man blir så ledsen
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    man blir så ledsen

    Igår när jag hämtade Malaika som varit med sin pappa i natt så sa han att han nog inte kunde träffa henne mer för lägenheten han bor i är inte bra och tanten han hyr av röker inomhus och han vill inte ta med dottern till kompisar hela tiden. Kontentan av det hela var att enda sättet jag kunde se till så min dotters rättighet att träffa sin pappa uppfylldes var att flytta ihop med honom igen och ge honom "en sista chans" (funderar på hur många sista chanser man kan ge någon, helt logiskt egentligen bara en väl?)
    Ja sa så klart att det kommer inte på fråga och då sa han att "then I will not see her anymore, I will give her to you" och till dottern (som iofs bara är 20 mån och väl förhoppningsvis inte förstod) sa han "bye Malaika see you when you are grown up".

    Jag svor en lång ramsa åt honom sen gick jag. Fy fan vad ledsen jag blir att han gör så mot min älskade lilla tös!!!!!!!!!! SNart är hon gammal nog och förstå och hon är redan gammal nog att se hur ledsen jag blir, fast hon inte riktigt förstår varför. Arg blir jag också, arg och ledsen och denna gången ska jag fan inte släppa på den ilskan. Imorgon börjar jag processen om att söka om enskild vårdnad och han ska inte få träffa henne förrän jag har domstolsbeslut på det! Någonstans måste man faktiskt sätta stopp, dra sin gräns.
    Han har ringt ca 10 ggr (jag har inte svarat) igårkväll och sms:at om att han inte menade vad han sa och att han visst skulle ha henne osv... Men så fan heller. Han får börja stå för det han säger, det är på tiden!
  2. 1
    man blir så ledsen Igår när jag hämtade Malaika som varit med sin pappa i natt så sa han att han nog inte kunde träffa henne mer för lägenheten han bor i är inte bra och tanten han hyr av röker inomhus och han vill inte ta med dottern till kompisar hela tiden. Kontentan av det hela var att enda sättet jag kunde se till så min dotters rättighet att träffa sin pappa uppfylldes var att flytta ihop med honom igen och ge honom "en sista chans" (funderar på hur många sista chanser man kan ge någon, helt logiskt egentligen bara en väl?)
    Ja sa så klart att det kommer inte på fråga och då sa han att "then I will not see her anymore, I will give her to you" och till dottern (som iofs bara är 20 mån och väl förhoppningsvis inte förstod) sa han "bye Malaika see you when you are grown up".

    Jag svor en lång ramsa åt honom sen gick jag. Fy fan vad ledsen jag blir att han gör så mot min älskade lilla tös!!!!!!!!!! SNart är hon gammal nog och förstå och hon är redan gammal nog att se hur ledsen jag blir, fast hon inte riktigt förstår varför. Arg blir jag också, arg och ledsen och denna gången ska jag fan inte släppa på den ilskan. Imorgon börjar jag processen om att söka om enskild vårdnad och han ska inte få träffa henne förrän jag har domstolsbeslut på det! Någonstans måste man faktiskt sätta stopp, dra sin gräns.
    Han har ringt ca 10 ggr (jag har inte svarat) igårkväll och sms:at om att han inte menade vad han sa och att han visst skulle ha henne osv... Men så fan heller. Han får börja stå för det han säger, det är på tiden!
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    Men så tråkigt

    Förstår att du blir både ledsen och arg. Fast det är bra att bli arg ibland för då är det lättare att sätta ner foten.

    Det låter lite som om han sa så bara för att få bo ihop med dig igen, fult att använda sitt barn som slagträ tycker jag. Tycker du har gett honom chanser nog nu och gör rätt i att ansöka om enskild vårdnad.

    Hoppas allt är bra med dig och Malaika annars!
  4. 2
    Men så tråkigt Förstår att du blir både ledsen och arg. Fast det är bra att bli arg ibland för då är det lättare att sätta ner foten.

    Det låter lite som om han sa så bara för att få bo ihop med dig igen, fult att använda sitt barn som slagträ tycker jag. Tycker du har gett honom chanser nog nu och gör rätt i att ansöka om enskild vårdnad.

    Hoppas allt är bra med dig och Malaika annars!
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    tack! Jo förrutom Chaka så är allt bara bra med mig och Malaika. Kunde faktiskt inte vara bättre
  6. 3
    tack! Jo förrutom Chaka så är allt bara bra med mig och Malaika. Kunde faktiskt inte vara bättre
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    Good for you! Jag hade också blivit förbannad på sånt barnsligt beteende. Han uppträder på ett egoistiskt sätt och jag tycker du gör helt rätt.
  8. 4
    Good for you! Jag hade också blivit förbannad på sånt barnsligt beteende. Han uppträder på ett egoistiskt sätt och jag tycker du gör helt rätt.

Liknande trådar

  1. Blir så ledsen.....
    By mickakela in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 19:52
  2. jag blir så ledsen
    By pernillaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 19:32
  3. blir så ledsen
    By millis bf31/10 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 08:43
  4. Jag blir ledsen och arg
    By H in forum _02 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 19:42
  5. Vad arg och ledsen man blir....
    By Blomman* in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 13:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar