Snopet slut på härlig dag!
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Snopet slut på härlig dag!

    Ja, kära ni som hade ottren att träffa mig igår - jag hoppas att jag inte gav er en ovälkommen magsjuka i minne.

    Hugo började kräkas vid 21 igår och jag har så dålig koll på inkubationstider att jag inte vet om jag var smittbärare vid lunch i går eller ej.

    Vi har haft en genomjobbig natt med täta lakansbyten och tuffa kräkningar där han till slut bara kämpade med galla. Tre klunkar vatten kom upp lika fort som han svalde så jag skedmatade 5 ml i taget... han var helt slut, lille vännen.

    Blä! Man förstår verkligen varför det kallas vargtimmen vid fyra på morgonen - vilken gräslig tidpunkt att vara vaken!

    Fast det vände strax efter det och han kunde amma och det fick han behålla! Naturen är väl magisk - vad är det i bröstmjölk som gör att det funkar bättre än vanligt vatten?? Han fick i sig tillräckligt mycket för att till och med vara kissnödig några timmar senare.

    Nu väntar jag bara på att det ska bli min tur...
    Vi har inte ärvt jorden från våra föräldrar – vi lånar den av våra barn.
  2. 1
    Snopet slut på härlig dag! Ja, kära ni som hade ottren att träffa mig igår - jag hoppas att jag inte gav er en ovälkommen magsjuka i minne.

    Hugo började kräkas vid 21 igår och jag har så dålig koll på inkubationstider att jag inte vet om jag var smittbärare vid lunch i går eller ej.

    Vi har haft en genomjobbig natt med täta lakansbyten och tuffa kräkningar där han till slut bara kämpade med galla. Tre klunkar vatten kom upp lika fort som han svalde så jag skedmatade 5 ml i taget... han var helt slut, lille vännen.

    Blä! Man förstår verkligen varför det kallas vargtimmen vid fyra på morgonen - vilken gräslig tidpunkt att vara vaken!

    Fast det vände strax efter det och han kunde amma och det fick han behålla! Naturen är väl magisk - vad är det i bröstmjölk som gör att det funkar bättre än vanligt vatten?? Han fick i sig tillräckligt mycket för att till och med vara kissnödig några timmar senare.

    Nu väntar jag bara på att det ska bli min tur...
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Åh, stackars krake! Men om han fick det på tisdagskvällen så behöver väl inte DU ha varit smittbärare 10 timmar tidigare? Inte smittar man väl så där alldeles väldigt mycket INNAN det brutit ut? Äsch, jag har också dålig koll som du hör.

    Hoppas han kryar på sig och att ni fått sova inatt. Och inte minst att du och ni andra slipper! Min erfarenhet är att barnen är magsjuka bra många fler gånger än vi vuxna. Hos oss är det nog inte mer än var tredje eller kanske tom var fjärde gång av de gånger barnen får som någon av oss vuxna också får. Fast jag tror faktiskt att jag tillhör de där som är immuna mot vinterkräkviruset och det är klart att det i så fall hjälper upp statistiken.
  4. 2
    Åh, stackars krake! Men om han fick det på tisdagskvällen så behöver väl inte DU ha varit smittbärare 10 timmar tidigare? Inte smittar man väl så där alldeles väldigt mycket INNAN det brutit ut? Äsch, jag har också dålig koll som du hör.

    Hoppas han kryar på sig och att ni fått sova inatt. Och inte minst att du och ni andra slipper! Min erfarenhet är att barnen är magsjuka bra många fler gånger än vi vuxna. Hos oss är det nog inte mer än var tredje eller kanske tom var fjärde gång av de gånger barnen får som någon av oss vuxna också får. Fast jag tror faktiskt att jag tillhör de där som är immuna mot vinterkräkviruset och det är klart att det i så fall hjälper upp statistiken.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Men gud, stackare!

    Borde inte kräksjukeperioden vara över nu?
    Solen som skiner och allt!

    Hoppas verkligen att ni klarar er och att Hugo mår bättre nu. Oss tror jag inte det någon fara med, trots att vi delade champinjoner
  6. 3
    Men gud, stackare! Borde inte kräksjukeperioden vara över nu?
    Solen som skiner och allt!

    Hoppas verkligen att ni klarar er och att Hugo mår bättre nu. Oss tror jag inte det någon fara med, trots att vi delade champinjoner

Liknande trådar

  1. Snopet slut på julledigheten
    By Zarios in forum _1106 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 23:38
  2. Snopet :(
    By anonymt namn in forum _0907 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 20:08
  3. Snopet!
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 21:21
  4. Snopet!
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 17:32
  5. Snopet.
    By Snart mamma in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar