Mens!!!!
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Mens!!!!

    Hej på er!

    Har i kväll fått tillbaka min mens blandade känslor.
    Blör massor känns det som och mensvärk, fy så jobbigt. Men men.

    Har ni fått tillbaka den ännu??
  2. 1
    Mens!!!! Hej på er!

    Har i kväll fått tillbaka min mens blandade känslor.
    Blör massor känns det som och mensvärk, fy så jobbigt. Men men.

    Har ni fått tillbaka den ännu??
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Nepp!! Den lyser med sin frånvaro. Får gärna hålla sig borta ett par månader till. Men inte för länge. Vi ska ju börja avla till sommarn ju!!!
  4. 2
    Nepp!! Den lyser med sin frånvaro. Får gärna hålla sig borta ett par månader till. Men inte för länge. Vi ska ju börja avla till sommarn ju!!!
  5. Medlem sedan
    Mar 2009
    #3
    Nää, men tycker jag haft mensvärk i flera dagar så det kan ju vara något på g...
  6. 3
    Nää, men tycker jag haft mensvärk i flera dagar så det kan ju vara något på g...
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Ja. Min kom efter ett halvår (som vanligt). Jag slipper ju kladda med bindor och tamponger tack vare den underbara menskoppen så jag tycker inte att det är så besvärligt alls med mens!
  8. 4
    Ja. Min kom efter ett halvår (som vanligt). Jag slipper ju kladda med bindor och tamponger tack vare den underbara menskoppen så jag tycker inte att det är så besvärligt alls med mens!
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Tror du jag behöver byta storlek nu när jag fött barn?
  10. 5
    Tror du jag behöver byta storlek nu när jag fött barn?
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    När jag köpte min (för sex-sju år sedan) så var det iaf så att man skulle ha en storlek innan och en annan efter att man fött barn.
  12. 6
    När jag köpte min (för sex-sju år sedan) så var det iaf så att man skulle ha en storlek innan och en annan efter att man fött barn.
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Jodå... Det tog väl 3 månader trots helamning, precis som förra gången. Trist...
  14. 7
    Jodå... Det tog väl 3 månader trots helamning, precis som förra gången. Trist...
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    Nej! De andra gångerna har den kommit tillbaka efter 8-10 månader så jag håller tummarna att den väntar lika länge denna gång
    Mamma till tre underbara barn födda -03, -05 och -09
    www.stopoverkampala.blogspot.c om
  16. 8
    Nej! De andra gångerna har den kommit tillbaka efter 8-10 månader så jag håller tummarna att den väntar lika länge denna gång
  17. Medlem sedan
    Mar 2009
    #9
    För en ovetande... Vad är en menskopp och var får man tag på en sådan? Verkar intressant ur både miljö- och ekonomiaspekt.
  18. 9
    För en ovetande... Vad är en menskopp och var får man tag på en sådan? Verkar intressant ur både miljö- och ekonomiaspekt.
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Menskoppen är världens bästa uppfinning! Som kanske hörs på namnet är det en kopp man använder vid mens. Den stoppas in ungefär som en tampong, samlar upp blod och töms och rengörs sedan. Och används om och om igen.

    Menskopp finns i silikon eller latex, två olika storlekar (före och efter man har fött barn), kostar 300 kr. Du har ett halvår på dig att prova koppen, trivs du inte får du skicka tillbaka den och får pengarna tillbaka. Trivs du kan du använda samma kopp i tio år!

    Det är fräschare, billigare och mer miljövänligt än bindor/tamponger. Och antagligen bättre för kroppen också, läs detta t.ex.: http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=348951

    http://menskopp.se/shop/
  20. 10
    Menskoppen är världens bästa uppfinning! Som kanske hörs på namnet är det en kopp man använder vid mens. Den stoppas in ungefär som en tampong, samlar upp blod och töms och rengörs sedan. Och används om och om igen.

    Menskopp finns i silikon eller latex, två olika storlekar (före och efter man har fött barn), kostar 300 kr. Du har ett halvår på dig att prova koppen, trivs du inte får du skicka tillbaka den och får pengarna tillbaka. Trivs du kan du använda samma kopp i tio år!

    Det är fräschare, billigare och mer miljövänligt än bindor/tamponger. Och antagligen bättre för kroppen också, läs detta t.ex.: http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=348951

    http://menskopp.se/shop/
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    jag har många gånger funderat på att skaffa menskopp men blir alltid lite skrajsen att det ska vara obehagligt att sätta in den. Känns det? Läste att den är ca 5 cm lång, hur bred är den ungefär?
  22. 11
    jag har många gånger funderat på att skaffa menskopp men blir alltid lite skrajsen att det ska vara obehagligt att sätta in den. Känns det? Läste att den är ca 5 cm lång, hur bred är den ungefär?
  23. Medlem sedan
    Mar 2009
    #12
    Aha, verkar ju väldigt bra. Får försöka inhandla en under mitt Sverige besök i april, betvivlar att de finns här i Kanada.
  24. 12
    Aha, verkar ju väldigt bra. Får försöka inhandla en under mitt Sverige besök i april, betvivlar att de finns här i Kanada.
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13
    Min kopp är 4 cm i diameter (efter förlossningsstorlek). Det känns inte alls besvärligt att sätta in den. Det kan vara lite trixigt att få den att sitta rätt de första gångerna men man lär sig snabbt. Den känns inte alls när den väl är på plats och jag ljuger inte när jag säger att jag ibland glömmer bort både den och att jag har mens.

    Du kan ju alltid prova! Gillar du inte får du ju skicka tillbaka den och får pengarna tillbaka!
  26. 13
    Min kopp är 4 cm i diameter (efter förlossningsstorlek). Det känns inte alls besvärligt att sätta in den. Det kan vara lite trixigt att få den att sitta rätt de första gångerna men man lär sig snabbt. Den känns inte alls när den väl är på plats och jag ljuger inte när jag säger att jag ibland glömmer bort både den och att jag har mens.

    Du kan ju alltid prova! Gillar du inte får du ju skicka tillbaka den och får pengarna tillbaka!
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14
    "DivaCup tillverkas i latexfri medicinsk silikon och innehåller varken klorin eller färgämnen. Koppen har tillverkats sedan år 2003 och är testad och godkänd av hälsovårdsmyndigheterna i Kanada."

    Det är en sådan jag har. Måste väl finnas i Kanada, kan jag tycka...
  28. 14
    "DivaCup tillverkas i latexfri medicinsk silikon och innehåller varken klorin eller färgämnen. Koppen har tillverkats sedan år 2003 och är testad och godkänd av hälsovårdsmyndigheterna i Kanada."

    Det är en sådan jag har. Måste väl finnas i Kanada, kan jag tycka...
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15
    Eller kanske inte... Jag har en kompis som bor i Kanada och hon beställde från menskopp.se.
  30. 15
    Eller kanske inte... Jag har en kompis som bor i Kanada och hon beställde från menskopp.se.
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    Jo tack...efter ca 4 månader kom den.

    jag har oxå en menskopp men just nu har jag bara använt bindor.
  32. 16
    Jo tack...efter ca 4 månader kom den.

    jag har oxå en menskopp men just nu har jag bara använt bindor.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Precis en vecka efter att jag slutat amma så kom mensen.
  34. 17
    Precis en vecka efter att jag slutat amma så kom mensen.
  35. Medlem sedan
    Mar 2009
    #18
    Levererar de ända hit??
  36. 18
    Levererar de ända hit??
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19
    Jag ska fråga var exakt hon köpt sin. Återkommer!
  38. 19
    Jag ska fråga var exakt hon köpt sin. Återkommer!
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20
    Japp, min kom en månad ca efter Maja föddes. Trist men jag hade räknat med att den skulle komma ca en månad efter jag slutade amma (la ju ner det redan på bb av olika anledningar). Likandant var det med första barnet, den kom tillbaka en månad efter avslutad amning men min stora tjej.

    Den första mensen jag hade efter att Maja föddes blödde jag mängder. Det bara forsade. Hade tillslut största tampongen, dubbla bindor och en bebisblöja och då funkade det. Det var allt annat än kul Fick lov att köpa Cyklo-f och då blev det bättre. Men sen har den varit som vanligt.
  40. 20
    Japp, min kom en månad ca efter Maja föddes. Trist men jag hade räknat med att den skulle komma ca en månad efter jag slutade amma (la ju ner det redan på bb av olika anledningar). Likandant var det med första barnet, den kom tillbaka en månad efter avslutad amning men min stora tjej.

    Den första mensen jag hade efter att Maja föddes blödde jag mängder. Det bara forsade. Hade tillslut största tampongen, dubbla bindor och en bebisblöja och då funkade det. Det var allt annat än kul Fick lov att köpa Cyklo-f och då blev det bättre. Men sen har den varit som vanligt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. sen mens,,
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 12:28
  2. Mens??
    By jennyhelmersson in forum _1005 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 08:47
  3. Mens ****
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 22:18
  4. Mens! :(
    By 3 på G in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 10:44
  5. jäkla skit mens ap mens skit skit
    By Blubben in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 13:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar