Ny enkät.
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Ny enkät.

    Nä, vet ni vad. Det är alldeles för dålig aktivitet här inne. Vad gööööööör ni alla på dagarna egentligen? Nu slänger vi upp en liten enkät och får lite fart på snacket.

    1) Vilket årtionde är du född?

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?

    5) Bästa stället att åka till med barn?

    6) Tycker era barn om att bada/duscha?

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?

    9) Vilken glass föredrar DU?

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
    http://rikku.bloggplatsen.se - blogg och bilder!
  2. 1
    Ny enkät. Nä, vet ni vad. Det är alldeles för dålig aktivitet här inne. Vad gööööööör ni alla på dagarna egentligen? Nu slänger vi upp en liten enkät och får lite fart på snacket.

    1) Vilket årtionde är du född?

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?

    5) Bästa stället att åka till med barn?

    6) Tycker era barn om att bada/duscha?

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?

    9) Vilken glass föredrar DU?

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Mina svar:

    1) Vilket årtionde är du född?

    -80-talet.

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?

    -Ja! Verkligen! Fattar inte varifrån allt kommer för inga fördomar som jag har hört passar in på vare sig mig eller mina kompisar (eller någon annan 80-talist som jag känner till).

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?

    -Oh, svår fråga. Antagligen lär de vara "nästa teknikgeneration" eller nåt sådant. "Framtidsgenerationen", kanske? Hoppas de säger positiva saker, i alla fall.

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?

    -Nej, vi har inget inplanerat eftersom vi inte vet något om hur vår sommar ser ut. Vi vet inte om vi jobbar, om vi har semester eller om båda är arbetslösa. Framtiden är väldigt osäker just nu. Men vi hoppas kunna åka till Borås Djurpark i alla fall. Det tyckte Vanja om förr-förra året.

    5) Bästa stället att åka till med barn?

    -Vi har inte varit på så många ställen, men hittills är min pappas hus oslagbart på sommaren. Stor gräsmatta, mycket lekutrymme och INGA BILAR. Störtskönt och avkopplande.

    6) Tycker era barn om att bada/duscha?

    -Vanja älskar det, Lukas är så himla skeptisk. VARJE GÅNG. Fast när han har varit i ett tag så brukar det släppa.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?

    -Vanja i Nyköping och Lukas i Borås.

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?

    -Ja, absolut. Nyköping var jättemysigt och liksom lite mer personligt, men Borås var väldigt mycket service på. Fast vi har inte stannat på något av dem någon längre tid. Så fort vi fick klartecken så har vi åkt hem.

    9) Vilken glass föredrar DU?

    -Krossad choklad! Diplom-is.

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?

    -Svårt.. Å ena sidan så skulle jag hemskt gärna vilja se Paris, men å andra sidan är jag inte säker på att jag skulle vilja besöka en storstad.. så jag säger nog en fransk pittoresk by istället.
  4. 2
    Mina svar:

    1) Vilket årtionde är du född?

    -80-talet.

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?

    -Ja! Verkligen! Fattar inte varifrån allt kommer för inga fördomar som jag har hört passar in på vare sig mig eller mina kompisar (eller någon annan 80-talist som jag känner till).

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?

    -Oh, svår fråga. Antagligen lär de vara "nästa teknikgeneration" eller nåt sådant. "Framtidsgenerationen", kanske? Hoppas de säger positiva saker, i alla fall.

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?

    -Nej, vi har inget inplanerat eftersom vi inte vet något om hur vår sommar ser ut. Vi vet inte om vi jobbar, om vi har semester eller om båda är arbetslösa. Framtiden är väldigt osäker just nu. Men vi hoppas kunna åka till Borås Djurpark i alla fall. Det tyckte Vanja om förr-förra året.

    5) Bästa stället att åka till med barn?

    -Vi har inte varit på så många ställen, men hittills är min pappas hus oslagbart på sommaren. Stor gräsmatta, mycket lekutrymme och INGA BILAR. Störtskönt och avkopplande.

    6) Tycker era barn om att bada/duscha?

    -Vanja älskar det, Lukas är så himla skeptisk. VARJE GÅNG. Fast när han har varit i ett tag så brukar det släppa.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?

    -Vanja i Nyköping och Lukas i Borås.

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?

    -Ja, absolut. Nyköping var jättemysigt och liksom lite mer personligt, men Borås var väldigt mycket service på. Fast vi har inte stannat på något av dem någon längre tid. Så fort vi fick klartecken så har vi åkt hem.

    9) Vilken glass föredrar DU?

    -Krossad choklad! Diplom-is.

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?

    -Svårt.. Å ena sidan så skulle jag hemskt gärna vilja se Paris, men å andra sidan är jag inte säker på att jag skulle vilja besöka en storstad.. så jag säger nog en fransk pittoresk by istället.
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Håller med. Men hur mycket tid jag skulle ha om det var annorlunda vet jag inte!

    1) Vilket årtionde är du född? 70-tal

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet? Nej inte annat än mediaprat.

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde? Säkert en hel del om krigsföring och terrorister tyvärr. Barnen kommer nog vara mer digitaliserade än någonsin tidigare (fast den stora förändringen skedde nog med 90-tals barnen).

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen? Nej, men jag vill åka till bergen (snön) här en helg i april med dem. Vi har inte haft någon snö i år i stan.

    5) Bästa stället att åka till med barn? Skogen (springa fritt, inga bilar och naturligt lärande)

    6) Tycker era barn om att bada/duscha? Näe men de avskyr det inte totalt. Bada är roligare efter ett tag.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på? Swedish hospital i Seattle

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda? Jadå men man får vara beredd på den amerikanska sjukhuskulturen (mycket mediciner och läkare som helst vill att man ligger ner, nyfödingar som tvättas av med tvål knappt innan man hunnit se dem, etc) och säga ifrån för de lyssnar.

    9) Vilken glass föredrar DU?
    Lakritspuck

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
    Japan, utan barn! Sverige, med.
  6. 3
    Håller med. Men hur mycket tid jag skulle ha om det var annorlunda vet jag inte!

    1) Vilket årtionde är du född? 70-tal

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet? Nej inte annat än mediaprat.

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde? Säkert en hel del om krigsföring och terrorister tyvärr. Barnen kommer nog vara mer digitaliserade än någonsin tidigare (fast den stora förändringen skedde nog med 90-tals barnen).

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen? Nej, men jag vill åka till bergen (snön) här en helg i april med dem. Vi har inte haft någon snö i år i stan.

    5) Bästa stället att åka till med barn? Skogen (springa fritt, inga bilar och naturligt lärande)

    6) Tycker era barn om att bada/duscha? Näe men de avskyr det inte totalt. Bada är roligare efter ett tag.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på? Swedish hospital i Seattle

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda? Jadå men man får vara beredd på den amerikanska sjukhuskulturen (mycket mediciner och läkare som helst vill att man ligger ner, nyfödingar som tvättas av med tvål knappt innan man hunnit se dem, etc) och säga ifrån för de lyssnar.

    9) Vilken glass föredrar DU?
    Lakritspuck

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
    Japan, utan barn! Sverige, med.
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Jobbar, jobbar och jobbar... på dagarna alltså

    1) Vilket årtionde är du född?
    -70 talet

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?
    nope.

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?
    teknikens årtionde eller nåt, kanske...

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?
    jag jobbar hela sommaren, så vet inte riktigt hur det blir med semester. har själv semester först den tiden barnen inskolas på dagis...

    5) Bästa stället att åka till med barn?
    Beror på vilken ålder antar jag... men då våra blir äldre vill jag åka till puuhamaa i finland annars är det väl besök hos släktingar...

    6) Tycker era barn om att bada/duscha?
    ja, de älskar att både bada och duscha, S är lite tveksam till vatten i ansiktet ibland men annars så trivs båda som fisken i vattnet.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?
    Danderyds sjukhus

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?
    Jepp, kanon trevlig och engagerad personal, iaf på neo där vi var 8 dagar...

    9) Vilken glass föredrar DU?
    kall älskar glass så allt som jag tål går ner, men det blir oftast tofulines glassar hemma.

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
    australien eller nya zeeland
  8. 4
    Jobbar, jobbar och jobbar... på dagarna alltså

    1) Vilket årtionde är du född?
    -70 talet

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?
    nope.

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?
    teknikens årtionde eller nåt, kanske...

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?
    jag jobbar hela sommaren, så vet inte riktigt hur det blir med semester. har själv semester först den tiden barnen inskolas på dagis...

    5) Bästa stället att åka till med barn?
    Beror på vilken ålder antar jag... men då våra blir äldre vill jag åka till puuhamaa i finland annars är det väl besök hos släktingar...

    6) Tycker era barn om att bada/duscha?
    ja, de älskar att både bada och duscha, S är lite tveksam till vatten i ansiktet ibland men annars så trivs båda som fisken i vattnet.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?
    Danderyds sjukhus

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?
    Jepp, kanon trevlig och engagerad personal, iaf på neo där vi var 8 dagar...

    9) Vilken glass föredrar DU?
    kall älskar glass så allt som jag tål går ner, men det blir oftast tofulines glassar hemma.

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
    australien eller nya zeeland
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Du har helt rätt

    Här är mina svar:

    1) Vilket årtionde är du född?
    - 70-talet

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?
    - näe, det har jag nog missat i så fall...

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?
    - terrorkrig och teknik dominerar nog tror jag...

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?
    - vi ska ut med båten (motorbåt) i skärgården! Det är iofs med tanke på hela familjen

    5) Bästa stället att åka till med barn?
    - Nåttarö hittade vi förra sommaren, riktigt fint! Men i övrigt har vi inte farit runt så mycket med barnen.

    6) Tycker era barn om att bada/duscha?
    - Bada är livet! Duscha är sådär tycker Agnes.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?
    - Uppsala och Västerås

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?
    - Bara positiva upplevelser

    9) Vilken glass föredrar DU?
    - Nåt med nötter, choklad och krämig kola.

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
    - Ujj, lite beroende på om det är med eller utan barn... Jag vill se hela världen, men framför allt visa barnen Sverige. Men jag svarar Australien.
    Karolina med R (96), P (98), J (07) & A (08)
  10. 5
    Du har helt rätt Här är mina svar:

    1) Vilket årtionde är du född?
    - 70-talet

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?
    - näe, det har jag nog missat i så fall...

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?
    - terrorkrig och teknik dominerar nog tror jag...

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?
    - vi ska ut med båten (motorbåt) i skärgården! Det är iofs med tanke på hela familjen

    5) Bästa stället att åka till med barn?
    - Nåttarö hittade vi förra sommaren, riktigt fint! Men i övrigt har vi inte farit runt så mycket med barnen.

    6) Tycker era barn om att bada/duscha?
    - Bada är livet! Duscha är sådär tycker Agnes.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?
    - Uppsala och Västerås

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?
    - Bara positiva upplevelser

    9) Vilken glass föredrar DU?
    - Nåt med nötter, choklad och krämig kola.

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
    - Ujj, lite beroende på om det är med eller utan barn... Jag vill se hela världen, men framför allt visa barnen Sverige. Men jag svarar Australien.
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Kul att läsa era svar! Speciellt kul tycker jag att det är att läsa om vart ni vill åka.

    Men fler får gärna svara i enkäten och ställa frågor och berätta om roliga händelser i egna trådar, för det är så stillsamt här inne. Lite mer action vill vi ha.
  12. 6
    Kul att läsa era svar! Speciellt kul tycker jag att det är att läsa om vart ni vill åka.

    Men fler får gärna svara i enkäten och ställa frågor och berätta om roliga händelser i egna trådar, för det är så stillsamt här inne. Lite mer action vill vi ha.
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7

    Mina sena svar

    1) Vilket årtionde är du född?
    1970 talet. (sena)

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?
    Nej. Inga som inte stämmer.

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?
    Förhoppningsvis att det var de som fick allt att vända. De upplysta kanske?

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?
    Blir väl Liseberg.

    5) Bästa stället att åka till med barn?
    Hmm. Lekplatser, stränder, skogar.


    6) Tycker era barn om att bada/duscha?
    Japp, bägge delar. Milva var tokrädd för bägge när hon var liten men det går bra nu. Celia gör allt Milva gör.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?
    Fredrikstads sjukhus (Norge vi bor nära gränsen)

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?
    O JA!!! De har en underbar "hemmaförlossningsavdelnin g" Löv it!!

    9) Vilken glass föredrar DU?
    Tipp topp

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
    Den där planeten i avatar!
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  14. 7
    Mina sena svar 1) Vilket årtionde är du född?
    1970 talet. (sena)

    2) Upplever du några fördomar om personer från just det årtiondet?
    Nej. Inga som inte stämmer.

    3) Vad tror ni folk kommer säga om våra bebisars årtionde?
    Förhoppningsvis att det var de som fick allt att vända. De upplysta kanske?

    4) Har ni några planer inför sommaren, några aktiviteter inplanerade med tanke på barnen?
    Blir väl Liseberg.

    5) Bästa stället att åka till med barn?
    Hmm. Lekplatser, stränder, skogar.


    6) Tycker era barn om att bada/duscha?
    Japp, bägge delar. Milva var tokrädd för bägge när hon var liten men det går bra nu. Celia gör allt Milva gör.

    7) Vilket/vilka sjukhus är era barn födda på?
    Fredrikstads sjukhus (Norge vi bor nära gränsen)

    8) Skulle du rekommendera sjukhuset till någon som snart ska föda?
    O JA!!! De har en underbar "hemmaförlossningsavdelnin g" Löv it!!

    9) Vilken glass föredrar DU?
    Tipp topp

    10) Om du fick välja att åka någonstans, var som helst i världen, vart skulle du åka då?
    Den där planeten i avatar!

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. Ny enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:12
  3. Enkät
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 15:17
  4. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  5. Vem är du-enkät...
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 19:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar