stunder av lycka
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    stunder av lycka

    Har precis suttit och pillat Malaika i håret och tittat på medan hennes ögonlock blev tyngre och tyngre. Tillslut somnade hon, nybadad och fin och kramandes sin älskade vällingflaska. Själv satt jag kvar en stund och bara tittade. För hon är så fin, fantastisk och underbar. Jag är upp över öronen förälskad!
  2. 1
    stunder av lycka Har precis suttit och pillat Malaika i håret och tittat på medan hennes ögonlock blev tyngre och tyngre. Tillslut somnade hon, nybadad och fin och kramandes sin älskade vällingflaska. Själv satt jag kvar en stund och bara tittade. För hon är så fin, fantastisk och underbar. Jag är upp över öronen förälskad!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Vad fint du skriver! Ja man kan inte titta sig mätt på de små, de är ju så underbara på alla sätt och vis! Innan man själv fick barn kunde man omöjligtvis förstå hur mycket man kan älskar sitt barn.
  4. 2
    Vad fint du skriver! Ja man kan inte titta sig mätt på de små, de är ju så underbara på alla sätt och vis! Innan man själv fick barn kunde man omöjligtvis förstå hur mycket man kan älskar sitt barn.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    visst är det häftigt! Man älsar dem så det gör ont i hela kroppen.....samtidigt som man njuter av stillheten när de somnat och man bara njuter av att se dem sova fridfullt....

    Jag var en gång med mitt 1a barn orolig att inte kunna älska fler då jag ju älskade honom,min bebis då....precis som du beskriver....idag är han en finnig,gänglig kille som snart blir 15...liksom! och jag älskar honomprecis lika mycket,fast annorlunda idag...
    OCH självklart älskar jag hans 3 yngre bröder med,alla lika mycket och på många olika sätt....
  6. 3
    visst är det häftigt! Man älsar dem så det gör ont i hela kroppen.....samtidigt som man njuter av stillheten när de somnat och man bara njuter av att se dem sova fridfullt....

    Jag var en gång med mitt 1a barn orolig att inte kunna älska fler då jag ju älskade honom,min bebis då....precis som du beskriver....idag är han en finnig,gänglig kille som snart blir 15...liksom! och jag älskar honomprecis lika mycket,fast annorlunda idag...
    OCH självklart älskar jag hans 3 yngre bröder med,alla lika mycket och på många olika sätt....
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    det låter bra för just så känner jag, HUR skulle man kunna älska ett barn till? Eller ännu värre, tänk om jag skulle älska ett nytt barn MER? Så kan jag ju bara inte gör a mot Malaika! Inte helt rationellt tänk jag vet men ändå. Nu är det ju just nu inte aktuellt för mig eftersom jag är singel, men ändå
    Och visst är det skönt när de sover Särskilt som Malaika just nu är en liten mini-Hitler Det är "AJJABAJJA! KOM, MAMMA! SITTA DÄR! UPP!" osv mest hela dagarna. Det känns lite som om ungen inte pratar annat än i uppmaningsform Men hon är underbar ändå
  8. 4
    det låter bra för just så känner jag, HUR skulle man kunna älska ett barn till? Eller ännu värre, tänk om jag skulle älska ett nytt barn MER? Så kan jag ju bara inte gör a mot Malaika! Inte helt rationellt tänk jag vet men ändå. Nu är det ju just nu inte aktuellt för mig eftersom jag är singel, men ändå
    Och visst är det skönt när de sover Särskilt som Malaika just nu är en liten mini-Hitler Det är "AJJABAJJA! KOM, MAMMA! SITTA DÄR! UPP!" osv mest hela dagarna. Det känns lite som om ungen inte pratar annat än i uppmaningsform Men hon är underbar ändå
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    nej verkligen inte, det är verkligen en känsla som inte går att beskriva. Eller för att citera Ingmar Stenmark "Dä ä int' lönt å förklara för en som int' begrip'"
  10. 5
    nej verkligen inte, det är verkligen en känsla som inte går att beskriva. Eller för att citera Ingmar Stenmark "Dä ä int' lönt å förklara för en som int' begrip'"
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Haha! Nej det är sant
  12. 6
    Haha! Nej det är sant
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Åh vad jag känner igen det där! Daisy styr och ställer med oss hela tiden, vart vi ska sitta, stå, göra m.m. Kallar henne för "den lilla diktatorn"..
    Precis så som du skriver Mama Chaka, så har jag oxå tänkt. Är det verkligen möjligt att älska ett barn till lika mycket..men tydligen så kan man det
  14. 7
    Åh vad jag känner igen det där! Daisy styr och ställer med oss hela tiden, vart vi ska sitta, stå, göra m.m. Kallar henne för "den lilla diktatorn"..
    Precis så som du skriver Mama Chaka, så har jag oxå tänkt. Är det verkligen möjligt att älska ett barn till lika mycket..men tydligen så kan man det

Liknande trådar

  1. Stunder av lycka
    By Mama Chaka in forum Ensamförälder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 20:56
  2. Hur ser era må-bra-stunder ut....
    By Anonym in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 10:12
  3. Jag har mina stunder
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 21:33
  4. två fika stunder idag.
    By M:s mamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 19:18
  5. Stora stunder av lycka
    By Minks in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 17:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar