Påverkas mjölken av mens?
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Påverkas mjölken av mens?

    Är det någon som vet om bröstmjölken påverkas på något sätt av att man fått tillbaka mensen? Mängd, "tjocklek/näringsrikhet", smak?
    "Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad."
    Kinesiskt ordspråk.
  2. 1
    Påverkas mjölken av mens? Är det någon som vet om bröstmjölken påverkas på något sätt av att man fått tillbaka mensen? Mängd, "tjocklek/näringsrikhet", smak?
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    tror inte de...graviditet ska ädra smaken har ja läst men mens har ja inte hört nåt om..
  4. 2
    tror inte de...graviditet ska ädra smaken har ja läst men mens har ja inte hört nåt om..
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Jag har hört att mens

    ska minska mängden mjölk. Har hört det från en kompis, men jag vet inte hur det är generellt (det har varit så för henne nämligen, och hon hade läst om det någonstans).
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  6. 3
    Jag har hört att mens ska minska mängden mjölk. Har hört det från en kompis, men jag vet inte hur det är generellt (det har varit så för henne nämligen, och hon hade läst om det någonstans).
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Hmmm... bra fråga tycker jag! Har ingen aning men kolla med bvc dom borde väl veta tycker jag. Återkom gärna om du får något svar, kan va bra att veta. Jag har första läkarbesöket på fredag så jag kan fråga då om du inte fått svar innan.
  8. 4
    Hmmm... bra fråga tycker jag! Har ingen aning men kolla med bvc dom borde väl veta tycker jag. Återkom gärna om du får något svar, kan va bra att veta. Jag har första läkarbesöket på fredag så jag kan fråga då om du inte fått svar innan.
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Jag har också för mig att det ska vara så, men jag kommer inte ihåg vart jag har fått det ifrån...
    Jag fick nämligen tillbaka mensen nu i helgen redan(suck) och jag tycker att det känns som att jag börjar få mindre mjölk, jag hoppas det bara är inbillning, jag hade hoppats att få helamma bra mycket längre än 2 månader...
  10. 5
    Jag har också för mig att det ska vara så, men jag kommer inte ihåg vart jag har fått det ifrån...
    Jag fick nämligen tillbaka mensen nu i helgen redan(suck) och jag tycker att det känns som att jag börjar få mindre mjölk, jag hoppas det bara är inbillning, jag hade hoppats att få helamma bra mycket längre än 2 månader...
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Du får jättegärna fråga på din bvc om du kommer ihåg. Jag har ingen tid själv förrän den 25e, men jag ska fråga då jag också.
    Jag har nämligen för mig att mängden kan minska, men, precis som Angos vän, så vet jag inte riktigt vart jag fått det ifrån...
    Olle har hela tiden ökat jättebra i vikt och jag har hela tiden haft mycket mjölk men nu tycker jag att det känns lite "tommare" i brösten. Sist vi vägde lillkillen så hade han "bara" ökat 200g på 2 veckor. Vi hade läkartid på bvc förra veckan och då sa dom att det bara var normalt att viktkurvan planade ut lite efter ett tag men nu blir jag nojjig över att det skulle kunna vara för att mjölkmängden minskat istället...hur ska man veta?
  12. 6
    Du får jättegärna fråga på din bvc om du kommer ihåg. Jag har ingen tid själv förrän den 25e, men jag ska fråga då jag också.
    Jag har nämligen för mig att mängden kan minska, men, precis som Angos vän, så vet jag inte riktigt vart jag fått det ifrån...
    Olle har hela tiden ökat jättebra i vikt och jag har hela tiden haft mycket mjölk men nu tycker jag att det känns lite "tommare" i brösten. Sist vi vägde lillkillen så hade han "bara" ökat 200g på 2 veckor. Vi hade läkartid på bvc förra veckan och då sa dom att det bara var normalt att viktkurvan planade ut lite efter ett tag men nu blir jag nojjig över att det skulle kunna vara för att mjölkmängden minskat istället...hur ska man veta?
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Jag hoppas du har rätt
    Jag har nämligen för mig att jag har hört någonstans att mängden kan minska men jag hittar inget när jag googlar och jag minns inte hur det var förra gången jag ammade.
    Shit så fort man glömmer, det var inte mer än tre år sen och ändå kommer jag inte ihåg....
  14. 7
    Jag hoppas du har rätt
    Jag har nämligen för mig att jag har hört någonstans att mängden kan minska men jag hittar inget när jag googlar och jag minns inte hur det var förra gången jag ammade.
    Shit så fort man glömmer, det var inte mer än tre år sen och ändå kommer jag inte ihåg....
  15. Medlem sedan
    Jan 2009
    #8
    Fick också tillbaka min mens förra veckan och Valter blir sju veckor imorgon. Däremot tycker jag att jag fått om möjligt ännu mer mjölk än tidigare. Hela helgen har brösten vart sprängfyllda och det bara sprutar ur dem. Men jag såg inget samband med mensen. Ska bli kul att höra vad BVC tror...
  16. 8
    Fick också tillbaka min mens förra veckan och Valter blir sju veckor imorgon. Däremot tycker jag att jag fått om möjligt ännu mer mjölk än tidigare. Hela helgen har brösten vart sprängfyllda och det bara sprutar ur dem. Men jag såg inget samband med mensen. Ska bli kul att höra vad BVC tror...
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Då kollar jag på fredag =) och allt är bara normalt när viktkurvan planar ut lite. Dom skulle tycka det var onormalt om det inte gjorde det... men som du säger så vill man ju veta orsaken till att den planar ut. Återkommer med svar!
  18. 9
    Då kollar jag på fredag =) och allt är bara normalt när viktkurvan planar ut lite. Dom skulle tycka det var onormalt om det inte gjorde det... men som du säger så vill man ju veta orsaken till att den planar ut. Återkommer med svar!

Liknande trådar

  1. Hur påverkas min FP...?
    By lingon74 in forum Föräldraledighet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 21:13
  2. Påverkas ni av..
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 10:07
  3. Hur påverkas ni av.....
    By mippe in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 08:48
  4. Att påverkas av nicket
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 18:17
  5. Hur påverkas man (långt)
    By Förvirrad in forum Dysfunktionell uppväxt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 18:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar