Kådis eller pessar=pest eller kolera?
Kropp & hälsa
  1. Blivande frögurka?
    #1

    Kådis eller pessar=pest eller kolera?

    Jaha, så står man här och slutar med ett p-medel som funkat perfekt för mig! P-ring har jag haft i 3,5 år. Tänker mig kanske börja försöka bli gravid i sommar eller så och vill vara utan hormoner några månader innan dess.

    Jag funderar på att gå o prova ut pessar, för kådis har inte funkat jättebra för oss tidigare....men det är väl inte så där jätte kul med pessar heller? Eller?

    Har ni andra råd eller erfarneheter ni vill dela med mig så snälla gör det!!!
  2. 1
    Kådis eller pessar=pest eller kolera? Jaha, så står man här och slutar med ett p-medel som funkat perfekt för mig! P-ring har jag haft i 3,5 år. Tänker mig kanske börja försöka bli gravid i sommar eller så och vill vara utan hormoner några månader innan dess.

    Jag funderar på att gå o prova ut pessar, för kådis har inte funkat jättebra för oss tidigare....men det är väl inte så där jätte kul med pessar heller? Eller?

    Har ni andra råd eller erfarneheter ni vill dela med mig så snälla gör det!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    hade jag varit du så hade jag försökt direkt om du inte villo använda hormonfria preparat
  4. 2
    hade jag varit du så hade jag försökt direkt om du inte villo använda hormonfria preparat
  5. Medlem sedan
    May 1998
    #3
    Jag har använt pessar i 30 år. Perfekt preventivmedel, om du frågar mig.... :-)

    Det är lite knepigt de allra första gångerna det ska på plats, för det måste ju sitta rätt för att funka. När man väl lärt sig är det ursmidigt. Visst ska det sättas in före samlag, men ofta har man lite på känn när det ska bära iväg, eller hur? Och skulle man sätta in det "i onödan" är ingen skada skedd. Jag har genom alla år använt pessaret även under mens och det håller såklart kvar mensblodet så man kan ha sex utan blodbad. Ett litet plus!
  6. 3
    Jag har använt pessar i 30 år. Perfekt preventivmedel, om du frågar mig.... :-)

    Det är lite knepigt de allra första gångerna det ska på plats, för det måste ju sitta rätt för att funka. När man väl lärt sig är det ursmidigt. Visst ska det sättas in före samlag, men ofta har man lite på känn när det ska bära iväg, eller hur? Och skulle man sätta in det "i onödan" är ingen skada skedd. Jag har genom alla år använt pessaret även under mens och det håller såklart kvar mensblodet så man kan ha sex utan blodbad. Ett litet plus!
  7. Blivande frögurka?
    #4
    Faktum är att jag har ett spännande projekt på gång på jobbet under nästa vinter och det vill jag faktiskt inte missa, därför ska vi vänta. Jag vet att det är riskabelt att tro att man kan planera graviditeter eftersom att de dyker upp när dom vill, inte när man själv tycker det passar.
    Vi ska iaf vänta tills mitten av sommaren med att försöka.
    Kanske blir det pessar eller Billingmetoden fram tills dess.
    Ha det gott!
  8. 4
    Faktum är att jag har ett spännande projekt på gång på jobbet under nästa vinter och det vill jag faktiskt inte missa, därför ska vi vänta. Jag vet att det är riskabelt att tro att man kan planera graviditeter eftersom att de dyker upp när dom vill, inte när man själv tycker det passar.
    Vi ska iaf vänta tills mitten av sommaren med att försöka.
    Kanske blir det pessar eller Billingmetoden fram tills dess.
    Ha det gott!
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5

    FemCap OCH Billingsmetoden!

    Varför inte både och. Du kan lära dig Billingsmetoden genom att använda FemCap. Och skulle det visa sig att din man har lite slöa spermier, vad vet man, så kan man självinseminera med FemCap. Då hamnar spermierna direkt mot modermunnen. Och eftersom de hormoner som p-pillerätande kvinnor kissar ut inte bryts ner ytan hamnar i dricksvatten och gör bl a fiskar infertila, anser vissa forskare att det ev kan påverka människohannar också. Lär finnas dansk forskning, som jag tyvärr inte läst. Men varför inte. Så hormonella p-medel är ingen privatsak. Pessar borde subventioneras och alla borde kunna Billingsmetoden.
  10. 5
    FemCap OCH Billingsmetoden! Varför inte både och. Du kan lära dig Billingsmetoden genom att använda FemCap. Och skulle det visa sig att din man har lite slöa spermier, vad vet man, så kan man självinseminera med FemCap. Då hamnar spermierna direkt mot modermunnen. Och eftersom de hormoner som p-pillerätande kvinnor kissar ut inte bryts ner ytan hamnar i dricksvatten och gör bl a fiskar infertila, anser vissa forskare att det ev kan påverka människohannar också. Lär finnas dansk forskning, som jag tyvärr inte läst. Men varför inte. Så hormonella p-medel är ingen privatsak. Pessar borde subventioneras och alla borde kunna Billingsmetoden.

Liknande trådar

  1. Pest eller kolera
    By Ben Dover in forum Politik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 00:16
  2. Pest eller kolera?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 13:07
  3. Pest eller kolera
    By Gossan v40 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 16:56
  4. Pest eller kolera! *lol*
    By Jenny+fyra kottar in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 13:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar