Hur gör jag nu, läkaren sjuk?!
Känsliga snack
  1. Anonym
    #1

    Hur gör jag nu, läkaren sjuk?!

    Blev sjukskriven på heltid 1 mars, för ångest, depression och "gått in i väggen" står det på sjukintyget. Haft långvarig stress och ett jobb med chefer som inte fattar något alls.

    Skulle till läkare idag för ny bedömning. Jag hade tänkt föreslå att jag kunde prova jobba 25% eller möjligen 50%. Men så ringer de och säger att läkaren är sjuk och jag får en ny tid 8 april.

    Jag är sjukskriven till sista mars.

    Jag tror säkert att jag kan ta mig till jobbet 1 april. Jag jobbade ju dagen innan jag blev sjukskriven, så jag kan säkert jobba igen. Men det jag grubblar över är om den återhämtning jag behöver kan sabbas, så att jag hamnar på ruta ett igen och får börja om från början med heltidssjukskrivning.

    Äter cipralex och atarax just nu, och är helt otroligt trött av medicinerna men läkaren sa att det brukade gå över på 2-3 veckor, och 1 april har det ju gått en månad.

    Nu blev det här något som jag går och oroar mig för och det var inte det jag behövde nu.

    BLÄ

    Samtidigt vet jag ju inte vad läkaren tycker. Hon kanske tycker att jag ska jobba heltid från 1 april.
  2. 1
    Hur gör jag nu, läkaren sjuk?! Blev sjukskriven på heltid 1 mars, för ångest, depression och "gått in i väggen" står det på sjukintyget. Haft långvarig stress och ett jobb med chefer som inte fattar något alls.

    Skulle till läkare idag för ny bedömning. Jag hade tänkt föreslå att jag kunde prova jobba 25% eller möjligen 50%. Men så ringer de och säger att läkaren är sjuk och jag får en ny tid 8 april.

    Jag är sjukskriven till sista mars.

    Jag tror säkert att jag kan ta mig till jobbet 1 april. Jag jobbade ju dagen innan jag blev sjukskriven, så jag kan säkert jobba igen. Men det jag grubblar över är om den återhämtning jag behöver kan sabbas, så att jag hamnar på ruta ett igen och får börja om från början med heltidssjukskrivning.

    Äter cipralex och atarax just nu, och är helt otroligt trött av medicinerna men läkaren sa att det brukade gå över på 2-3 veckor, och 1 april har det ju gått en månad.

    Nu blev det här något som jag går och oroar mig för och det var inte det jag behövde nu.

    BLÄ

    Samtidigt vet jag ju inte vad läkaren tycker. Hon kanske tycker att jag ska jobba heltid från 1 april.
  3. Anonym
    #2
    Undrar hur det har gått för dig?

    Har du fått längre sjukskrivning?

    Hoppas du mår bättre nu.
  4. 2
    Undrar hur det har gått för dig?

    Har du fått längre sjukskrivning?

    Hoppas du mår bättre nu.
  5. Anonym
    #3

    Jag ska jobba...

    Jag ska jobba från första april men har bett om att få lite färre timmar. Läkaren kan eventuellt sjukskriva retroaktivt så de när jag ringde vårdcentralen, och tycker läkaren inte att jag ska ha sjukskrivning på deltid (tänkte försöka jobba halvtid 1-8 april) så får jag väl stå ut med lite mindre i plånboken nästa månad. Jag känner ju själv att jag inte är redo för heltid ännu, det går lite upp och ner, just nu är det lite mer uppåt men förra veckan var ett rejält bakslag, då var jag tröttare än någonsin.

    Så jag ska göra ett tappert försök att jobba halvtid nästa vecka, och få jag inte sjukskrivning så får jag stå för det ekonomiska bortfallet själv.
  6. 3
    Jag ska jobba... Jag ska jobba från första april men har bett om att få lite färre timmar. Läkaren kan eventuellt sjukskriva retroaktivt så de när jag ringde vårdcentralen, och tycker läkaren inte att jag ska ha sjukskrivning på deltid (tänkte försöka jobba halvtid 1-8 april) så får jag väl stå ut med lite mindre i plånboken nästa månad. Jag känner ju själv att jag inte är redo för heltid ännu, det går lite upp och ner, just nu är det lite mer uppåt men förra veckan var ett rejält bakslag, då var jag tröttare än någonsin.

    Så jag ska göra ett tappert försök att jobba halvtid nästa vecka, och få jag inte sjukskrivning så får jag stå för det ekonomiska bortfallet själv.
  7. Anonym
    #4

    Jag tror nog att läkaren

    Skriver ut sjukskrivning i efterhand, för det är ju inte ditt fel att du inte

    får en snabbare tid!

    Jag ska själv till lä!karen om några veckor för min trötthet...

    Jag behöver vara hemma samtidigt som jag inte alls vill, mkt p.g.a alla

    frågor o utredningar som blir efter en månad.

    Att ALLT ska vara JOBB det är ju helt otroligt!!

    Men nu vill jag att de ska kolla upp t.e.x sköldkörtel o annat för jag vill inte

    tro att det ska bara bero på att jag mår dåligt..

    Med andra ord - vill inte inse själv antagligen för att man inte "FÅR" må dåligt i samhället idag.

    Och särskilt inte om man jobbar inom vården förstås...

    Jag ska jobba från första april men har bett om att få lite färre timmar. Läkaren kan eventuellt sjukskriva retroaktivt så de när jag ringde vårdcentralen, och tycker läkaren inte att jag ska ha sjukskrivning på deltid (tänkte försöka jobba halvtid 1-8 april) så får jag väl stå ut med lite mindre i plånboken nästa månad. Jag känner ju själv att jag inte är redo för heltid ännu, det går lite upp och ner, just nu är det lite mer uppåt men förra veckan var ett rejält bakslag, då var jag tröttare än någonsin.

    Så jag ska göra ett tappert försök att jobba halvtid nästa vecka, och få jag inte sjukskrivning så får jag stå för det ekonomiska bortfallet själv.
  8. 4
    Jag tror nog att läkaren Skriver ut sjukskrivning i efterhand, för det är ju inte ditt fel att du inte

    får en snabbare tid!

    Jag ska själv till lä!karen om några veckor för min trötthet...

    Jag behöver vara hemma samtidigt som jag inte alls vill, mkt p.g.a alla

    frågor o utredningar som blir efter en månad.

    Att ALLT ska vara JOBB det är ju helt otroligt!!

    Men nu vill jag att de ska kolla upp t.e.x sköldkörtel o annat för jag vill inte

    tro att det ska bara bero på att jag mår dåligt..

    Med andra ord - vill inte inse själv antagligen för att man inte "FÅR" må dåligt i samhället idag.

    Och särskilt inte om man jobbar inom vården förstås...

    Jag ska jobba från första april men har bett om att få lite färre timmar. Läkaren kan eventuellt sjukskriva retroaktivt så de när jag ringde vårdcentralen, och tycker läkaren inte att jag ska ha sjukskrivning på deltid (tänkte försöka jobba halvtid 1-8 april) så får jag väl stå ut med lite mindre i plånboken nästa månad. Jag känner ju själv att jag inte är redo för heltid ännu, det går lite upp och ner, just nu är det lite mer uppåt men förra veckan var ett rejält bakslag, då var jag tröttare än någonsin.

    Så jag ska göra ett tappert försök att jobba halvtid nästa vecka, och få jag inte sjukskrivning så får jag stå för det ekonomiska bortfallet själv.

Liknande trådar

  1. Jag sjuk, sonen sjuk
    By happy83 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 09:19
  2. Sjuk sambo - sjuk bebis?
    By anne_75 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 07:34
  3. Sjuk sjuk sjuk men vänder snart....
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:48
  4. Sjuk sjuk och sjuk igen
    By -Jojjo- in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 09:15
  5. sjuk-frisk-sjuk igen och karens
    By Animisha in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 19:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar