Märkeskläder - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #21
    Just det, image är viktigt.

    För mig är det viktigast att vara "hel och ren".
  2. 21
    Just det, image är viktigt.

    För mig är det viktigast att vara "hel och ren".
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #22
    Men jeans är ju en hel vetenskap!! Min kroppsform (sälformad) tycks inte finnas med i några jeanstillverkares mönster. Lustigt har HM de byxor som passar mig bäst???
  4. 22
    Men jeans är ju en hel vetenskap!! Min kroppsform (sälformad) tycks inte finnas med i några jeanstillverkares mönster. Lustigt har HM de byxor som passar mig bäst???
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #23
    Jag blandar och ger, men går mest på utseende. Dålig erfarenhet av kvalitet kan dock påverka mig, t ex köper jag numera sällan Esprit eftersom jag tycker att de har alldeles för dålig kvalitet i förhållande till sina priser.

    Favoritmärken för mig är Mexx, Part Two och Jackpot, men det finns gott om kläder från både HM och Lindex i garderoben. Även Park Lane, ett märke som i Malmö säljs av affären Camilla, har vissa plagg som jag gillar. Jag avfärdar ingen klädkedja av princip, utan är öppen för guldkorn överallt.
  6. 23
    Jag blandar och ger, men går mest på utseende. Dålig erfarenhet av kvalitet kan dock påverka mig, t ex köper jag numera sällan Esprit eftersom jag tycker att de har alldeles för dålig kvalitet i förhållande till sina priser.

    Favoritmärken för mig är Mexx, Part Two och Jackpot, men det finns gott om kläder från både HM och Lindex i garderoben. Även Park Lane, ett märke som i Malmö säljs av affären Camilla, har vissa plagg som jag gillar. Jag avfärdar ingen klädkedja av princip, utan är öppen för guldkorn överallt.
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #24
    Friluftskläder = ÖB för mig. Det som duger åt den svenska militären duger gott åt mig.

    Men nu har jag faktiskt börjat kika på lite andra alternativ, men jösses vad dyrt det är!!
  8. 24
    Friluftskläder = ÖB för mig. Det som duger åt den svenska militären duger gott åt mig.

    Men nu har jag faktiskt börjat kika på lite andra alternativ, men jösses vad dyrt det är!!
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #25
    Alltså det beror väl på.... jobbar man på fina advokatbyrån kommer man förmodligen inte undan med bara trasor från hm. Själv har jag aldrig haft något jobb där inte hm dugt.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  10. 25
    Alltså det beror väl på.... jobbar man på fina advokatbyrån kommer man förmodligen inte undan med bara trasor från hm. Själv har jag aldrig haft något jobb där inte hm dugt.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #26
    Det är precis det jag menar, när det gäller jeans har mönsterkonstruktörerna letat upp jag vet inte vad för konstiga kroppar som de utgått ifrån. för mig passar ett märke som heter J&Co väldigt bra, som jag nästan aldrig hittar...
  12. 26
    Det är precis det jag menar, när det gäller jeans har mönsterkonstruktörerna letat upp jag vet inte vad för konstiga kroppar som de utgått ifrån. för mig passar ett märke som heter J&Co väldigt bra, som jag nästan aldrig hittar...
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #27
    Jag håller med . Jag köper inte ofta märkeskläder. Skor lägger jag dock gärna lite pengar på, där tycker jag att man märker en ganska stor kvalitetsskillnad på billigt och dyrt. Sen kan jag kanske köpa lite dyrare ytterplagg och så, typ en bra jacka. Samma till lilltjejen, det mesta i hennes garderob är ärvt, sytt eller inte så dyrt, men ytterkläder och skor - där är det bra (och dyr) kvalitet som gäller. Dock blir det kanske inte så jättedyrt när man tänker efter för en dyr overall kan man lätt sälja vidare och få bra betalt för nästa vinter.
  14. 27
    Jag håller med . Jag köper inte ofta märkeskläder. Skor lägger jag dock gärna lite pengar på, där tycker jag att man märker en ganska stor kvalitetsskillnad på billigt och dyrt. Sen kan jag kanske köpa lite dyrare ytterplagg och så, typ en bra jacka. Samma till lilltjejen, det mesta i hennes garderob är ärvt, sytt eller inte så dyrt, men ytterkläder och skor - där är det bra (och dyr) kvalitet som gäller. Dock blir det kanske inte så jättedyrt när man tänker efter för en dyr overall kan man lätt sälja vidare och få bra betalt för nästa vinter.
  15. Medlem sedan
    Mar 2007
    #28
    Samma här, det är lagget som är avgörande, inte märket.

    Ha ha ha, jag köpte en svart (klassisk) In wear-kavaj förra veckan, för 75kr!!
  16. 28
    Samma här, det är lagget som är avgörande, inte märket.

    Ha ha ha, jag köpte en svart (klassisk) In wear-kavaj förra veckan, för 75kr!!
  17. Medlem sedan
    Mar 2007
    #29
    Huvudet på spiken? Är det kulturen och omgivningarnas förväntningar som är avgörande?

    Det finns säkert många outtalade krav och förväntningar på klädkoden. Men jag undrar om inte många av de koderna sätts av osäkra medarbetare som tar det säkra före det osäkra.

    Hos finns bara kravet "hel och ren", men ändå klär sig alla i en viss stil.
  18. 29
    Huvudet på spiken? Är det kulturen och omgivningarnas förväntningar som är avgörande?

    Det finns säkert många outtalade krav och förväntningar på klädkoden. Men jag undrar om inte många av de koderna sätts av osäkra medarbetare som tar det säkra före det osäkra.

    Hos finns bara kravet "hel och ren", men ändå klär sig alla i en viss stil.
  19. Medlem sedan
    Jan 1999
    #30
    Precis. Don't get me started liksom...

    Dessutom - en sak som kan reta ihjäl mig.. Träningskläder!! Om man som fet skulle få för sig att vilja börja träna...Då skall du inte tro att det går att köpa lite fräscha kul träningskläder från säg Adidas eller Nike - för de görs som störst i Large. Och då snackar vi inte någon stor Large direkt. Galet
  20. 30
    Precis. Don't get me started liksom...

    Dessutom - en sak som kan reta ihjäl mig.. Träningskläder!! Om man som fet skulle få för sig att vilja börja träna...Då skall du inte tro att det går att köpa lite fräscha kul träningskläder från säg Adidas eller Nike - för de görs som störst i Large. Och då snackar vi inte någon stor Large direkt. Galet
  21. Medlem sedan
    Nov 2005
    #31
    Jag har jobbat på fina advokatbyrån i fjorton år och nog dög HM där enda klädkoden var att om man satt i receptionen fick man inte ha jeans.
  22. 31
    Jag har jobbat på fina advokatbyrån i fjorton år och nog dög HM där enda klädkoden var att om man satt i receptionen fick man inte ha jeans.
  23. Medlem sedan
    Nov 2005
    #32
    Var lite snabb där. Givetvis var man tvungen att vara anständigt klädd tex fick man inte ha shorts men det tycker jag är självklart på ett kontor.
  24. 32
    Var lite snabb där. Givetvis var man tvungen att vara anständigt klädd tex fick man inte ha shorts men det tycker jag är självklart på ett kontor.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #33

    Har aldrig brytt mig...

    så mycket om märkelskläder. Jag handlar det jag tycker är snygg och framförallt billigt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 33
    Har aldrig brytt mig... så mycket om märkelskläder. Jag handlar det jag tycker är snygg och framförallt billigt.
  27. Medlem sedan
    Mar 2007
    #34
    Det tycks vara den rådande inställningen här. Men för vissa är det tydligen så att snyggt = dyrt!
  28. 34
    Det tycks vara den rådande inställningen här. Men för vissa är det tydligen så att snyggt = dyrt!
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #35

    Jadå jag vet...

    några som inte kan köpa annat än märkesgrejer, det är status för dom helt enkelt.

    Det tycks vara den rådande inställningen här. Men för vissa är det tydligen så att snyggt = dyrt!
  30. 35
    Jadå jag vet... några som inte kan köpa annat än märkesgrejer, det är status för dom helt enkelt.

    Det tycks vara den rådande inställningen här. Men för vissa är det tydligen så att snyggt = dyrt!
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Märkeskläder
    By heltidsMamman in forum Många barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 12:10
  2. Märkeskläder
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 22:34
  3. märkeskläder?
    By näthandelsugen in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 18:28
  4. märkeskläder
    By näthandelsugen in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 22:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar