Om din mamma
Pappasnack
  1. Anonym
    #1

    Om din mamma

    uppenbart säjer något taskigt till din kvinna

    Tar du då ett snack med din mor
    eller
    Tycker du att det är din kvinnas sak att säja ifrån ?
  2. 1
    Om din mamma uppenbart säjer något taskigt till din kvinna

    Tar du då ett snack med din mor
    eller
    Tycker du att det är din kvinnas sak att säja ifrån ?
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Jag sätter mamma på plats och talar om att hon ska respektera min kvinna!
    Jag gör det dessutom direkt... inte på tu man hand.
    Om mamma fortsätter att tramsa, så har hon ett par gäster mindre ganska snabbt.
  4. 2
    Jag sätter mamma på plats och talar om att hon ska respektera min kvinna!
    Jag gör det dessutom direkt... inte på tu man hand.
    Om mamma fortsätter att tramsa, så har hon ett par gäster mindre ganska snabbt.
  5. Medlem sedan
    Dec 2009
    #3
    Jag gillar Dig MaWe och Dina svar!
  6. 3
    Jag gillar Dig MaWe och Dina svar!
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Tack. Det gör nog inte min mamma (som f.ö. är död så svaret är ganska hypotetiskt men inte mindre så som det skulle gått till)
  8. 4
    Tack. Det gör nog inte min mamma (som f.ö. är död så svaret är ganska hypotetiskt men inte mindre så som det skulle gått till)
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    Nja... min mamma skulle aldrig VÅGA säga skit om min kvinna i min närhet, hon vet precis vad som händer: att vi drar och att hon blir lagt på is.

    Likaså förväntar jag samma sak från kvinnan om hennes mamma trackar mig men uteblir den reaktion från henns sida kommer jag att reagerar, båda mot svärmodern och kvinnan.
  10. 5
    Nja... min mamma skulle aldrig VÅGA säga skit om min kvinna i min närhet, hon vet precis vad som händer: att vi drar och att hon blir lagt på is.

    Likaså förväntar jag samma sak från kvinnan om hennes mamma trackar mig men uteblir den reaktion från henns sida kommer jag att reagerar, båda mot svärmodern och kvinnan.
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    Jag har en ideologi där jag jämställer mina föräldrar med min partner, mina barn prioriterar jag dock högre än både föräldrar och partner.
    Så ja, jag tar ett snack med mamma - vilket jag också gjorde när hon levde. Dock var hon aldrig taskig mot varken min partner eller någon annan... det var annat.
  12. 6
    Jag har en ideologi där jag jämställer mina föräldrar med min partner, mina barn prioriterar jag dock högre än både föräldrar och partner.
    Så ja, jag tar ett snack med mamma - vilket jag också gjorde när hon levde. Dock var hon aldrig taskig mot varken min partner eller någon annan... det var annat.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Nej...

    jag gör inte så mycket till att börja med för min hustru har inga problem med att ge svar på tal.

    Skulle det inte hjälpa så har jag ju inga som helst problem med att ta ett snack med morsan.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Nej... jag gör inte så mycket till att börja med för min hustru har inga problem med att ge svar på tal.

    Skulle det inte hjälpa så har jag ju inga som helst problem med att ta ett snack med morsan.
  15. Anonym
    #8
    Hero!
  16. 8
    Hero!
  17. Anonym
    #9
    Tips
    Inte direkt
    Kan embarrasement din kvinna
  18. 9
    Tips
    Inte direkt
    Kan embarrasement din kvinna
  19. Medlem sedan
    May 1999
    #10
    ..eller få henne att påtagligt märka att jag ställer upp för henne, va?
  20. 10
    ..eller få henne att påtagligt märka att jag ställer upp för henne, va?
  21. Anonym
    #11
    De kan ni ta på tu man hand sen.

    Jag skulle nog göra så här , ensam med morsan
    - " jo JAG märket din kommentar där mot frugan, det är inte säkert att hon ens reagera, men jag vill inte att du säjer så...."
    Då blir det även diplomatiskt, man slipper ställa dem mot varann.
  22. 11
    De kan ni ta på tu man hand sen.

    Jag skulle nog göra så här , ensam med morsan
    - " jo JAG märket din kommentar där mot frugan, det är inte säkert att hon ens reagera, men jag vill inte att du säjer så...."
    Då blir det även diplomatiskt, man slipper ställa dem mot varann.
  23. Medlem sedan
    May 1999
    #12
    Tack för rådet, men så skulle jag inte göra.
    Kan min mamma vara otaktisk i det öppna så ska hon få skit för det i det öppna.
    Men... nu skulle jag ju såklart bara gjort sådär om jag vetat att min kvinna inte hade något emot det.
  24. 12
    Tack för rådet, men så skulle jag inte göra.
    Kan min mamma vara otaktisk i det öppna så ska hon få skit för det i det öppna.
    Men... nu skulle jag ju såklart bara gjort sådär om jag vetat att min kvinna inte hade något emot det.
  25. Anonym
    #13
    då skapar man ju en konflikt dem emellan och det kanske inte alls är nödvändigt
    Men om det fortsätter så...
  26. 13
    då skapar man ju en konflikt dem emellan och det kanske inte alls är nödvändigt
    Men om det fortsätter så...
  27. Medlem sedan
    May 1999
    #14
    Nej.. Konflikten är ju mellan mig och min mor.
    Jag skulle INTE föra min kvinnas talan, utan min egen.

    Varför är du f.ö. anonym i detta ämne. Är du inte trådstartaren och inte man så ska du ju inte skriva alls, egentligen, va?
  28. 14
    Nej.. Konflikten är ju mellan mig och min mor.
    Jag skulle INTE föra min kvinnas talan, utan min egen.

    Varför är du f.ö. anonym i detta ämne. Är du inte trådstartaren och inte man så ska du ju inte skriva alls, egentligen, va?
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15

    Jag sade tilll.....

    och det är en av flera orsaker till att jag inte längre umgås med henne. Vid närmare eftertanke, jag umgås inte med någon av dem längre
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  30. 15
    Jag sade tilll..... och det är en av flera orsaker till att jag inte längre umgås med henne. Vid närmare eftertanke, jag umgås inte med någon av dem längre

Liknande trådar

  1. nu har jag hört mamma mamma mamma
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 20:43
  2. Alzheimers -mamma till mamma och mormor?
    By scamamma in forum Sorg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 17:47
  3. Vajföj mamma (= varför mamma)
    By marmelis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 15:14
  4. duktig mamma var dålig mamma
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:18
  5. Mamma utan sin mamma
    By mamma m 2 mysiga små in forum Värme & medkänsla
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar