Ang. bröstmjölk och mens m.m
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Ang. bröstmjölk och mens m.m

    Jag var på 2 månaders läkarbesöket idag och hade "i uppdrag" att kolla om bröstmjölken påverkas av mensen - enligt läkaren gör den INTE det. Det finns vissa skrönor om att det skulle minska eller så men det ska alltså inte vara någon skillnad. Hon själv hade ammat i 1,5 år med mens så att säga och det var inga problem alls.

    För övrigt mådde lill killen toppen - ett prakt exemplar så mamma och pappa är super nöjda. Enda problemet vi har är att han verkar vara allergisk mot komjölkprotein så jag får verkligen se upp med vad jag stoppar i mig. "Enda" symptomet han har är lite blodblandat slem i bajset från och till och mår för övrigt jätte bra så jag är inte orolig. De flesta barn blir av med denna allergi inom 2 år om inte tidigare. Jag har pälsdjursallergi och hans pappa har pollen så det var inte så konstigt att han fick detta sa läkaren.

    Hoppas allt är bra med er/era bebisar där ute och ha en toppen helg. Jag ska på bankett på söndag efter att sambon spelat final i bandy så det ska bli roligt och något nytt =) Nyinköpt klänning och allt!!!!!!

    Kram kram
  2. 1
    Ang. bröstmjölk och mens m.m Jag var på 2 månaders läkarbesöket idag och hade "i uppdrag" att kolla om bröstmjölken påverkas av mensen - enligt läkaren gör den INTE det. Det finns vissa skrönor om att det skulle minska eller så men det ska alltså inte vara någon skillnad. Hon själv hade ammat i 1,5 år med mens så att säga och det var inga problem alls.

    För övrigt mådde lill killen toppen - ett prakt exemplar så mamma och pappa är super nöjda. Enda problemet vi har är att han verkar vara allergisk mot komjölkprotein så jag får verkligen se upp med vad jag stoppar i mig. "Enda" symptomet han har är lite blodblandat slem i bajset från och till och mår för övrigt jätte bra så jag är inte orolig. De flesta barn blir av med denna allergi inom 2 år om inte tidigare. Jag har pälsdjursallergi och hans pappa har pollen så det var inte så konstigt att han fick detta sa läkaren.

    Hoppas allt är bra med er/era bebisar där ute och ha en toppen helg. Jag ska på bankett på söndag efter att sambon spelat final i bandy så det ska bli roligt och något nytt =) Nyinköpt klänning och allt!!!!!!

    Kram kram
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Vad fint av dig att höra dig för ang mensen och amning.

    Vad härligt det låter med bankett! Ny klänning och allt, hoppas ni får rikitgt roligt!
    Bra att allt var fint med pojken!
  4. 2
    Vad fint av dig att höra dig för ang mensen och amning.

    Vad härligt det låter med bankett! Ny klänning och allt, hoppas ni får rikitgt roligt!
    Bra att allt var fint med pojken!
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Å, gulle dej som kom ihåg att fråga!
    Och vilket bra svar sen Skönt, då slipper jag oroa mig för det.
    Härligt att lillkillen eran fick så fina omdömen, det är alltid skönt när dom "går igenom" besiktningen
    Ha en superskön helg och hoppas du får en sagolikt kul bankett på söndag!
    Kram.
  6. 3
    Å, gulle dej som kom ihåg att fråga!
    Och vilket bra svar sen Skönt, då slipper jag oroa mig för det.
    Härligt att lillkillen eran fick så fina omdömen, det är alltid skönt när dom "går igenom" besiktningen
    Ha en superskön helg och hoppas du får en sagolikt kul bankett på söndag!
    Kram.

Liknande trådar

  1. Bröstmjölk???
    By Malelite in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 10:06
  2. Bröstmjölk?
    By smörblomman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 11:21
  3. Bröstmjölk
    By jojan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 15:59
  4. bröstmjölk
    By patricia in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 10:20
  5. Bröstmjölk
    By AngelicaV in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 11:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar