Fler som jobbar?
_0908 Augustibarn
  1. Julborg
    #1

    Fler som jobbar?

    Tänkte bara kolla om det är fler än jag som börjat jobba ännu? Och höra hur det fungerar och om ni fortfarande ammar.
  2. 1
    Fler som jobbar? Tänkte bara kolla om det är fler än jag som börjat jobba ännu? Och höra hur det fungerar och om ni fortfarande ammar.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Jodå, började den 22/2. Jag ammar fortfarande och åker hem på luncherna för det ändamålet. Dock är inte längre Ingrid intresserad av amning mitt på dan. Nu ammar jag bara på natt, morron och kväll. Jag jobbar tyvärr heltid...
    Mamma till tre underbara barn födda -03, -05 och -09
    www.stopoverkampala.blogspot.c om
  4. 2
    Jodå, började den 22/2. Jag ammar fortfarande och åker hem på luncherna för det ändamålet. Dock är inte längre Ingrid intresserad av amning mitt på dan. Nu ammar jag bara på natt, morron och kväll. Jag jobbar tyvärr heltid...
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Jag ska börja jobba 5 april... får se hur det går. Då har Nova just blivit 7 månader.
    Ammar fortfarande för lill-skit vägrar att ta nappflaskan.
  6. 3
    Jag ska börja jobba 5 april... får se hur det går. Då har Nova just blivit 7 månader.
    Ammar fortfarande för lill-skit vägrar att ta nappflaskan.
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Jag har tänkt att börja jobba inom en månad. Jobbar just nu en dag i veckan. Men då jobbar jag hemifrån. Är dock lite stressad nu, eftersom Noah inte längre vill äta pure. Han äter för tillfället bara gröt och ammar, och vill inte äta ur flaska.
  8. 4
    Jag har tänkt att börja jobba inom en månad. Jobbar just nu en dag i veckan. Men då jobbar jag hemifrån. Är dock lite stressad nu, eftersom Noah inte längre vill äta pure. Han äter för tillfället bara gröt och ammar, och vill inte äta ur flaska.
  9. Julborg
    #5
    Heltid låter tungt... Men ni verkar ju ha hittat en bra lösning med amningen och allt! För oss verkar det vara långt kvar tills jag kan vara borta så länge. 2 timmar är det längsta jag varit borta från Alva hittills.
  10. 5
    Heltid låter tungt... Men ni verkar ju ha hittat en bra lösning med amningen och allt! För oss verkar det vara långt kvar tills jag kan vara borta så länge. 2 timmar är det längsta jag varit borta från Alva hittills.
  11. Julborg
    #6
    Likadant här - nappflaska fungerar inte! Därför jobbar jag bara korta pass, har ofta Alva med mig på jobbet eller jobbar hemma. Det är ju lite svårare i ditt jobb... Men ni hittar nog någon lösning som passar er.
  12. 6
    Likadant här - nappflaska fungerar inte! Därför jobbar jag bara korta pass, har ofta Alva med mig på jobbet eller jobbar hemma. Det är ju lite svårare i ditt jobb... Men ni hittar nog någon lösning som passar er.
  13. Julborg
    #7
    Ja, jag jobbar också mycket hemifrån. Och så kan jag oftast ta med mig Alva till jobbet om det behövs. Väldigt smidigt! Vad jobbar du med?
  14. 7
    Ja, jag jobbar också mycket hemifrån. Och så kan jag oftast ta med mig Alva till jobbet om det behövs. Väldigt smidigt! Vad jobbar du med?
  15. Kastanj
    #8
    Nej, vi skall vara lediga 1 år vardera den här gången, så jag börjar först efter sommaren.
    Fast jag fick en förfrågan om jag var intresserad av ett jobb, som jag i så fall skulle tagit nu i april. Konstigt vad det går att ställa om, först kändes det otänkbart, men sedan efterhand blev det ganska lockande. Sedan valde jag bort det av andra orsaker.
    Och i så fall hade ju Esters pappa tagit över tidigare. Att ge honom några månader extra med Ester i present hade jag gärna unnat honom.
  16. 8
    Nej, vi skall vara lediga 1 år vardera den här gången, så jag börjar först efter sommaren.
    Fast jag fick en förfrågan om jag var intresserad av ett jobb, som jag i så fall skulle tagit nu i april. Konstigt vad det går att ställa om, först kändes det otänkbart, men sedan efterhand blev det ganska lockande. Sedan valde jag bort det av andra orsaker.
    Och i så fall hade ju Esters pappa tagit över tidigare. Att ge honom några månader extra med Ester i present hade jag gärna unnat honom.
  17. Medlem sedan
    Dec 2008
    #9
    Hej!

    jag jobbar två dagar i veckan nu!! Känns verkligen bra.
    Jag ammar lite då ock så. Fortfarande på nätterna samt morgon och kväll. De dagarna jag inte jobar så får hon en slurk av mig som mellis
  18. 9
    Hej!

    jag jobbar två dagar i veckan nu!! Känns verkligen bra.
    Jag ammar lite då ock så. Fortfarande på nätterna samt morgon och kväll. De dagarna jag inte jobar så får hon en slurk av mig som mellis

Liknande trådar

  1. Fler som jobbar sista april?
    By husfrun in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 19:16
  2. Fler stackare som jobbar i morgon?
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 16:38
  3. Är det fler som jobbar?
    By mollie in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 12:27
  4. Allt fler jobbar utomlands
    By Sadako in forum Politik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 10:57
  5. Fler som jobbar natt?
    By brymaria in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 13:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar