Köpa eller inte köpa-det är frågan?
Antikrundan
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Köpa eller inte köpa-det är frågan?

    Förra tisdagen hittade jag 8 gamla matsalsstolar på loppis. Stress och ingen bil at ta hem dem i gjorde att vi inte köpte dem då,men nu funderar vi starkt på det ändå. Om de nu är kvar på lördag! Idag var de det för jag ringde och frågade. Om de är okey skulle de passa perfekt till vårt antika bord och i vår sal med gammal inredning. Bordet har vi haft ett år och letat stolar sen dess så det vimlar ju inte av dem. De kostar 1950:-. Vi får se...
    När!?
  2. 1
    Köpa eller inte köpa-det är frågan? Förra tisdagen hittade jag 8 gamla matsalsstolar på loppis. Stress och ingen bil at ta hem dem i gjorde att vi inte köpte dem då,men nu funderar vi starkt på det ändå. Om de nu är kvar på lördag! Idag var de det för jag ringde och frågade. Om de är okey skulle de passa perfekt till vårt antika bord och i vår sal med gammal inredning. Bordet har vi haft ett år och letat stolar sen dess så det vimlar ju inte av dem. De kostar 1950:-. Vi får se...
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Det bidde stolar!

    De var perfekta för oss! Och priset prutades ner till 1800:- på grund av småskavanker som inte spelar nån större roll. Återstår att torka av dem och ställa in dem i salen. 6 vid bordet och 2 bredvid ett annat litet antikt bord.
    Glad!
    När!?
  4. 2
    Det bidde stolar! De var perfekta för oss! Och priset prutades ner till 1800:- på grund av småskavanker som inte spelar nån större roll. Återstår att torka av dem och ställa in dem i salen. 6 vid bordet och 2 bredvid ett annat litet antikt bord.
    Glad!
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Kul! Det var nog rätt beslut. Om ni letat ett år utan att hitta några så var det bra att ni passade på!
  6. 3
    Kul! Det var nog rätt beslut. Om ni letat ett år utan att hitta några så var det bra att ni passade på!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Ja,precis!

    Det må låta länge att leta ett år,men salen är helt gammeldags så några IKEA-stolar hade inte gått direkt... Ytterst sällan vi använder salen,men nu slipper gästerna sitta på köksstolarna runt ett antikt bord-nu passar allt in. Inkl. en gammal orgel från lagårdsvinden!
    När!?
  8. 4
    Ja,precis! Det må låta länge att leta ett år,men salen är helt gammeldags så några IKEA-stolar hade inte gått direkt... Ytterst sällan vi använder salen,men nu slipper gästerna sitta på köksstolarna runt ett antikt bord-nu passar allt in. Inkl. en gammal orgel från lagårdsvinden!
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    wow låter fint! foto??
  10. 5
    wow låter fint! foto??
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    De invigdes igår!

    Vi själva sitter ju aldrig i salen för det har vi ju liksom inte skäl till så det blir när vi har gäster och det var de första igår. De tyckte stolarna var fina. Tyvärr funkar det där med att få in foton här på AFF urkasst. De hamnar inte där jag vill ha dem! Får kanske försöka igen...
    När!?
  12. 6
    De invigdes igår! Vi själva sitter ju aldrig i salen för det har vi ju liksom inte skäl till så det blir när vi har gäster och det var de första igår. De tyckte stolarna var fina. Tyvärr funkar det där med att få in foton här på AFF urkasst. De hamnar inte där jag vill ha dem! Får kanske försöka igen...

Liknande trådar

  1. Är så velig köpa eller inte köpa..
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 16:12
  2. jahapp, att köpa eller inte köpa
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 15:09
  3. Skofoton - att köpa eller inte köpa?
    By pudding* in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 20:29
  4. Köpa eller inte - det är frågan
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 13:00
  5. lergryta - att köpa eller inte köpa
    By zeta in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar