Handy
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Handy

    Min vuxna dotter med DS har en Handy sen ett par år.
    Bär den dock aldrig med sig.
    Använder den enbart hemma och då framför allt som väckarklocka på morgonen,då den ringer högt/ihållande på den tid hon ställt in för dagen
    och hon måste stiga upp för att kunna stänga av.

    På dagarnan har hon i stället sin vanliga armbandsklocka och sin mobil.
    Mobilen ställer hon också själv in på väckning på mornarna.
    Mobilen är ju numera utrustad med mångahanda funktioner,typ
    även kamera och betydligt lättare att ta med än Handyn som tar plats.

    Min dotter är kallad till Hab nu framöver och vi ska uppdatera Handyn
    samt prata om ifall hon ska behålla den el ej,då den lilla och smidiga mobilen numera har så många funktioner.
  2. 1
    Handy Min vuxna dotter med DS har en Handy sen ett par år.
    Bär den dock aldrig med sig.
    Använder den enbart hemma och då framför allt som väckarklocka på morgonen,då den ringer högt/ihållande på den tid hon ställt in för dagen
    och hon måste stiga upp för att kunna stänga av.

    På dagarnan har hon i stället sin vanliga armbandsklocka och sin mobil.
    Mobilen ställer hon också själv in på väckning på mornarna.
    Mobilen är ju numera utrustad med mångahanda funktioner,typ
    även kamera och betydligt lättare att ta med än Handyn som tar plats.

    Min dotter är kallad till Hab nu framöver och vi ska uppdatera Handyn
    samt prata om ifall hon ska behålla den el ej,då den lilla och smidiga mobilen numera har så många funktioner.
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    En Handy kostar mycket.
    Hade mitt barns behov av en Handy varit så litet hade jag lämnat den åter och låtit någon med större behov få den.
  4. 2
    En Handy kostar mycket.
    Hade mitt barns behov av en Handy varit så litet hade jag lämnat den åter och låtit någon med större behov få den.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3
    Jag hade lämnat tillbaka den, finns säkert bättre väckarklockor än så och billigare!
  6. 3
    Jag hade lämnat tillbaka den, finns säkert bättre väckarklockor än så och billigare!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    En Handi kostar ju väldigt mycket pengar och används den inte så finns det ju ingen anledning att ha den. Min dotter ha.r också en Handi och vil tränar på att hon överhuvudtaget ska "lyssna" på vad vi har lagt in. Hon är en tjej som inte vill att någon ska säga åt henne vad hon ska göra. Häromdagen larmade Handin 00.15 och det stog lördagsgodis, bra tänkt men fel tid. Lyckas vi inte med den så kommer vi att lämna tillbaka den. Hab vill dock att vi testar ett tag till.
  8. 4
    En Handi kostar ju väldigt mycket pengar och används den inte så finns det ju ingen anledning att ha den. Min dotter ha.r också en Handi och vil tränar på att hon överhuvudtaget ska "lyssna" på vad vi har lagt in. Hon är en tjej som inte vill att någon ska säga åt henne vad hon ska göra. Häromdagen larmade Handin 00.15 och det stog lördagsgodis, bra tänkt men fel tid. Lyckas vi inte med den så kommer vi att lämna tillbaka den. Hab vill dock att vi testar ett tag till.
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Har också hört att en sådan är väldigt dyr så jag hade nog tänkt över att lämna den åter så någon annan kan få denna.
  10. 5
    Har också hört att en sådan är väldigt dyr så jag hade nog tänkt över att lämna den åter så någon annan kan få denna.
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    Hi, hi vem vill inte ha godis!
    Hon är mycket på hittig din tjej!
  12. 6
    Hi, hi vem vill inte ha godis!
    Hon är mycket på hittig din tjej!
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Min vuxna dotter med DS har en Handy sen ett par år.
    Bär den dock aldrig med sig.
    Använder den enbart hemma och då framför allt som väckarklocka på morgonen,då den ringer högt/ihållande på den tid hon ställt in för dagen
    och hon måste stiga upp för att kunna stänga av.

    På dagarnan har hon i stället sin vanliga armbandsklocka och sin mobil.
    Mobilen ställer hon också själv in på väckning på mornarna.
    Mobilen är ju numera utrustad med mångahanda funktioner,typ
    även kamera och betydligt lättare att ta med än Handyn som tar plats.

    Min dotter är kallad till Hab nu framöver och vi ska uppdatera Handyn
    samt prata om ifall hon ska behålla den el ej,då den lilla och smidiga mobilen numera har så många funktioner.
    Låter ju knappast som om hon har behov av den överhuvudtaget.
    Handin ringer knappast länge, då är mobilen bättre att ha som väckarklocka speciellt med tanke på att den även har repeat.

    Handin kostar _många_ tusenlappar. Det finns många som har stora behov av den, behov som tydligen din dotter inte har.
    anne.h med fyra absolut perfekta barn.

    Nätverk Dalarna för alla oss i Dalarna med stora som små barn med det lilla extra
  14. 7
    Min vuxna dotter med DS har en Handy sen ett par år.
    Bär den dock aldrig med sig.
    Använder den enbart hemma och då framför allt som väckarklocka på morgonen,då den ringer högt/ihållande på den tid hon ställt in för dagen
    och hon måste stiga upp för att kunna stänga av.

    På dagarnan har hon i stället sin vanliga armbandsklocka och sin mobil.
    Mobilen ställer hon också själv in på väckning på mornarna.
    Mobilen är ju numera utrustad med mångahanda funktioner,typ
    även kamera och betydligt lättare att ta med än Handyn som tar plats.

    Min dotter är kallad till Hab nu framöver och vi ska uppdatera Handyn
    samt prata om ifall hon ska behålla den el ej,då den lilla och smidiga mobilen numera har så många funktioner.
    Låter ju knappast som om hon har behov av den överhuvudtaget.
    Handin ringer knappast länge, då är mobilen bättre att ha som väckarklocka speciellt med tanke på att den även har repeat.

    Handin kostar _många_ tusenlappar. Det finns många som har stora behov av den, behov som tydligen din dotter inte har.
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Vi föräldrar till barn/ungdomar med Handy var nyligen kallade till Hab för info om hur använda sig av Handyns olika möjligheter och ombads anmäla intresse för mötet.Vilket jag gjorde.
    Ringde dock dagen innan och kollade för säkerhets skull att Hab-mötet skulle bli av och inte ställas in pga
    för få anmälda (föräldrar har svårt med tid)och det var Ok.Gick dit och var den enda som kom.Fick mycket bra personlig Handy-handledning av Hab-ansvarig,vilket jag är tacksam för.Vi har ett mycket bra Hab i Nacka.
  16. 8
    Vi föräldrar till barn/ungdomar med Handy var nyligen kallade till Hab för info om hur använda sig av Handyns olika möjligheter och ombads anmäla intresse för mötet.Vilket jag gjorde.
    Ringde dock dagen innan och kollade för säkerhets skull att Hab-mötet skulle bli av och inte ställas in pga
    för få anmälda (föräldrar har svårt med tid)och det var Ok.Gick dit och var den enda som kom.Fick mycket bra personlig Handy-handledning av Hab-ansvarig,vilket jag är tacksam för.Vi har ett mycket bra Hab i Nacka.
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Vi behövde info om olika möjligheter att använd Handyn
    och fick det tack vare vårt Hab.Men tack för dina synpunkter!
  18. 9
    Vi behövde info om olika möjligheter att använd Handyn
    och fick det tack vare vårt Hab.Men tack för dina synpunkter!

Liknande trådar

  1. Handy
    By carin2010 in forum Downs Syndrom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 03:32
  2. Handy
    By doriz in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-13, 20:29
  3. W.C Handy
    By LADYBUGnr1 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 19:31
  4. W.C Handy
    By LADYBUGnr1 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 00:27
  5. W.C Handy
    By LADYBUGnr1 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 00:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar