Så ledsen
Abort
  1. Anonym
    #1

    Så ledsen

    Så har jag då hamnat i en situation som jag hade hoppats att jag aldrig skulle hamna i, om jag ska behålla ett barn eller inte. Är gift och har två barn som hunnit bli lite större och snart har man alltså passerat småbarnsåren. Är 35 så jag är inte lastgammal men jag känner mig "färdig" med barn och är väldigt nöjd med två. vad gör jag nu? Kan man ringa till MVC och be att prata med någon innan man ev beslutar sig för abort? Har man rätt själv att välja mellan medicinsk abort eller skrapning? Hur ska man komma fram till ett beslut jag förstår verkligen inte det. Om jag beslutar mig för abort kommer man känns det som alltid att leva med en enorm skuld och hur lever man med det?
    Hur tänker ni/har ni tänkt? Sedan skäms jag väldigt för att ringa till MVC och säga att man har tankar på abort? Skäms så fruktansvärt att jag gjort så att jag hamnat i denna situation.
  2. 1
    Så ledsen Så har jag då hamnat i en situation som jag hade hoppats att jag aldrig skulle hamna i, om jag ska behålla ett barn eller inte. Är gift och har två barn som hunnit bli lite större och snart har man alltså passerat småbarnsåren. Är 35 så jag är inte lastgammal men jag känner mig "färdig" med barn och är väldigt nöjd med två. vad gör jag nu? Kan man ringa till MVC och be att prata med någon innan man ev beslutar sig för abort? Har man rätt själv att välja mellan medicinsk abort eller skrapning? Hur ska man komma fram till ett beslut jag förstår verkligen inte det. Om jag beslutar mig för abort kommer man känns det som alltid att leva med en enorm skuld och hur lever man med det?
    Hur tänker ni/har ni tänkt? Sedan skäms jag väldigt för att ringa till MVC och säga att man har tankar på abort? Skäms så fruktansvärt att jag gjort så att jag hamnat i denna situation.
  3. Också Anonym
    #2
    Självklart får du prata med någon innan du bestämmer hur du ska göra. På sjukhuset i min stad finns ett tel.nummer man ska ringa för abortfrågor och de fixar kuratorsamtal om man vill. Jag tror t.o.m. att de frågar alla som ringer om de vill prata med någon innan man bestämmer sig.
    Medicinsk abort kan man bara göra fram till en viss vecka. (Har glömt vilken) Sen är det kirurgisk som gäller.
    För mig var valet lätt när jag gjorde en abort i min ungdom. Jag har aldrig ångrat mig. Däremot om jag skulle bli gravid nu så skulle nog jag också gå och prata med någon innan jag bestämde mig.
    Du ska inte skämmas för dina tankar på abort. Ring och prata med någon snarast så du kommer till klarhet hur du vill ha det. Kram från en annan tvåbarnsmamma.
  4. 2
    Självklart får du prata med någon innan du bestämmer hur du ska göra. På sjukhuset i min stad finns ett tel.nummer man ska ringa för abortfrågor och de fixar kuratorsamtal om man vill. Jag tror t.o.m. att de frågar alla som ringer om de vill prata med någon innan man bestämmer sig.
    Medicinsk abort kan man bara göra fram till en viss vecka. (Har glömt vilken) Sen är det kirurgisk som gäller.
    För mig var valet lätt när jag gjorde en abort i min ungdom. Jag har aldrig ångrat mig. Däremot om jag skulle bli gravid nu så skulle nog jag också gå och prata med någon innan jag bestämde mig.
    Du ska inte skämmas för dina tankar på abort. Ring och prata med någon snarast så du kommer till klarhet hur du vill ha det. Kram från en annan tvåbarnsmamma.

Liknande trådar

  1. *ledsen*
    By SummerT in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 21:57
  2. ledsen
    By Smirran in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 09:49
  3. Oxå ledsen son...
    By ledsen in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 18:25
  4. Ledsen... såååå ledsen (ot)
    By ting- in forum Autismspektrum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 12:17
  5. Orolig..och ledsen ledsen
    By mina in forum Styvfamiljer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar