Ingen viktökning alls!
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Ingen viktökning alls!

    I fredags var maken på BVC med Nova för första gången på 2,5 månad. Hon har inte vuxit alls! 0 centimeter och bara 80 gram i vikt (och sen bajsade hon tre gånger samma dag så de gramen är ju inom felmarginalen.)

    Varken BVC eller vi är direkt oroliga, och jag vet att hon rör sig mycket oc så nu, men att stå helt still så länge är väl ändå lite ovanligt?

    Hon väger nu 9,1 kg och är 73 cm vid 11,5 månader (och hade alltså exakt samma mått vid 9 månader.)

    Hur är det med era gryn?
  2. 1
    Ingen viktökning alls! I fredags var maken på BVC med Nova för första gången på 2,5 månad. Hon har inte vuxit alls! 0 centimeter och bara 80 gram i vikt (och sen bajsade hon tre gånger samma dag så de gramen är ju inom felmarginalen.)

    Varken BVC eller vi är direkt oroliga, och jag vet att hon rör sig mycket oc så nu, men att stå helt still så länge är väl ändå lite ovanligt?

    Hon väger nu 9,1 kg och är 73 cm vid 11,5 månader (och hade alltså exakt samma mått vid 9 månader.)

    Hur är det med era gryn?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Min lille Kille har varit så sjuk sen i februari. Så vi gjorde en extravägning på Bvc i fredags. Gått upp 20 gram på 1 1/2 månad. Men vi kämpar på med vikten =)
    Då han äter som en häst när han är frisk så är vi inte oroliga än. Och han är väldigt rörlig =)
  4. 2
    Min lille Kille har varit så sjuk sen i februari. Så vi gjorde en extravägning på Bvc i fredags. Gått upp 20 gram på 1 1/2 månad. Men vi kämpar på med vikten =)
    Då han äter som en häst när han är frisk så är vi inte oroliga än. Och han är väldigt rörlig =)
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Noel står också still med vikten och hade nog gått upp knappt 100 gram på 2 månader. Han väger idag 9.7 ungefär och är 75 cm lång.
    Han är pigg go och glad oc springer runt här på golvet så vi är inte oroliga..
  6. 3
    Noel står också still med vikten och hade nog gått upp knappt 100 gram på 2 månader. Han väger idag 9.7 ungefär och är 75 cm lång.
    Han är pigg go och glad oc springer runt här på golvet så vi är inte oroliga..
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Har inte vägt sen hon va 10 månader. Då var hon 8685g, 73,5 cm .
    Ska till bvc igen när hon blir 12 månader tänkte jag.
  8. 4
    Har inte vägt sen hon va 10 månader. Då var hon 8685g, 73,5 cm .
    Ska till bvc igen när hon blir 12 månader tänkte jag.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Mm, eftersom kräksjukor och förkylningar bytt av varandra har väl vikten stått lite halvt still vid något tillfälle.

    Alice är ju en liten skit så strax efter 11-månadersdagen vägde hon 7740 gr och var 71 cm lång.
    Mellan 9-10 månader hade hon gått upp 10 gr, då var vi lite nojiga men BVC tog det med en axelryckning, och mellan 10 och 11 var det 630gr upp, så jag tänker att sådant fördelas och tas igen när det går.

    Hennes storlek oroar mig och pappan från och till, men hon följer sina kurvor, strax 2 kurvor under medel, så det är vi nöjda med.
  10. 5
    Mm, eftersom kräksjukor och förkylningar bytt av varandra har väl vikten stått lite halvt still vid något tillfälle.

    Alice är ju en liten skit så strax efter 11-månadersdagen vägde hon 7740 gr och var 71 cm lång.
    Mellan 9-10 månader hade hon gått upp 10 gr, då var vi lite nojiga men BVC tog det med en axelryckning, och mellan 10 och 11 var det 630gr upp, så jag tänker att sådant fördelas och tas igen när det går.

    Hennes storlek oroar mig och pappan från och till, men hon följer sina kurvor, strax 2 kurvor under medel, så det är vi nöjda med.
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Arabelle hon är ju en stor liten klump, vid tio månaders kontrollen vägde hon 11,5kg och var 71,5cm lång men nu har hon varit väldigt förkyld ett tag och ätit lite dåligt plus att hon helt plötsligt bara sådär började krypa för några dagar sedan istället för att bara hoppa runt på rumpan så när vi ska dit i april kan jag tänka mig att hon står stilla på det men det gör ju inget eftersom hon ligger över kurvan.
  12. 6
    Arabelle hon är ju en stor liten klump, vid tio månaders kontrollen vägde hon 11,5kg och var 71,5cm lång men nu har hon varit väldigt förkyld ett tag och ätit lite dåligt plus att hon helt plötsligt bara sådär började krypa för några dagar sedan istället för att bara hoppa runt på rumpan så när vi ska dit i april kan jag tänka mig att hon står stilla på det men det gör ju inget eftersom hon ligger över kurvan.
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Vi har 1-årskontroll på onsdag så då ska vi väga och mäta.

    Men jag tror inte heller att du behöver vara orolig (särskilt om inte BVC är det) eftersom hon säkert rör på sig mer nu än innan gör hon säkert av med mer - kanske ska du utöka portionerna? Det har vi fått göra den sista tiden, mer mat och extra mellanmål + amning, jag tycker att Martin äter hela tiden.

    Kram!
  14. 7
    Vi har 1-årskontroll på onsdag så då ska vi väga och mäta.

    Men jag tror inte heller att du behöver vara orolig (särskilt om inte BVC är det) eftersom hon säkert rör på sig mer nu än innan gör hon säkert av med mer - kanske ska du utöka portionerna? Det har vi fått göra den sista tiden, mer mat och extra mellanmål + amning, jag tycker att Martin äter hela tiden.

    Kram!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    9,4kg 76cm

    går inte upp alls mycket längre. ca 300gr på 2½mån.

    Ligger exakt på kurvan nu som han gjorde när han föddes. Lätt och lång.
  16. 8
    9,4kg 76cm går inte upp alls mycket längre. ca 300gr på 2½mån.

    Ligger exakt på kurvan nu som han gjorde när han föddes. Lätt och lång.

Liknande trådar

  1. Ingen viktökning
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 13:14
  2. Ingen viktökning trots stor..
    By En trea<3 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 13:32
  3. Ingen viktökning...
    By Malo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 10:25
  4. Ingen viktökning?
    By bubblan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 10:38
  5. Ingen bra dag alls *OT*
    By cilea in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 21:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar