röd på toppen av snoppen
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    röd på toppen av snoppen

    Såg det nu att bubben är röd på toppen av hans snopp. Någon annan som haft barn med samma sak? Vad gjorde ni i så fall.? Vill inte att han ska ha ont, om det nu gör det.
  2. 1
    röd på toppen av snoppen Såg det nu att bubben är röd på toppen av hans snopp. Någon annan som haft barn med samma sak? Vad gjorde ni i så fall.? Vill inte att han ska ha ont, om det nu gör det.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Lite sent svar men vi har haft lika några gånger. Har fått för mig att det är blöjan så jag har bytt till libero några dagar. Använder pampers annars, tycker de är mjukare. Sen har jag haft på lite inotyol salva. Vad av det som hjälpt vet jag inte men det brukar försvinna.
  4. 2
    Lite sent svar men vi har haft lika några gånger. Har fått för mig att det är blöjan så jag har bytt till libero några dagar. Använder pampers annars, tycker de är mjukare. Sen har jag haft på lite inotyol salva. Vad av det som hjälpt vet jag inte men det brukar försvinna.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    OM det inte går över så kan det bero på en infektion under förhuden. Sök på balanit, så hittar du bra info. Axel har haft stora problem med det, så jag kan allt om snoppar nu känns det som.

    Skulle det vara balanit så kontakta familjeläkaren och så visar de hur man spolar rent under förhuden med koksalt. Du kan börja med att bada lite oftare, så kan det hjälpa om det inte hunnit bli så mycket infekterat.
  6. 3
    OM det inte går över så kan det bero på en infektion under förhuden. Sök på balanit, så hittar du bra info. Axel har haft stora problem med det, så jag kan allt om snoppar nu känns det som.

    Skulle det vara balanit så kontakta familjeläkaren och så visar de hur man spolar rent under förhuden med koksalt. Du kan börja med att bada lite oftare, så kan det hjälpa om det inte hunnit bli så mycket infekterat.

Liknande trådar

  1. Ont i snoppen!
    By Sintra in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 22:17
  2. Snoppen?
    By Anonym in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 21:11
  3. Såg ni snoppen?
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 23:18
  4. Ont i snoppen
    By woody in forum _01 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 13:47
  5. Ont i snoppen!
    By Åsa m Lucas och Louise in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar