Någon som vet en bra skola?
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Någon som vet en bra skola?

    Vi letar efter fler alternativ till vår kille som ska börja ettan i höst. Han går just nu förskoleklass tillsammans med en förstaklass i särskolan, något som fungerar mycket bra.
    MEN fritids är en katastrof. Vår son far illa av att vara där. Så nu undrar vi om någon känner till en väl fungerande skola (vanlig grundskola eller särskola) med vidhängande väl fungerande fritids. Vi är beredda att flytta om det finns bra alternativ...

    Hälsningar
    Lotta
  2. 1
    Någon som vet en bra skola? Vi letar efter fler alternativ till vår kille som ska börja ettan i höst. Han går just nu förskoleklass tillsammans med en förstaklass i särskolan, något som fungerar mycket bra.
    MEN fritids är en katastrof. Vår son far illa av att vara där. Så nu undrar vi om någon känner till en väl fungerande skola (vanlig grundskola eller särskola) med vidhängande väl fungerande fritids. Vi är beredda att flytta om det finns bra alternativ...

    Hälsningar
    Lotta
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Tyvärr inget svar.
    Linnéa ska börja ettan efter sommaren och går fortfarande på dagis.
    Linnéa ska börja på Södermalmsskolan vid Mariatorget i Stockholm i en särskola. Jag hoppas och tror att det är bra och vi fick ett bra intryck av skolan vid besök och också hört mycket bra om skolan.

    /Lena med Linnéa i Agnes
  4. 2
    Tyvärr inget svar.
    Linnéa ska börja ettan efter sommaren och går fortfarande på dagis.
    Linnéa ska börja på Södermalmsskolan vid Mariatorget i Stockholm i en särskola. Jag hoppas och tror att det är bra och vi fick ett bra intryck av skolan vid besök och också hört mycket bra om skolan.

    /Lena med Linnéa i Agnes
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Om du vill flytta till Skåne

    så vet jag flera stycken, men det var kanske inte dit du tänkte dig
  6. 3
    Om du vill flytta till Skåne så vet jag flera stycken, men det var kanske inte dit du tänkte dig
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Tyvärr inget svar.
    Linnéa ska börja ettan efter sommaren och går fortfarande på dagis.
    Linnéa ska börja på Södermalmsskolan vid Mariatorget i Stockholm i en särskola. Jag hoppas och tror att det är bra och vi fick ett bra intryck av skolan vid besök och också hört mycket bra om skolan.

    /Lena med Linnéa i Agnes
    Hej Lena!

    Det låter bra att ni fick ett bra intryck av skolan när ni var på besök - det brukar visa sig stämma. Både jag och maken fick dåliga vibbar vid våra besök, men kände sedan stort förtroende för läraren (och hon är jättebra). Tyvärr visade sig de dåliga vibbarna om fritids och personal stämma...

    Hoppas det blir jättebra för Linnea! Går Agnes i samma skola? (inte i särskolan men grundskolan menar jag).

    Hälsningar
    Lotta
  8. 4
    Tyvärr inget svar.
    Linnéa ska börja ettan efter sommaren och går fortfarande på dagis.
    Linnéa ska börja på Södermalmsskolan vid Mariatorget i Stockholm i en särskola. Jag hoppas och tror att det är bra och vi fick ett bra intryck av skolan vid besök och också hört mycket bra om skolan.

    /Lena med Linnéa i Agnes
    Hej Lena!

    Det låter bra att ni fick ett bra intryck av skolan när ni var på besök - det brukar visa sig stämma. Både jag och maken fick dåliga vibbar vid våra besök, men kände sedan stort förtroende för läraren (och hon är jättebra). Tyvärr visade sig de dåliga vibbarna om fritids och personal stämma...

    Hoppas det blir jättebra för Linnea! Går Agnes i samma skola? (inte i särskolan men grundskolan menar jag).

    Hälsningar
    Lotta
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Hej!

    Skåne låter iofs väldigt trevligt! Var i Falsterbo i somras och längtade efter att ta med barnen dit (de var hemma med pappan)... Liiite långt till jobbet blir det nog tyvärr.

    Fungerar det alltså bra med skolor och fritids i Skåne?
  10. 5
    Hej!

    Skåne låter iofs väldigt trevligt! Var i Falsterbo i somras och längtade efter att ta med barnen dit (de var hemma med pappan)... Liiite långt till jobbet blir det nog tyvärr.

    Fungerar det alltså bra med skolor och fritids i Skåne?
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    Ojdå de låter ju inte bra att L ska gå där om nu fritis inte var bra. Vi såg ju inte fritids med barn utan bara tom när vi var där.

    Du får om du vill skriva privat till mig och berätta vad som var dåligt med fritis så vi vet vad vi har att vänta.
    Det finns ingen anna skola jag kan tänka mig för Linnéa runt i Sth tyvärr men vi testar ett år i alla fall så får vi se hur det blir.

    /Lena

    A går inte i den skola utan går i skolan där vi bor.
  12. 6
    Ojdå de låter ju inte bra att L ska gå där om nu fritis inte var bra. Vi såg ju inte fritids med barn utan bara tom när vi var där.

    Du får om du vill skriva privat till mig och berätta vad som var dåligt med fritis så vi vet vad vi har att vänta.
    Det finns ingen anna skola jag kan tänka mig för Linnéa runt i Sth tyvärr men vi testar ett år i alla fall så får vi se hur det blir.

    /Lena

    A går inte i den skola utan går i skolan där vi bor.
  13. Medlem sedan
    Mar 2010
    #7
    Vad vet du om Sicklaskolan? Den låter bra när man läser men jag vet ingen som går där.
  14. 7
    Vad vet du om Sicklaskolan? Den låter bra när man läser men jag vet ingen som går där.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Hej,

    Oj, jag vet ingenting alls om det fritids där L ska börja, jag menade bara att vårt fritids är riktigt dåligt (och det ligger på Ekerö). Om du vill kan jag skriva allt det vi är missnöjda med - men jag tror inte (hoppas inte) att det finns så många fritids som detta... Troligen så är ju ert nya fritids kanonbra och inte alls lika som vårt. //Lotta
  16. 8
    Hej,

    Oj, jag vet ingenting alls om det fritids där L ska börja, jag menade bara att vårt fritids är riktigt dåligt (och det ligger på Ekerö). Om du vill kan jag skriva allt det vi är missnöjda med - men jag tror inte (hoppas inte) att det finns så många fritids som detta... Troligen så är ju ert nya fritids kanonbra och inte alls lika som vårt. //Lotta
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Det låter intressant tycker jag - bra inställning att ha särskoleklass men gemensamt fritids. Jag ska läsa på mer!
  18. 9
    Det låter intressant tycker jag - bra inställning att ha särskoleklass men gemensamt fritids. Jag ska läsa på mer!
  19. Medlem sedan
    Nov 2007
    #10
    Norrängskolan i Hässleholm skåne är något ni borde kolla upp. Jag är lite osäker på detaljerna om fritids osv, men hört massvis bra om skolan annars.
  20. 10
    Norrängskolan i Hässleholm skåne är något ni borde kolla upp. Jag är lite osäker på detaljerna om fritids osv, men hört massvis bra om skolan annars.
  21. Medlem sedan
    Dec 1999
    #11
    Vi bor i samma kommun som Falsterbo ligger i och vår Emma går i tredje klass i grundskolan. Men det hade varit kul med lite kompisar till Emma! *S*
  22. 11
    Vi bor i samma kommun som Falsterbo ligger i och vår Emma går i tredje klass i grundskolan. Men det hade varit kul med lite kompisar till Emma! *S*
  23. Medlem sedan
    Mar 2010
    #12
    jaha jag trodde att han gick på Södermalmsskolan. Förlåt mig jag läste ditt svar helt fel..... Nu ska jag sluta oroa mig för de.

    Hoppas att ni hittar en lösning på skolan.

    Helt annat:
    Rider du fortfarande?
    Jag har börjat rida igen efter ett halvårs uppehåll på grund av bruten ben. Jag rider ju på ridskola så det blir bara 1 gång i veckan men det är skönt att komma ifrån och bara tänka häst.

    Hej,

    Oj, jag vet ingenting alls om det fritids där L ska börja, jag menade bara att vårt fritids är riktigt dåligt (och det ligger på Ekerö). Om du vill kan jag skriva allt det vi är missnöjda med - men jag tror inte (hoppas inte) att det finns så många fritids som detta... Troligen så är ju ert nya fritids kanonbra och inte alls lika som vårt. //Lotta
  24. 12
    jaha jag trodde att han gick på Södermalmsskolan. Förlåt mig jag läste ditt svar helt fel..... Nu ska jag sluta oroa mig för de.

    Hoppas att ni hittar en lösning på skolan.

    Helt annat:
    Rider du fortfarande?
    Jag har börjat rida igen efter ett halvårs uppehåll på grund av bruten ben. Jag rider ju på ridskola så det blir bara 1 gång i veckan men det är skönt att komma ifrån och bara tänka häst.

    Hej,

    Oj, jag vet ingenting alls om det fritids där L ska börja, jag menade bara att vårt fritids är riktigt dåligt (och det ligger på Ekerö). Om du vill kan jag skriva allt det vi är missnöjda med - men jag tror inte (hoppas inte) att det finns så många fritids som detta... Troligen så är ju ert nya fritids kanonbra och inte alls lika som vårt. //Lotta
  25. Medlem sedan
    Mar 2010
    #13
    Här kan du kolla in mina tjejer. De har blivit stora nu hela 7 år: http://tjejernatva.blogspot.com/
  26. 13
    Här kan du kolla in mina tjejer. De har blivit stora nu hela 7 år: http://tjejernatva.blogspot.com/
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Hej!

    Jag blev väldigt förtjust i naturen och omgivningarna, det var otroligt vackert och verkade väldigt trevligt! Emil skulle verkligen gilla att vara kompis med en tjej i tredje klass, han är väldigt förtjust i att prata och hänga på alla som är lite större... Trivs Emma bra i skolan fortfarande? Fungerar det bra med kompisar, undervisning och så? Vi är i valet och kvalet inför hösten om det ska bli särskola eller grundskola - fast Emil är vild och busig och behöver kanske ett litet sammanhang för att fungera bra (under skoltiden alltså, inte på fritids).
  28. 14
    Hej!

    Jag blev väldigt förtjust i naturen och omgivningarna, det var otroligt vackert och verkade väldigt trevligt! Emil skulle verkligen gilla att vara kompis med en tjej i tredje klass, han är väldigt förtjust i att prata och hänga på alla som är lite större... Trivs Emma bra i skolan fortfarande? Fungerar det bra med kompisar, undervisning och så? Vi är i valet och kvalet inför hösten om det ska bli särskola eller grundskola - fast Emil är vild och busig och behöver kanske ett litet sammanhang för att fungera bra (under skoltiden alltså, inte på fritids).
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Hej,

    Tack för tipset! Vi bor och arbetar nära Stockholm - men är helt klart beredda att flytta på oss om bra alternativ finns på någon annan ort. Jag ska kika närmare på detta område och skolan.
  30. 15
    Hej,

    Tack för tipset! Vi bor och arbetar nära Stockholm - men är helt klart beredda att flytta på oss om bra alternativ finns på någon annan ort. Jag ska kika närmare på detta område och skolan.
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    De har verkligen blivit stora och vackra! Kul att se dem! Nu var det länge sen jag såg dig - men jag tycker båda är väldigt lika dig.

    Hälsningar
    Lotta
  32. 16
    De har verkligen blivit stora och vackra! Kul att se dem! Nu var det länge sen jag såg dig - men jag tycker båda är väldigt lika dig.

    Hälsningar
    Lotta
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17

    Det fungerar jättebra

    i Kristianstad och på vår skola. Undvik Bromölla kommun så blir det nog bra
  34. 17
    Det fungerar jättebra i Kristianstad och på vår skola. Undvik Bromölla kommun så blir det nog bra
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #18
    Va<r bor ni???
  36. 18
    Va<r bor ni???
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19
    Vill ni att ert barn ska gå vanlig grundskola eller särskola?
    Detta val brukar vara det första för många.
  38. 19
    Vill ni att ert barn ska gå vanlig grundskola eller särskola?
    Detta val brukar vara det första för många.

Liknande trådar

  1. Finns det någon skola
    By Kassörskan in forum Skolbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 14:13
  2. Någon mer som ska skola in på dagis nu?
    By lurksmulan in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 08:21
  3. Kan någon tipsa om en bra skola!
    By Oroligtrebarnsmamma in forum Skolbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 21:17
  4. Gefle kristna skola någon?
    By Helena med Evelina in forum Skolbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 16:35
  5. timplanslös skola någon?
    By demeter in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar