penicillintrix efterlyses!
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    penicillintrix efterlyses!

    - Viggo ska bra ha i sig 2 ml men tre gånger per dag. Gick att lura och trycka i honom det fort de första gångerna men nu är han inte lika lättlurad längre.

    Tips o trix för att underlätta, tack!
  2. 1
    penicillintrix efterlyses! - Viggo ska bra ha i sig 2 ml men tre gånger per dag. Gick att lura och trycka i honom det fort de första gångerna men nu är han inte lika lättlurad längre.

    Tips o trix för att underlätta, tack!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Nää inga direkta tips Lucas åt för nån vecka sen å han gapa snällt när vi kom med sprutan.Han tyckte den va god! Men ig så är det ju bara att håla fast armarna så han inte fäktar bort sprutan och hålla still huvet så han inte vrider sig. han ,åste ju ha d punkt slut liksom....
    Lycka till! Inget roligt att ge medicin med tvång ,men ibland måste man ju det.
  4. 2
    Nää inga direkta tips Lucas åt för nån vecka sen å han gapa snällt när vi kom med sprutan.Han tyckte den va god! Men ig så är det ju bara att håla fast armarna så han inte fäktar bort sprutan och hålla still huvet så han inte vrider sig. han ,åste ju ha d punkt slut liksom....
    Lycka till! Inget roligt att ge medicin med tvång ,men ibland måste man ju det.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Nej, har nog inga speciella trix, Martin gillade också pencillinet och det var inga problem att få i hon det - antar att det enda som funkar är att hålla i armarna och huvudet ordentligt precis som mammamu skriver. Hoppas att det funkar och han blir frisk snart Kram
  6. 3
    Nej, har nog inga speciella trix, Martin gillade också pencillinet och det var inga problem att få i hon det - antar att det enda som funkar är att hålla i armarna och huvudet ordentligt precis som mammamu skriver. Hoppas att det funkar och han blir frisk snart Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Om det inte fungerar och han bråkar för mycket så får du nog lov att blanda det i något.
    Vet att vi gjorde det med äldsta tjejen när hon fick en medicin hon bara vägrade ta.
    Eftersom det är så lite så kanske du kunna röra ner det i lite fruktpure?
  8. 4
    Om det inte fungerar och han bråkar för mycket så får du nog lov att blanda det i något.
    Vet att vi gjorde det med äldsta tjejen när hon fick en medicin hon bara vägrade ta.
    Eftersom det är så lite så kanske du kunna röra ner det i lite fruktpure?
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Blanda i yoghurt fick det bli.
    När vi höll fast och tvingade i honom så kräktes han upp allt o lite till. Så har vi nog gjort med storebror men Viggo tyckte de smakade för illa. Nu är det inte så många gånger kvar

    kram
  10. 5
    Blanda i yoghurt fick det bli.
    När vi höll fast och tvingade i honom så kräktes han upp allt o lite till. Så har vi nog gjort med storebror men Viggo tyckte de smakade för illa. Nu är det inte så många gånger kvar

    kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    mina barn har aldrig tyck om flytande, så vi kör tablettform som vi krossar i lite äppelmos eller sylt
  12. 6
    mina barn har aldrig tyck om flytande, så vi kör tablettform som vi krossar i lite äppelmos eller sylt
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Inte det lättaste. Jag fick tvinga i Lilja hostmedicin när hon va sjuk. Nä, inga tips. Kanske blanda med nått om du får.
  14. 7
    Inte det lättaste. Jag fick tvinga i Lilja hostmedicin när hon va sjuk. Nä, inga tips. Kanske blanda med nått om du får.
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Men se där, skönt att det gick bra. Tvinga e inte kul.
  16. 8
    Men se där, skönt att det gick bra. Tvinga e inte kul.
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9
    Men stackars liten. Vilken tur att det gick bra när ni blandade i yoghurten istället.

    Vi fick tvinga och spruta in medicin på äldsta tjejen när hon var liten innan vi ringde vårdguiden och frågade om man inte kunde blanda medicinen i något. Då hade jag fått för mig att man inte fick det men jag visste inte varför. De på vådguiden sa att det var helt ok att blanda medicin i något men att man kanske skulle funderar på vad man blandade det i så man inte valde något onyttigt.
    Då är ju yoghurt ett bra val
  18. 9
    Men stackars liten. Vilken tur att det gick bra när ni blandade i yoghurten istället.

    Vi fick tvinga och spruta in medicin på äldsta tjejen när hon var liten innan vi ringde vårdguiden och frågade om man inte kunde blanda medicinen i något. Då hade jag fått för mig att man inte fick det men jag visste inte varför. De på vådguiden sa att det var helt ok att blanda medicin i något men att man kanske skulle funderar på vad man blandade det i så man inte valde något onyttigt.
    Då är ju yoghurt ett bra val

Liknande trådar

  1. Efterlyses!!
    By pongom in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-18, 18:52
  2. EFTERLYSES
    By Asynja in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 09:35
  3. Efterlyses!!!!!!
    By nettan in forum Singelmingel
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 06:10
  4. Efterlyses!!!
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 09:05
  5. Efterlyses...
    By trollbebis in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 17:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar