Maj-barn
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Maj-barn

    Hejsan på er alla!

    Är ny här så jag måste fråga... Är det bara att hoppa med här om det är så att man väntar sitt barn i maj? Det är mitt första barn. När i maj väntar ni era barn? Jag väntar mitt mot slutet av maj.

    Hej hopp!
  2. 1
    Maj-barn Hejsan på er alla!

    Är ny här så jag måste fråga... Är det bara att hoppa med här om det är så att man väntar sitt barn i maj? Det är mitt första barn. När i maj väntar ni era barn? Jag väntar mitt mot slutet av maj.

    Hej hopp!
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Hej och välkommen hit.
    Jadå det är bara att hoppa med här =)
    vi väntar vårat första barn den 3 maj.
  4. 2
    Hej och välkommen hit.
    Jadå det är bara att hoppa med här =)
    vi väntar vårat första barn den 3 maj.
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Tack tack!

    Vad spännande! Det känns något overkligt för min del ännu... Är det erat första barn också?
  6. 3
    Tack tack!

    Vad spännande! Det känns något overkligt för min del ännu... Är det erat första barn också?
  7. Medlem sedan
    Sep 2009
    #4
    Ja, det är vårat första =) Känns ganska overkligt för oss också. Men samtidigt vet man ju att det är verkligt eftersom Bebis sparkar mycket
  8. 4
    Ja, det är vårat första =) Känns ganska overkligt för oss också. Men samtidigt vet man ju att det är verkligt eftersom Bebis sparkar mycket
  9. Medlem sedan
    Oct 2009
    #5
    Hej och grattis!!! Det är bara att hoppa på. Väntar mitt första barn 9 Maj!
    Känns fortfarande overkligt även om kroppen på alla sätt säger att det är så
  10. 5
    Hej och grattis!!! Det är bara att hoppa på. Väntar mitt första barn 9 Maj!
    Känns fortfarande overkligt även om kroppen på alla sätt säger att det är så
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    Jo, det är sant... Min bebis har börjat sparka mer nu sista veckan. Vi är i vecka 30. Den har tidigare varit ganska lugn. Delvis tror jag det beror på att moderkakan sitter i framväggen och jag inte känt lika mycket som de som har moderkakan på något annat ställe
  12. 6
    Jo, det är sant... Min bebis har börjat sparka mer nu sista veckan. Vi är i vecka 30. Den har tidigare varit ganska lugn. Delvis tror jag det beror på att moderkakan sitter i framväggen och jag inte känt lika mycket som de som har moderkakan på något annat ställe
  13. Medlem sedan
    Mar 2010
    #7
    Tack och grattis till dig med! Jo, kroppen talar ju sitt tydliga språk. Men jag har liksom känt mig ganska mycket som "vanligt" ändå under graviditeten. Har inte gått upp sådär jättemycket heller och magen är inte så himla stor. Men den följer ju kurvan i alla fall enligt barnmorskan. Hur är det med er och era magar och vikt?
  14. 7
    Tack och grattis till dig med! Jo, kroppen talar ju sitt tydliga språk. Men jag har liksom känt mig ganska mycket som "vanligt" ändå under graviditeten. Har inte gått upp sådär jättemycket heller och magen är inte så himla stor. Men den följer ju kurvan i alla fall enligt barnmorskan. Hur är det med er och era magar och vikt?
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8

    Grattis och välkommen hit!

    Kul med fler maj-mammor. Jag väntar Nr 3 som beräknas komma runt 10 maj. Välkommen hit!
  16. 8
    Grattis och välkommen hit! Kul med fler maj-mammor. Jag väntar Nr 3 som beräknas komma runt 10 maj. Välkommen hit!
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    Välkommen!
    Jag väntar mitt andra barn 6 maj. Det var 8 år sedan jag fick mitt förra barn, så jag känner mig lite ringrostig även om jag varit med om detta förut. Min mage är jääääääättestor, eller, den är nog helt normal, men det är ju ganska jättestort tycker jag. Jag har kanske gått upp 10 kg skulle jag gissa.
  18. 9
    Välkommen!
    Jag väntar mitt andra barn 6 maj. Det var 8 år sedan jag fick mitt förra barn, så jag känner mig lite ringrostig även om jag varit med om detta förut. Min mage är jääääääättestor, eller, den är nog helt normal, men det är ju ganska jättestort tycker jag. Jag har kanske gått upp 10 kg skulle jag gissa.
  19. Eize/Åza m Wilda
    #10
    Hej och välkommen, kul att vi blir fler!
    Det är bara att kasta sig in i diskussionerna ;-)

    Jag väntar min två runt den 10:e maj, vi har en dotter som fyller 8 år i höst, så vi börjar om igen känns det som.

    Åza
  20. 10
    Hej och välkommen, kul att vi blir fler!
    Det är bara att kasta sig in i diskussionerna ;-)

    Jag väntar min två runt den 10:e maj, vi har en dotter som fyller 8 år i höst, så vi börjar om igen känns det som.

    Åza
  21. Medlem sedan
    Sep 2009
    #11
    Välkommen! Jag väntar mitt tredje barn o har precis fått veta att han/hon kommer att födas den 3 maj med planerat snitt. Är i v 31+5 idag.
  22. 11
    Välkommen! Jag väntar mitt tredje barn o har precis fått veta att han/hon kommer att födas den 3 maj med planerat snitt. Är i v 31+5 idag.
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12
    hej och välkommen till oss! hoppa in i en grupp kan man göra när som helst.

    själv ska jag föda med kejsarsnitt av medicinska skäl d 4 maj, annars är jag beräknad till d 10 maj. väntar mitt andra barn och mitt första ska fylla 5 precis en vecka efter bebis kommit till världen.
  24. 12
    hej och välkommen till oss! hoppa in i en grupp kan man göra när som helst.

    själv ska jag föda med kejsarsnitt av medicinska skäl d 4 maj, annars är jag beräknad till d 10 maj. väntar mitt andra barn och mitt första ska fylla 5 precis en vecka efter bebis kommit till världen.
  25. Medlem sedan
    Nov 2004
    #13
    och grattis skulle jag säga med!
  26. 13
    och grattis skulle jag säga med!
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Hej och välkommen!
    Jag heter Jenny, bor på Värmdö utanför Stockholm och väntar mitt 3e barn. Bf 2 maj.
  28. 14
    Hej och välkommen!
    Jag heter Jenny, bor på Värmdö utanför Stockholm och väntar mitt 3e barn. Bf 2 maj.
  29. Medlem sedan
    Dec 2006
    #15
    hej coh välkommen, jag väntar min 3a den 30 april så jag hoppar lite fram och tillbaka i de två grupperna.
  30. 15
    hej coh välkommen, jag väntar min 3a den 30 april så jag hoppar lite fram och tillbaka i de två grupperna.
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Hej och välkommen. Jag väntar barn nummer 4, BF 20 maj
  32. 16
    Hej och välkommen. Jag väntar barn nummer 4, BF 20 maj
  33. Medlem sedan
    Mar 2010
    #17
    Va kul att vara här. Fint välkomnande av alla måste jag säga!!
  34. 17
    Va kul att vara här. Fint välkomnande av alla måste jag säga!!
  35. Medlem sedan
    Oct 2009
    #18
    Hej och välkommen! Väntar första barnet och har BF 29/5. Magen växer, men är ganska liten enligt mig själv. Men den följer kurvan iaf Har väl gått upp 11 kg från dagen jag plussade (vet inte hur mycket jag gått upp från inskrivningen).
  36. 18
    Hej och välkommen! Väntar första barnet och har BF 29/5. Magen växer, men är ganska liten enligt mig själv. Men den följer kurvan iaf Har väl gått upp 11 kg från dagen jag plussade (vet inte hur mycket jag gått upp från inskrivningen).
  37. Medlem sedan
    Oct 2004
    #19
    Hej hej! Vad kul =). SJälv väntar jag 4:an den 11 maj. Lägg in dig på BF listan, den ska finnas här någonstans =)
  38. 19
    Hej hej! Vad kul =). SJälv väntar jag 4:an den 11 maj. Lägg in dig på BF listan, den ska finnas här någonstans =)
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20
    Som jag! Min stora tjej fyller 8 i maj. Visst känns det lite som att börja om igen - våra stora tjejer är ju ganska självständiga nu. Vad har vi gett oss in på?
  40. 20
    Som jag! Min stora tjej fyller 8 i maj. Visst känns det lite som att börja om igen - våra stora tjejer är ju ganska självständiga nu. Vad har vi gett oss in på?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Ett fjärde barn efter tre barn tätt?
    By Kanske en halvsladd in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 08:51
  3. Korta barn är smartare än långa barn
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 09:32
  4. Äldre barn eller yngre barn?
    By Millis1 in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 08:57
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar