Lös tand och permanent tand
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Lös tand och permanent tand

    Måste bara få fråga då jag nu ikväll upptäcker att vår 7-åring fått en ny permanent tand i nederkäken innan för framtänderna. Han har ännu inte tappat sin första tand men de har börjat bli aningens lite lösa. Men vad händer nu när den permanenta kommer bakom mjölktanden? Kommer han att tappa mjölktanden av sig självt då eller måste man till tandläkare med han? Hoppas ju verkligen att han ska slippa vara med om en massa utdragningar hos tandläkaren för det verkar ju inte så trevligt direkt. Vare sig jag eller mannen har haft tänder som har kommit upp så innan man tappat mjölktanden. Så ni med erfarenhet av detta, om nu någon här har det, hur gick det för ert barn eller om det var er själva som hade det så?
  2. 1
    Lös tand och permanent tand Måste bara få fråga då jag nu ikväll upptäcker att vår 7-åring fått en ny permanent tand i nederkäken innan för framtänderna. Han har ännu inte tappat sin första tand men de har börjat bli aningens lite lösa. Men vad händer nu när den permanenta kommer bakom mjölktanden? Kommer han att tappa mjölktanden av sig självt då eller måste man till tandläkare med han? Hoppas ju verkligen att han ska slippa vara med om en massa utdragningar hos tandläkaren för det verkar ju inte så trevligt direkt. Vare sig jag eller mannen har haft tänder som har kommit upp så innan man tappat mjölktanden. Så ni med erfarenhet av detta, om nu någon här har det, hur gick det för ert barn eller om det var er själva som hade det så?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Inte precis så, men Annie hade en extra mjölktand mellan sina framtänder och den fick vi dra ut eftersom den nya satt alldeles tokigt bakom. Men jag hade nog lugnat mig lite om jag var du, den nya trycker nog bort den gamla och den lossnar snart. Ha du is i magen några månader.
  4. 2
    Inte precis så, men Annie hade en extra mjölktand mellan sina framtänder och den fick vi dra ut eftersom den nya satt alldeles tokigt bakom. Men jag hade nog lugnat mig lite om jag var du, den nya trycker nog bort den gamla och den lossnar snart. Ha du is i magen några månader.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Ja jsut det. Det har du ju berättat om innan.

    Jag kommer vänta ett tag ja och se hur det kommer bli. De två främre tänderna är lite lite lösa så nu vickar vi alla på dem till och från så att de verkligen ska till att lossna. Fic det tipset av en tandläkare här inne på Aff.
  6. 3
    Ja jsut det. Det har du ju berättat om innan.

    Jag kommer vänta ett tag ja och se hur det kommer bli. De två främre tänderna är lite lite lösa så nu vickar vi alla på dem till och från så att de verkligen ska till att lossna. Fic det tipset av en tandläkare här inne på Aff.

Liknande trådar

  1. Dra ut permanent tand på barn?
    By pudding* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 21:29
  2. tand!
    By litenlinda in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 07:43
  3. Jag har en lös tand!!!
    By -AT- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 20:08
  4. Tand!
    By _emme_ in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 17:51
  5. "Min tand é lös, åh min tand é lös...
    By --vickan-- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 17:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar