´Burkmat
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    ´Burkmat

    Ni som ger burkmat, hur mycket äter era barn å vad äter dom?
  2. 1
    ´Burkmat Ni som ger burkmat, hur mycket äter era barn å vad äter dom?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    En hel burk. Olivia äter av allt möjligt som är vegetariskt, både 4- och 6 månadersburkar, dvs morot, pasta och broccoli, pasta zuccini tomatsås osv. En till lunch och en till middag. Jag försöker nu smyga in egen mat som jag blandar med burkmaten eftersom den här lilla envisa ungen hatar min mat, och det verkar funka.
  4. 2
    En hel burk. Olivia äter av allt möjligt som är vegetariskt, både 4- och 6 månadersburkar, dvs morot, pasta och broccoli, pasta zuccini tomatsås osv. En till lunch och en till middag. Jag försöker nu smyga in egen mat som jag blandar med burkmaten eftersom den här lilla envisa ungen hatar min mat, och det verkar funka.
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    så har vi fått göra hela tiden men den funkar inte längre
  6. 3
    så har vi fått göra hela tiden men den funkar inte längre
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    En halv stor eller en hel liten äter hon. Har provat med en hel stor men det går inte ner än så länge.
  8. 4
    En halv stor eller en hel liten äter hon. Har provat med en hel stor men det går inte ner än så länge.
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Allt och inget!!

    Alma är så dålig i maten just nu!! Inte ens en halv lite burk äter hon! Vill bara bli ammad just nu!! Men hon smakar ändå i stort sätt allt jag bjuder på. Gjorde egen mat här om dagen men den gillade hon inte Inget bra betyg för mig! Ändå tyckte jag att det bliv gott!!
  10. 5
    Allt och inget!!

    Alma är så dålig i maten just nu!! Inte ens en halv lite burk äter hon! Vill bara bli ammad just nu!! Men hon smakar ändå i stort sätt allt jag bjuder på. Gjorde egen mat här om dagen men den gillade hon inte Inget bra betyg för mig! Ändå tyckte jag att det bliv gott!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    De gånger Elna ätit burkmat så har det gått ner en hel stor burk. Hon har ätit allt möjlig, det jag hittat som varit ekologiskt och vegetariskt.
  12. 6
    De gånger Elna ätit burkmat så har det gått ner en hel stor burk. Hon har ätit allt möjlig, det jag hittat som varit ekologiskt och vegetariskt.
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Ca ½ burk ibland mer
  14. 7
    Ca ½ burk ibland mer
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Varsin hel bur med mat till lunch och varsinn hel burk till middag..Både 6 månaders och 8 månaders burkar...
    Maria med Tilde 3/1-00, Adam 12/12-01, Liam och Nova 10/8-09
  16. 8
    Varsin hel bur med mat till lunch och varsinn hel burk till middag..Både 6 månaders och 8 månaders burkar...
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    6- och 8-månadersburkar. Är glad om hon äter en halv stor burk, oftast blir det en tredjedels å sen är hon tydligt mätt. Men så har hon aldrig ätit stora portioner heller, max 120 ml ersättning/välling, å då rinner det över. Men hon äter med glädje och god aptit det hon äter. Hon mår fint, utvecklas som hon ska å växer enligt sin kurva så jag har med tiden lärt mig att så är det med henne och är inte längre nojjig över hur "lite" hon äter. För henne är det bevisligen tillräckligt och normalt. Förut när mammorna i mammagruppen fick i sina bebisar 200-250 ml ersättning eller välling fast de är minst en månad yngre än hon är, då blev jag superstressad, fast jag egentligen inte hade anledning till detta.
  18. 9
    6- och 8-månadersburkar. Är glad om hon äter en halv stor burk, oftast blir det en tredjedels å sen är hon tydligt mätt. Men så har hon aldrig ätit stora portioner heller, max 120 ml ersättning/välling, å då rinner det över. Men hon äter med glädje och god aptit det hon äter. Hon mår fint, utvecklas som hon ska å växer enligt sin kurva så jag har med tiden lärt mig att så är det med henne och är inte längre nojjig över hur "lite" hon äter. För henne är det bevisligen tillräckligt och normalt. Förut när mammorna i mammagruppen fick i sina bebisar 200-250 ml ersättning eller välling fast de är minst en månad yngre än hon är, då blev jag superstressad, fast jag egentligen inte hade anledning till detta.

Liknande trådar

  1. Burkmat
    By Tuvali in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 14:23
  2. burkmat
    By malla402 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 07:43
  3. Ni som ger burkmat!
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:16
  4. Burkmat
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 02:03
  5. burkmat?
    By kanske in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar