Hjälp!
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Hjälp!

    Vad hon kräks min lilla L! Alltså, hon har inte maginfluensa, hon kräks nästan uteslutande bara efter amning, inte efter mat. Det är jättejobbigt... Värst är kvällarna när spyorna avlöser varann och jag springer mellan köket och vardagsrummet för att hämta mer papper/spuhanddukar etc. Detta har pågått i 3-4 dagar nu.
    Hon har alltid varit en "kräkbebis" men inte på långa vägar så här! Jag trodde det skulle blir bättre.

    Vad kan det bero på tror ni? Hon verkar inte må dåligt i övrigt...

    Kram Karin
    Mamma till Lovisa Joséphine 090908 och Andréa Kristina 110422
    Bloggar på http://karinloiske.blogspot.com
  2. 1
    Hjälp! Vad hon kräks min lilla L! Alltså, hon har inte maginfluensa, hon kräks nästan uteslutande bara efter amning, inte efter mat. Det är jättejobbigt... Värst är kvällarna när spyorna avlöser varann och jag springer mellan köket och vardagsrummet för att hämta mer papper/spuhanddukar etc. Detta har pågått i 3-4 dagar nu.
    Hon har alltid varit en "kräkbebis" men inte på långa vägar så här! Jag trodde det skulle blir bättre.

    Vad kan det bero på tror ni? Hon verkar inte må dåligt i övrigt...

    Kram Karin
  3. Kastanj
    #2
    Usch då, vad jobbigt.
    Ester har också varit en kräksbebis, men det lugnade sig för ngn månad sedan. Innan var det jämt och mkt. Men nu har det kommit igen. Hon verkar inte fatta att varken det på tallriken eller det i bröstet är mat. Ammar gör hon för att det är gott och mysigt. Och följdaktligen blir det för mkt ibland.
    Kan det vara likadant med L? Att hon helt enkelt äter för mycket? Bröstmjölken har ju lättare för att åka upp om det blir för mkt, vanlig mat är ju lite tyngre och kletigare.
  4. 2
    Usch då, vad jobbigt.
    Ester har också varit en kräksbebis, men det lugnade sig för ngn månad sedan. Innan var det jämt och mkt. Men nu har det kommit igen. Hon verkar inte fatta att varken det på tallriken eller det i bröstet är mat. Ammar gör hon för att det är gott och mysigt. Och följdaktligen blir det för mkt ibland.
    Kan det vara likadant med L? Att hon helt enkelt äter för mycket? Bröstmjölken har ju lättare för att åka upp om det blir för mkt, vanlig mat är ju lite tyngre och kletigare.
  5. Medlem sedan
    Mar 2009
    #3
    Jag har också funderat på om hon helt enkelt äter för mycket. Några kvällar har jag skippat en amning och då har hon faktiskt inte spytt lika mycket, men det är svårt att inte ge henne det hon är van att få...Ska försöka "fasa ut" den amningen helt (har ammat innan kvällsmålet med gröt).. L ammar nog också för att det är gott och mysigt och inte anbart för att hon är hungrig ...
  6. 3
    Jag har också funderat på om hon helt enkelt äter för mycket. Några kvällar har jag skippat en amning och då har hon faktiskt inte spytt lika mycket, men det är svårt att inte ge henne det hon är van att få...Ska försöka "fasa ut" den amningen helt (har ammat innan kvällsmålet med gröt).. L ammar nog också för att det är gott och mysigt och inte anbart för att hon är hungrig ...
  7. Kastanj
    #4
    Ju mindre man ammar ju mindre mjölk blir det. Så det kommer nog lösa sig den vägen om ett tag annars. Vill du sluta amma helt så verkar hon ju få i sig tillräckligt med mat ändå!
  8. 4
    Ju mindre man ammar ju mindre mjölk blir det. Så det kommer nog lösa sig den vägen om ett tag annars. Vill du sluta amma helt så verkar hon ju få i sig tillräckligt med mat ändå!
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    Ja, fortsätter hon med de här kaskadspyorna kommer jag fundera på att sluta amma tidigare än jag tänkt. Imorse spydde hon upp hela morgonamningen ... Eller, hela är ju svårt att säga men iallafall en stor del.
    Men det känns trist att sluta amma redan tycker jag...
  10. 5
    Ja, fortsätter hon med de här kaskadspyorna kommer jag fundera på att sluta amma tidigare än jag tänkt. Imorse spydde hon upp hela morgonamningen ... Eller, hela är ju svårt att säga men iallafall en stor del.
    Men det känns trist att sluta amma redan tycker jag...

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Hjälp hjälp..torka dunjacka..
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 14:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar