Miljonär?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Miljonär?

    Jag skulle verkligen vilja ha era svar på vad ni skulle göra om ni fick 5 miljoner. Helst genomtänkta svar, jag menar många kanske spontant skulle säga, "säga upp mig från jobbet och resa jorden runt" men i realiteten skulle det aldrig funka. Så jag vill ha era ärliga svar på vad ni skulle göra/satsa på?
    Njut av livet - det går inte i repris!
  2. 1
    Miljonär? Jag skulle verkligen vilja ha era svar på vad ni skulle göra om ni fick 5 miljoner. Helst genomtänkta svar, jag menar många kanske spontant skulle säga, "säga upp mig från jobbet och resa jorden runt" men i realiteten skulle det aldrig funka. Så jag vill ha era ärliga svar på vad ni skulle göra/satsa på?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Nej, på 5 miljoner lär man ju inte kunna säga upp sig och resa står jag inte heller efter. Jag skulle ammortera bort alla lån, köp ny bil och bygga en pool på tomten.
  4. 2
    Nej, på 5 miljoner lär man ju inte kunna säga upp sig och resa står jag inte heller efter. Jag skulle ammortera bort alla lån, köp ny bil och bygga en pool på tomten.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Göra mig skuldfri och renovera det som behövs renoveras i huset. Köpa en ny miljöbil och se till att ha buffert så jag kan göra roliga saker. Sen skulle jag nog dra ner på min arbetstid genom att leja bort inköp, städning, bokföring, starta AB istället för enskild firma och ta en förskollärare/specialpedagog i verksamheten för att kvalitetssäkra lite till.
  6. 3
    Göra mig skuldfri och renovera det som behövs renoveras i huset. Köpa en ny miljöbil och se till att ha buffert så jag kan göra roliga saker. Sen skulle jag nog dra ner på min arbetstid genom att leja bort inköp, städning, bokföring, starta AB istället för enskild firma och ta en förskollärare/specialpedagog i verksamheten för att kvalitetssäkra lite till.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    I vårt fall så skulle vi betala av huset (så var det mesta borta) och CSN och sen skulle det bli en schysst summa att renovera ett badrum, åka på semester till Kerala och ha en bra buffert.
  8. 4
    I vårt fall så skulle vi betala av huset (så var det mesta borta) och CSN och sen skulle det bli en schysst summa att renovera ett badrum, åka på semester till Kerala och ha en bra buffert.
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    Betala tillbaka lån o köpa ett större hus o en ny cykel!!
  10. 5
    Betala tillbaka lån o köpa ett större hus o en ny cykel!!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Ja, pool! Det vill jag också ha, men min tomt är bara 7*7 m gräsplätt ungefär så den får itne bli så stor.
  12. 6
    Ja, pool! Det vill jag också ha, men min tomt är bara 7*7 m gräsplätt ungefär så den får itne bli så stor.
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7
    åh, en sån himla lagom summa. jag skulle betala av bostadslånet och studielånet, låta renovera hall och kök (varligt varligt), köpa lite mer kläder än jag brukar köpa och sen spara till att kunna gå ner i tid innan pensionen.
    Vi har allt, men det är också allt vi har.
    Ole Paus

    Återinför Friåret!
  14. 7
    åh, en sån himla lagom summa. jag skulle betala av bostadslånet och studielånet, låta renovera hall och kök (varligt varligt), köpa lite mer kläder än jag brukar köpa och sen spara till att kunna gå ner i tid innan pensionen.
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Betala våra skulder och göra en oförglömlig resa. Sedan resten på banken för att användas vid renoveringar, semestrar, inköp när något större behövs köpas o.s.v.

    Ett lite enklare liva bara.
  16. 8
    Betala våra skulder och göra en oförglömlig resa. Sedan resten på banken för att användas vid renoveringar, semestrar, inköp när något större behövs köpas o.s.v.

    Ett lite enklare liva bara.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Betala av lån, köpa mc till honeybaby, ett hus som vi slapp renovera. Alldeles nya garderober till alla i familjen, en sån kitchen aid (en röd), och en resa nånstans varmt för hela tjocka familjen med morsor och ungar och systerdöttrar och mormödrar och allesammans.
    Sen vetifan. Jag skulle konsumera en massa, men spara en massa också.
  18. 9
    Betala av lån, köpa mc till honeybaby, ett hus som vi slapp renovera. Alldeles nya garderober till alla i familjen, en sån kitchen aid (en röd), och en resa nånstans varmt för hela tjocka familjen med morsor och ungar och systerdöttrar och mormödrar och allesammans.
    Sen vetifan. Jag skulle konsumera en massa, men spara en massa också.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Placera dem till bra avkastning och göra saker för de pengar som det ger. Alltså inte äta upp sättpotatisen.
  20. 10
    Placera dem till bra avkastning och göra saker för de pengar som det ger. Alltså inte äta upp sättpotatisen.
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Bye bye Svedala, Frankrike nästa och eget inom turismbranschen (upplevelseturism, hästar eller något).
    Japp, så skulle det bli, enkel biljett
  22. 11
    Bye bye Svedala, Frankrike nästa och eget inom turismbranschen (upplevelseturism, hästar eller något).
    Japp, så skulle det bli, enkel biljett
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12
    Tack för era svar. Jag blir förvånad av att så många skulle betala av sina lån? Vi har så låga räntor så man ENKELT kan förränta pengarna bättre än vad huslånet kostar, så det skulle vara intressant att höra varför? Är det bara känslan av att vara skuldfri?
  24. 12
    Tack för era svar. Jag blir förvånad av att så många skulle betala av sina lån? Vi har så låga räntor så man ENKELT kan förränta pengarna bättre än vad huslånet kostar, så det skulle vara intressant att höra varför? Är det bara känslan av att vara skuldfri?
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    Det där är intressant, för så säger ju alla, dvs "placera till bra avkastning". Jag har aldrig hört någon säga att de vill placera pengar och få dålig eller ingen avkastning, ändå lyckas rätt många med just det.
  26. 13
    Det där är intressant, för så säger ju alla, dvs "placera till bra avkastning". Jag har aldrig hört någon säga att de vill placera pengar och få dålig eller ingen avkastning, ändå lyckas rätt många med just det.
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    bygga ett hus

    köpa en bil, starta sparande åt barnen och operera min whiplash, sedan skulle jag ut och resa upp resten av pengarna tillsammans med maken
  28. 14
    bygga ett hus köpa en bil, starta sparande åt barnen och operera min whiplash, sedan skulle jag ut och resa upp resten av pengarna tillsammans med maken
  29. Medlem sedan
    May 2002
    #15
    NU har vi låga räntor, det är inte säkert att vi har det om 5 eller 15 år. För mig skulle det vara en (måhända enbart i huvudet) ekonomisk frihet att vara skuldfri, det skulle ge mig mycket större skillnad än pengar på banken. Sen har jag inte lån på fem miljoner, så jag skulle kunna placea endel också för all del. Men jag har sett aktier som gått ner till 0 kr på allt för nära håll, så att tro att man bara kan tjäna pengar på pengar utan risk, den misstar sig ju.
  30. 15
    NU har vi låga räntor, det är inte säkert att vi har det om 5 eller 15 år. För mig skulle det vara en (måhända enbart i huvudet) ekonomisk frihet att vara skuldfri, det skulle ge mig mycket större skillnad än pengar på banken. Sen har jag inte lån på fem miljoner, så jag skulle kunna placea endel också för all del. Men jag har sett aktier som gått ner till 0 kr på allt för nära håll, så att tro att man bara kan tjäna pengar på pengar utan risk, den misstar sig ju.
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    ja, bara slippa de där ständiga avräkningarna på lönen.
    Vi har allt, men det är också allt vi har.
    Ole Paus

    Återinför Friåret!
  32. 16
    ja, bara slippa de där ständiga avräkningarna på lönen.
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Det vore ju jätteroligt om nån sa så, och sen gjorde det. Alltså inte så smart kanske, men roligt.
  34. 17
    Det vore ju jätteroligt om nån sa så, och sen gjorde det. Alltså inte så smart kanske, men roligt.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18

    Jag har så dålig koll, känner jag

    Jag menar... Hur långt kommer man med fem miljoner? Hur mycket är det egentligen?

    Jag skulle se till så att huset blev färdigrenoverat. Helt igenom, liksom. Lätta på lånen lite, kanske skaffa en bil till... Och så skulle jag vilja jobba mindre. Inte sluta helt, men jobba mindre.

    Resa är jag inte särskilt intresserad av
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  36. 18
    Jag har så dålig koll, känner jag Jag menar... Hur långt kommer man med fem miljoner? Hur mycket är det egentligen?

    Jag skulle se till så att huset blev färdigrenoverat. Helt igenom, liksom. Lätta på lånen lite, kanske skaffa en bil till... Och så skulle jag vilja jobba mindre. Inte sluta helt, men jobba mindre.

    Resa är jag inte särskilt intresserad av
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19
    Alla har inte låga räntor
  38. 19
    Alla har inte låga räntor
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20
    Jag har ju inga huslån, utan csn och så har T nåt dyrt blancolån och vänta, det har ju jag med förresten. Så ja, för mig skulle det vara känslan av att skuldfri, känslan av att äga.
  40. 20
    Jag har ju inga huslån, utan csn och så har T nåt dyrt blancolån och vänta, det har ju jag med förresten. Så ja, för mig skulle det vara känslan av att skuldfri, känslan av att äga.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Måste man va miljonär
    By Sofia_N in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 08:26
  2. Jag vill bli miljonär
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 22:06
  3. Kommer jag bli miljonär nu?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 09:39
  4. Ang. miljonär
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 17:56
  5. jag ska bli miljonär
    By ~Marie~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar