Hur mycket stimulans...
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Hur mycket stimulans...

    ...behöver en 6 veckor gammal bebis?

    Edvin har nu legat på mage och snuttat på sin underbara hand (ny bästis!) i närmare en halvtimme nu, och tittat på inte särskilt mycket alls. Men vaken. Vi har varit en sväng på stan, men då sov han så där fick han ju inte en massa stimulans direkt. Och vi har snackat lite och han har skällt ut mobil-fjärilarna över skötbordet en gång (ser väääldigt roligt ut!).

    Skulle ni tycka det är OK att han bara ligger där så länge? Jag är ju i samma rum, men det är ju så förbålt skönt att kunna pyssla lite framför TV:n i lugn och ro. För det är ju lugnt och skönt för oss båda.

    Snurrigt, men kanske någon är med på vad jag menar?
  2. 1
    Hur mycket stimulans... ...behöver en 6 veckor gammal bebis?

    Edvin har nu legat på mage och snuttat på sin underbara hand (ny bästis!) i närmare en halvtimme nu, och tittat på inte särskilt mycket alls. Men vaken. Vi har varit en sväng på stan, men då sov han så där fick han ju inte en massa stimulans direkt. Och vi har snackat lite och han har skällt ut mobil-fjärilarna över skötbordet en gång (ser väääldigt roligt ut!).

    Skulle ni tycka det är OK att han bara ligger där så länge? Jag är ju i samma rum, men det är ju så förbålt skönt att kunna pyssla lite framför TV:n i lugn och ro. För det är ju lugnt och skönt för oss båda.

    Snurrigt, men kanske någon är med på vad jag menar?
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Jag tror att så länge de små är glada och nöjda kan de ligga där själva.
    De säger nog ifrån när de tycker det är tråkigt, iaf gör min son det efter typ 5 minuter...
    skulle min son ligga snällt och titta på en filt i 30 minuter glad o nöjd skulle jag vara väldigt glad.
  4. 2
    Jag tror att så länge de små är glada och nöjda kan de ligga där själva.
    De säger nog ifrån när de tycker det är tråkigt, iaf gör min son det efter typ 5 minuter...
    skulle min son ligga snällt och titta på en filt i 30 minuter glad o nöjd skulle jag vara väldigt glad.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    förstår lite hur du känner, precis nu i deras ålder så börjar de så tydligt "vara med" på ett nytt sätt. men är sonen nöjd med sin hand och att ligga och bara vara så är det gott nog. det är nog snarare så att det är värre med för mkt stimuli runt dem, som att flänga runt en massa så att de inte lyckas komma till ro.
    ha det lite lugnt och skönt båda två nu han kommer ju protestera när det blir för enahanda eller ensamt!
  6. 3
    förstår lite hur du känner, precis nu i deras ålder så börjar de så tydligt "vara med" på ett nytt sätt. men är sonen nöjd med sin hand och att ligga och bara vara så är det gott nog. det är nog snarare så att det är värre med för mkt stimuli runt dem, som att flänga runt en massa så att de inte lyckas komma till ro.
    ha det lite lugnt och skönt båda två nu han kommer ju protestera när det blir för enahanda eller ensamt!
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Min son brukar också va nöjd med att ligga o titta o snutta på sin hand, han gnäller när det blir tråkigt!
  8. 4
    Min son brukar också va nöjd med att ligga o titta o snutta på sin hand, han gnäller när det blir tråkigt!
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5

    Bebisar behöver ingen direkt

    stimulans när de är så här små. Egentligen är det bättre att de får mindre stimulans och får smälta intrycken i lugn och ro.
    Axel kan ligga under babygymmet och titta sig omkring eller skälla på figurerna ett tag, flytta över till knät och lite hoppande och gosande innan han sätts i babysittern ett tag. I babysittern kan han sitta en halvtimme och titta ut i tomma intet, typ, medan jag sitter vid datorn eller läser bredvid honom. När han är uttråkad märker jag ju det och tar upp honom och roar honom.
    Det är helt ok att låta dem ligga så länge de är nöjda själva (och är de inte nöjda så märker man ju det).
    Om några månader kommer de kräva mer stimulans, men de kommer fortfarande inte behöva att vi roar dem timme efter timme, utan de kan fortfarande ligga själva ett tag .
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  10. 5
    Bebisar behöver ingen direkt stimulans när de är så här små. Egentligen är det bättre att de får mindre stimulans och får smälta intrycken i lugn och ro.
    Axel kan ligga under babygymmet och titta sig omkring eller skälla på figurerna ett tag, flytta över till knät och lite hoppande och gosande innan han sätts i babysittern ett tag. I babysittern kan han sitta en halvtimme och titta ut i tomma intet, typ, medan jag sitter vid datorn eller läser bredvid honom. När han är uttråkad märker jag ju det och tar upp honom och roar honom.
    Det är helt ok att låta dem ligga så länge de är nöjda själva (och är de inte nöjda så märker man ju det).
    Om några månader kommer de kräva mer stimulans, men de kommer fortfarande inte behöva att vi roar dem timme efter timme, utan de kan fortfarande ligga själva ett tag .
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    Åh, vilka kloka härliga råd. Så himla skönt att ha er här!
  12. 6
    Åh, vilka kloka härliga råd. Så himla skönt att ha er här!

Liknande trådar

  1. om för mycket stimulans är dåligt för
    By blå fågeln in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 17:01
  2. Hur mycket stimulans?
    By mariellew in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 12:28
  3. Stimulans
    By Bappy in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 19:21
  4. stimulans på dagis?
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 12:26
  5. Anal stimulans
    By Fjunet in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 12:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar