Lysande med försäkring!
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Lysande med försäkring!

    Lilly har legat inlagd tisdag-torsdag på barn pga rs-viruset. Jag har varit där med henne på isoleringen och maken har farit som en skottspole de fyra milen hem för att fixa och trixa med de större barnen, barnvakter, jobb osv.
    Så idag satte jag mig med lite räkningar, bla Lillys barnförsäkring. Och då slog det mig att vi kanske kunde få någon ersättning från dom? Fast antagligen ska det fyllas i ett formulär på sju sidor, intyg från barnavdelningen, kvitto från apoteket (som jag råkade slänga med påsen) och allt ska lämnas in i tre kopior och bevittnas. Trodde jag.
    Slängde iväg ett mail till försäkringsbolagets kundtjänst. Fick bara tillbaka en fråga varför vi varit inlagda (akut/planerat?), vilken period och kostnad för eventuella mediciner samt kontonummer. Beslut kommer hem med post, pengar på kontot och tydligen ska vi få dryga tusenlappen för denna tid vilket nästan motsvarar hela årskostnaden för försäkringen!
  2. 1
    Lysande med försäkring! Lilly har legat inlagd tisdag-torsdag på barn pga rs-viruset. Jag har varit där med henne på isoleringen och maken har farit som en skottspole de fyra milen hem för att fixa och trixa med de större barnen, barnvakter, jobb osv.
    Så idag satte jag mig med lite räkningar, bla Lillys barnförsäkring. Och då slog det mig att vi kanske kunde få någon ersättning från dom? Fast antagligen ska det fyllas i ett formulär på sju sidor, intyg från barnavdelningen, kvitto från apoteket (som jag råkade slänga med påsen) och allt ska lämnas in i tre kopior och bevittnas. Trodde jag.
    Slängde iväg ett mail till försäkringsbolagets kundtjänst. Fick bara tillbaka en fråga varför vi varit inlagda (akut/planerat?), vilken period och kostnad för eventuella mediciner samt kontonummer. Beslut kommer hem med post, pengar på kontot och tydligen ska vi få dryga tusenlappen för denna tid vilket nästan motsvarar hela årskostnaden för försäkringen!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Trygg Hansa antar ja? min kompis pratar så bra om dom. Själv har vi Folksam, men jag har ingen erfarenhet.
    Skönt att det gick så bra!
  4. 2
    Trygg Hansa antar ja? min kompis pratar så bra om dom. Själv har vi Folksam, men jag har ingen erfarenhet.
    Skönt att det gick så bra!
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Visst är det bra?!

    Vi har också en sån suverän försäkring (Skandia) som ger pengar tillbaka för att vi varit på sjukhus och sånt. Alla pengar man kan få är ju välkomna!
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  6. 3
    Visst är det bra?! Vi har också en sån suverän försäkring (Skandia) som ger pengar tillbaka för att vi varit på sjukhus och sånt. Alla pengar man kan få är ju välkomna!
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Länsförsäkringar!
  8. 4
    Länsförsäkringar!
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Ja, maken beklagade sig lite över att han suttit så mycket i bilen sista dagarna. Varje resa mellan hemmet och sjukhuset blir nästan fem mil enkel väg. Och vi/han har totalt rest fram o tebax fem ggr så det blir iaf ett bidrag till statoilräkningen.
  10. 5
    Ja, maken beklagade sig lite över att han suttit så mycket i bilen sista dagarna. Varje resa mellan hemmet och sjukhuset blir nästan fem mil enkel väg. Och vi/han har totalt rest fram o tebax fem ggr så det blir iaf ett bidrag till statoilräkningen.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Skönt att höra att det e fler bolag som e bra!!! Då kanske jag inte ska oroa mej för att jag inte valde Trygg Hansa...
  12. 6
    Skönt att höra att det e fler bolag som e bra!!! Då kanske jag inte ska oroa mej för att jag inte valde Trygg Hansa...

Liknande trådar

  1. Lysande med försäkring!
    By ellba in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 14:30
  2. Det går lysande!!!
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 21:53
  3. Kom på en lysande idé!
    By anki72 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 00:27
  4. lysande badleksak?
    By gemma36 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar