Det närmar sig nu..
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Det närmar sig nu..

    Har två dagar kvat till bf, dvs 17/3. Gick 5 dagar över tiden med båda mina barn, så det kanske blir samma nu? Helt ok för mig. Mår bra, sover bra osv. Börjar känna mig redo nu, har hunnit fixa och dona en massa hemma.

    Det som dock oroar är att det ska gå alldeles för snabbt... Var bara 15 min på kk innan nr 2 kom ut, så det var rätt omtumlande. Hade inte känt någonting under dagen, var på badstranden, sen kl 18.30 kände jag första sammandragningen/värken. Nästa värk 20 min senare, sedan var 10 min, sedan var 5:e min, var 3.e minut, panik..... Kom in på kk 21.16 och 21.34 föddes vår dotter.. Inte säkert det blir så denna gång, men jag kommer typ åka upp direkt, ha,ha!! Vill bar ainte föda hemma i hallen eller i bilen, hualigen...
    Linkmamman
  2. 1
    Det närmar sig nu.. Har två dagar kvat till bf, dvs 17/3. Gick 5 dagar över tiden med båda mina barn, så det kanske blir samma nu? Helt ok för mig. Mår bra, sover bra osv. Börjar känna mig redo nu, har hunnit fixa och dona en massa hemma.

    Det som dock oroar är att det ska gå alldeles för snabbt... Var bara 15 min på kk innan nr 2 kom ut, så det var rätt omtumlande. Hade inte känt någonting under dagen, var på badstranden, sen kl 18.30 kände jag första sammandragningen/värken. Nästa värk 20 min senare, sedan var 10 min, sedan var 5:e min, var 3.e minut, panik..... Kom in på kk 21.16 och 21.34 föddes vår dotter.. Inte säkert det blir så denna gång, men jag kommer typ åka upp direkt, ha,ha!! Vill bar ainte föda hemma i hallen eller i bilen, hualigen...
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Jag håller tummarna, att det drar igång när du minst anar det, inom de närmaste dagarna, OCH inte tokfort, så ni hinner in ordentligt!
  4. 2
    Jag håller tummarna, att det drar igång när du minst anar det, inom de närmaste dagarna, OCH inte tokfort, så ni hinner in ordentligt!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Ja, du får nog se till att åka in i tid denna gång! Men å andra sidan säger många att tredje förlossningen är något mittemellan första och andra, en liten luring.
    Hur det än blir får vi hoppas det sätter igång för oss snart (jag har bf 18/3)
  6. 3
    Ja, du får nog se till att åka in i tid denna gång! Men å andra sidan säger många att tredje förlossningen är något mittemellan första och andra, en liten luring.
    Hur det än blir får vi hoppas det sätter igång för oss snart (jag har bf 18/3)

Liknande trådar

  1. Det närmar sig...
    By Nillis m.A&E in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 13:15
  2. Det närmar sig...
    By •Milou• in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 22:03
  3. Det närmar sig....
    By brymaria in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 09:33
  4. Närmar sig
    By wickz in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 13:10
  5. Det närmar sig..
    By willow in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 17:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar