Doppresent-pojke? Förslag?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Doppresent-pojke? Förslag?

    Någon som har ett bra förslag på doppresent till en pojke 8 mån.
    Han har två storasystrar så en hel del leksaker finns väl redan i familjen.
    Vill ju gärna hitta något användbart, som man kan spara också.
    (Alltså inte kläder som han växer ur). Smycken är ju mer vanligt till flickebarn.
    I prisklassen 300 kr ca.

    Tacksam för alla tips, nu börjar det brinna i knutarna
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Doppresent-pojke? Förslag? Någon som har ett bra förslag på doppresent till en pojke 8 mån.
    Han har två storasystrar så en hel del leksaker finns väl redan i familjen.
    Vill ju gärna hitta något användbart, som man kan spara också.
    (Alltså inte kläder som han växer ur). Smycken är ju mer vanligt till flickebarn.
    I prisklassen 300 kr ca.

    Tacksam för alla tips, nu börjar det brinna i knutarna
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    En enkel namnbricka med namnet prydligt graverat, kanske? Dopdatum också om det finns plats.
    Inte för liten, utan en som han kan ha som tonåring/vuxen utan att det ser fånigt ut.

    En ljusstake med namn graverat i botten?

    Barnens bibel?

    Glöm inte att köpa en liten, liten present till resp storasyster också...
  4. 2
    En enkel namnbricka med namnet prydligt graverat, kanske? Dopdatum också om det finns plats.
    Inte för liten, utan en som han kan ha som tonåring/vuxen utan att det ser fånigt ut.

    En ljusstake med namn graverat i botten?

    Barnens bibel?

    Glöm inte att köpa en liten, liten present till resp storasyster också...
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3

    det där har jag alltid undrat

    över varför man gör det?
    Varför kan man inte ha en dag som bara är för ett barn?
    Tycker det är konstigt att man ska köpa presenter till alla barnen för att man firar ett barn, oavsett om det är födelsedag eller dop eller student eller så.

    Eller gör man det bara iblend och inte ibland.

    Är det inte svårt för barnet att då lära sig " nu är det inte min tur" eller glädjas bara åt ngn annan...

    alla gör såklart som dom vill, och det är inte ngt som upprör bara har alltid undrat varför man gör så



    Glöm inte att köpa en liten, liten present till resp storasyster också...
  6. 3
    det där har jag alltid undrat över varför man gör det?
    Varför kan man inte ha en dag som bara är för ett barn?
    Tycker det är konstigt att man ska köpa presenter till alla barnen för att man firar ett barn, oavsett om det är födelsedag eller dop eller student eller så.

    Eller gör man det bara iblend och inte ibland.

    Är det inte svårt för barnet att då lära sig " nu är det inte min tur" eller glädjas bara åt ngn annan...

    alla gör såklart som dom vill, och det är inte ngt som upprör bara har alltid undrat varför man gör så



    Glöm inte att köpa en liten, liten present till resp storasyster också...
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    sant...synnerligen fånigt,enda gången jag gjort så va när vi köpte presenter till storebror när lillasyster föddes...då överöstes ju hon med presenter så vi köpte några till storebror så han inte skulle känna sig bortglömd.
  8. 4
    sant...synnerligen fånigt,enda gången jag gjort så va när vi köpte presenter till storebror när lillasyster föddes...då överöstes ju hon med presenter så vi köpte några till storebror så han inte skulle känna sig bortglömd.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    En personlig sagobok som handlar om barnet.

    En pall/stol med namn, datum ingraverat.

    Fina små träskor med barnets namn.

    Dopflagga.

    Lycka till!!
  10. 5
    En personlig sagobok som handlar om barnet.

    En pall/stol med namn, datum ingraverat.

    Fina små träskor med barnets namn.

    Dopflagga.

    Lycka till!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Därför att bebisen inte bryr sig och om storasystrarna inte är så stora så är det säkert jättejobbigt att ställa sig tillbaka för lillebrors skull. Tids nog lär man sig att bli glad för andra, men en äkta glädje för andra kan man inte förvänta sig att ett barn har.
  12. 6
    Därför att bebisen inte bryr sig och om storasystrarna inte är så stora så är det säkert jättejobbigt att ställa sig tillbaka för lillebrors skull. Tids nog lär man sig att bli glad för andra, men en äkta glädje för andra kan man inte förvänta sig att ett barn har.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Håller med.
    Enda gången jag köper present till syskon är när det har kommit en ny bebis i familjen och man köper present till bebisen,,,,då köper jag också en present till storasyskon (iallafall om de är ganska små) så de inte ska känna sig bortglömda.
    Hälsar också på storasyskonen först i det läget och ber dem visa mig bebisen o.s.v.
    Men på dop och födelsedagar, studenter, konfirmationer och liknande finns det bara 1 som får present.
  14. 7
    Håller med.
    Enda gången jag köper present till syskon är när det har kommit en ny bebis i familjen och man köper present till bebisen,,,,då köper jag också en present till storasyskon (iallafall om de är ganska små) så de inte ska känna sig bortglömda.
    Hälsar också på storasyskonen först i det läget och ber dem visa mig bebisen o.s.v.
    Men på dop och födelsedagar, studenter, konfirmationer och liknande finns det bara 1 som får present.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Tack för många fina förslag. En egen stol låter fint!
  16. 8
    Tack för många fina förslag. En egen stol låter fint!
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Tack för fina förslag.
    Ska fundera på det där med present till storasystrar också.
  18. 9
    Tack för fina förslag.
    Ska fundera på det där med present till storasystrar också.
  19. Medlem sedan
    Jul 2009
    #10
    Men bortglömda? Blir man bortglömd för att man inte får presenter ? Det är liksom den grejen jag inte fattar.. Man kan väl få uppmärksamhet och vara lite i focus på andra sätt än att få paket? Man kan tex få ett hedersuppdrag. man kan få göra ngt annat, lite extra uppmärksamhet eller vara med på allt och planera..

    jag hajjar ff inte...

    Presenter är för den som fyller år, döps, tar student eller vad det nu är..

    inte glömma bort kan man göra på annat sätt ..

    tycker jag då..
  20. 10
    Men bortglömda? Blir man bortglömd för att man inte får presenter ? Det är liksom den grejen jag inte fattar.. Man kan väl få uppmärksamhet och vara lite i focus på andra sätt än att få paket? Man kan tex få ett hedersuppdrag. man kan få göra ngt annat, lite extra uppmärksamhet eller vara med på allt och planera..

    jag hajjar ff inte...

    Presenter är för den som fyller år, döps, tar student eller vad det nu är..

    inte glömma bort kan man göra på annat sätt ..

    tycker jag då..
  21. Medlem sedan
    Jul 2009
    #11
    Klart inte bebisen bryr sig om paket.. Tycker paketgrejen är lite hypad, hur många får inte 15 sparbössor, vad gör man med dom liksom? men ställa sig tillbaka? inte bli glada för andra, jisses det låter som att få ett syskon är hemsk.. känner många barn som blir jätteglada/stolta när dom får ett syskon

    varför kan inte ett barn känna äkta glädje för andra?

    oj där har vi väldigt olika erfarenhet.
  22. 11
    Klart inte bebisen bryr sig om paket.. Tycker paketgrejen är lite hypad, hur många får inte 15 sparbössor, vad gör man med dom liksom? men ställa sig tillbaka? inte bli glada för andra, jisses det låter som att få ett syskon är hemsk.. känner många barn som blir jätteglada/stolta när dom får ett syskon

    varför kan inte ett barn känna äkta glädje för andra?

    oj där har vi väldigt olika erfarenhet.
  23. Medlem sedan
    Jul 2008
    #12
    Filtbokstaven.se har jättesöta bokstäver i olika färger som man sätter upp på väggen eller dörren i barnets rum. Kolla in dem!
  24. 12
    Filtbokstaven.se har jättesöta bokstäver i olika färger som man sätter upp på väggen eller dörren i barnets rum. Kolla in dem!
  25. Medlem sedan
    Jan 2011
    #13

    Handmålad spargris i keramik

    Här kan du köpa helt handmålade keramikspargrisar. Du väljer själv motiv och text. De målar allt du vill på The Creativity House i Stockholm på Fridhemsplan. thecreativityhouse.se Jag beställde en doppresent av dem till min lilla Anton ((nu 7år) Superfin!


    www.babyprints.se/piggybank
  26. 13
    Handmålad spargris i keramik Här kan du köpa helt handmålade keramikspargrisar. Du väljer själv motiv och text. De målar allt du vill på The Creativity House i Stockholm på Fridhemsplan. thecreativityhouse.se Jag beställde en doppresent av dem till min lilla Anton ((nu 7år) Superfin!


    www.babyprints.se/piggybank

Liknande trådar

  1. Doppresent till pojke?
    By Emdahl in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 10:33
  2. Doppresent treårig pojke?
    By Anne med britterna in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 06:24
  3. Doppresent till pojke?
    By Tina fd TG in forum _0705 Majbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 21:07
  4. Doppresent till pojke ??
    By saraj in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 17:06
  5. Doppresent, förslag?
    By Magdalena in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 08:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar