Akut hjälp
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. AnonymaLena
    #1

    Akut hjälp

    Min dotter på snart elva år säger att hon inte vill bo hos mig mer, vet inte vad jag ska ta mig till. Vill inte mista henne. Hon säger att hon inte trivs hos mig. Hon har nämnt de några gånger men nu verkar de som hon menar de.

    Råd, någon??
  2. 1
    Akut hjälp Min dotter på snart elva år säger att hon inte vill bo hos mig mer, vet inte vad jag ska ta mig till. Vill inte mista henne. Hon säger att hon inte trivs hos mig. Hon har nämnt de några gånger men nu verkar de som hon menar de.

    Råd, någon??
  3. Medlem sedan
    May 1998
    #2
    Vad är orsaken, vet hon det själv? Har ni mycket konflikter, är det rörigt i era liv på nåt sätt, dåligt med kompisar där du bor, vad? Du får ge lite mer bakgrundsinfo innan det går att råda...
  4. 2
    Vad är orsaken, vet hon det själv? Har ni mycket konflikter, är det rörigt i era liv på nåt sätt, dåligt med kompisar där du bor, vad? Du får ge lite mer bakgrundsinfo innan det går att råda...
  5. AnonymaLena
    #3
    Nix inga konflikter, bra med kompisar, hon säger bara att hon inte känner sig hemma hos mig. Vi bor bara några kilometer ifrån varandra, samma skolan, jag lever ensam, pappan har ny och de har ett barn. Men hur ska jag göra, ska jag inget säga och inget göra, eller ska jag prata med pappan?? Vi har inte varit tillsammasn sen hon var 7år, jag som ville lämna.
  6. 3
    Nix inga konflikter, bra med kompisar, hon säger bara att hon inte känner sig hemma hos mig. Vi bor bara några kilometer ifrån varandra, samma skolan, jag lever ensam, pappan har ny och de har ett barn. Men hur ska jag göra, ska jag inget säga och inget göra, eller ska jag prata med pappan?? Vi har inte varit tillsammasn sen hon var 7år, jag som ville lämna.
  7. Medlem sedan
    May 1998
    #4
    Även om det svider så tor jag man ska gå barnen till mötes, när de uttrycker sina önskemål så där över tid som din dotter verkar ha gjort, och när det inte ligger något i botten som behöver redas ut först. Har ni 50/50 idag? Hon kanske kan få ett par dagar mer hos pappan vid varje byte?

    En annan period kanske det blir tvärtom, att hon vill vara mer hos dig. När man är tonåring är det inte alltid så kul med småsyskon tex...
  8. 4
    Även om det svider så tor jag man ska gå barnen till mötes, när de uttrycker sina önskemål så där över tid som din dotter verkar ha gjort, och när det inte ligger något i botten som behöver redas ut först. Har ni 50/50 idag? Hon kanske kan få ett par dagar mer hos pappan vid varje byte?

    En annan period kanske det blir tvärtom, att hon vill vara mer hos dig. När man är tonåring är det inte alltid så kul med småsyskon tex...
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Som Birgitta97 säger.. Bara för att hon inte trivs hos dig tror jag inte det betyder att hon älskar dig mindre..

    Och jag kan slå vad om att om ett tag så blir det tvärtom..
  10. 5
    Som Birgitta97 säger.. Bara för att hon inte trivs hos dig tror jag inte det betyder att hon älskar dig mindre..

    Och jag kan slå vad om att om ett tag så blir det tvärtom..
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    Usch! Jag förstår att det är svårt. Det gör ont i själen. Jag vet.

    Jag blir så ledsen att inte fler inser redan från början att det inte går att dela barn. Jag blir så ledsen över att så många luras att tro det. Förr eller senare blir det så här. Äldre barn vill inte hålla på och hatta fram och tillbaka mellan två olika hem.

    Du kommer alltid att vara hennes mamma men just nu måste du nog bara låta henne flytta. Om du motsätter dig det kommer hon troligen bara vanrtivas ännu mer hos dig och ge dig skulden.

    Du kan satsa på att bli den roliga föräldern som inte blandar sig i vardagen så mycket utan bara hittar på roliga saker under lov. Satsa på din egen karriär så du har råd med lite extra kul på semestrar. Håll kontakten visa mail och telefon.

    Men, Sorry, man kan inte dela ett barn mitt itu. Det är väldigt få äldre barn som bor på två håll.
  12. 6
    Usch! Jag förstår att det är svårt. Det gör ont i själen. Jag vet.

    Jag blir så ledsen att inte fler inser redan från början att det inte går att dela barn. Jag blir så ledsen över att så många luras att tro det. Förr eller senare blir det så här. Äldre barn vill inte hålla på och hatta fram och tillbaka mellan två olika hem.

    Du kommer alltid att vara hennes mamma men just nu måste du nog bara låta henne flytta. Om du motsätter dig det kommer hon troligen bara vanrtivas ännu mer hos dig och ge dig skulden.

    Du kan satsa på att bli den roliga föräldern som inte blandar sig i vardagen så mycket utan bara hittar på roliga saker under lov. Satsa på din egen karriär så du har råd med lite extra kul på semestrar. Håll kontakten visa mail och telefon.

    Men, Sorry, man kan inte dela ett barn mitt itu. Det är väldigt få äldre barn som bor på två håll.

Liknande trådar

  1. Akut hjälp
    By lyran in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 09:46
  2. Akut hjälp
    By ritahelen in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 09:11
  3. Akut hjälp!
    By Madde & co in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 09:58
  4. Akut hjälp...
    By Tvilum in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 13:49
  5. -AKUT-Nu behöver jag er hjälp-AKUT-
    By Ella-pojkmamman in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 14:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar