Långa tår
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Långa tår

    Jag är fascinerad över att Kotten har så stora fötter, men framför allt att han har så långa tår.
    Igårkväll när jag låg och pysslade med hans fötter när han sov i min säng, så noterade jag att hans stortå numera är bredare än min tumme. Och längre om man räknar från första tumleden.
    Är det normalt? Att en treårings stortå växer om sin mammas tumme? Vi kanske kan göra ett ovetenskapligt test här inne...?
  2. 1
    Långa tår Jag är fascinerad över att Kotten har så stora fötter, men framför allt att han har så långa tår.
    Igårkväll när jag låg och pysslade med hans fötter när han sov i min säng, så noterade jag att hans stortå numera är bredare än min tumme. Och längre om man räknar från första tumleden.
    Är det normalt? Att en treårings stortå växer om sin mammas tumme? Vi kanske kan göra ett ovetenskapligt test här inne...?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Blev ju tvungen att kolla bara för det .
    Oskars stortå är lika lång som min tumme om man räknar från leden mitt på. Däremot är min tumme än så länge bredare.
    Oskar är ju en riktig smalis med små (?) fötter. Han har numera strl 25 i skor.
  4. 2
    Blev ju tvungen att kolla bara för det .
    Oskars stortå är lika lång som min tumme om man räknar från leden mitt på. Däremot är min tumme än så länge bredare.
    Oskar är ju en riktig smalis med små (?) fötter. Han har numera strl 25 i skor.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Ja då har han mindre fötter än Kottis i alla fall. Han har 28 i vinterskor och jag skulle gissa att det blir 29 på några av sommarskorna. Det måste vara stortån som fyller ut
  6. 3
    Ja då har han mindre fötter än Kottis i alla fall. Han har 28 i vinterskor och jag skulle gissa att det blir 29 på några av sommarskorna. Det måste vara stortån som fyller ut
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Detta måste undersökas! Hugo har 28 i vinterskor (och är strax över 1 meter lång).

    Hans mamma har dock druckit för mycket vin för att orkar pula med tumleder och stortåbredder. Återkommer när jag kan skilja på min tumme och sonens stortå
  8. 4
    Detta måste undersökas! Hugo har 28 i vinterskor (och är strax över 1 meter lång).

    Hans mamma har dock druckit för mycket vin för att orkar pula med tumleder och stortåbredder. Återkommer när jag kan skilja på min tumme och sonens stortå
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Nu blev jag väldigt sugen på att dricka vin tillsammans med dig!
  10. 5
    Nu blev jag väldigt sugen på att dricka vin tillsammans med dig!
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    Det är helt ömsesidigt! Kan vi inte fixa till en mamma-kväll snart?? Inga barn och ett litet glas vin till den goda maten som vi kan äta på ngn trevlig restaurang!

    Visst pratade vi om att organisera ngt sist vi hade en aff-lunch?
  12. 6
    Det är helt ömsesidigt! Kan vi inte fixa till en mamma-kväll snart?? Inga barn och ett litet glas vin till den goda maten som vi kan äta på ngn trevlig restaurang!

    Visst pratade vi om att organisera ngt sist vi hade en aff-lunch?

Liknande trådar

  1. Den långa långa väntan
    By norpisen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 12:15
  2. Långa barn - långa föräldrar?
    By gabbobabbo in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 11:14
  3. Min långa dag
    By shalott in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 09:11
  4. Hur långa
    By Anna in forum _01 Höstbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 13:48
  5. Hur långa
    By amiable in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 13:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar