Ett av de många stora beslut är fattat
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Ett av de många stora beslut är fattat

    Då har det börjat på riktigt.
    Vi har äntligen beslutat vilken förskola barnen ska börja på till hösten.
    Vi har velat de senaste dagarna mellan två alternativ efter att hon som har ansvaret frågade oss om vi fortfarande var intresserade av det finskspråkiga alternativet då det inte skulle bli en egen avdelning utan en blandad grupp.
    Vi hade redan en plats på vårt förstahandsval, som vi valde innan det finska alternativet dök upp förra hösten då vi anmälde intresse för det istället.
    Nu då det avr beslutat hur det skulle se ut med den finskspråkiga omsorgen så ville hon veta hur vi ville göra och fick två dagar på oss att fundera.
    Efter mycket blötande och stötande så är beslutet fattat, hoppas bara att det blev rätt beslut nu...
    Kommer säkert bli många många fler svåra val i framtiden.
    Det man väljer "drabbar" ju våra barn i framtiden om ni förstår vad jag menar
    Fick nästan ångest då vi tänkte fram och tillbaka på för och nackdelar med de två alternativen vi hade...
    Vilka beslut tycker ni har varit det svåraste hittills för era barns framtid så att säga?
    Ni som har barn sen tidigare, vilka beslut har ni tyckt har varit svårast i vardagen?
    Hare gott!
  2. 1
    Ett av de många stora beslut är fattat Då har det börjat på riktigt.
    Vi har äntligen beslutat vilken förskola barnen ska börja på till hösten.
    Vi har velat de senaste dagarna mellan två alternativ efter att hon som har ansvaret frågade oss om vi fortfarande var intresserade av det finskspråkiga alternativet då det inte skulle bli en egen avdelning utan en blandad grupp.
    Vi hade redan en plats på vårt förstahandsval, som vi valde innan det finska alternativet dök upp förra hösten då vi anmälde intresse för det istället.
    Nu då det avr beslutat hur det skulle se ut med den finskspråkiga omsorgen så ville hon veta hur vi ville göra och fick två dagar på oss att fundera.
    Efter mycket blötande och stötande så är beslutet fattat, hoppas bara att det blev rätt beslut nu...
    Kommer säkert bli många många fler svåra val i framtiden.
    Det man väljer "drabbar" ju våra barn i framtiden om ni förstår vad jag menar
    Fick nästan ångest då vi tänkte fram och tillbaka på för och nackdelar med de två alternativen vi hade...
    Vilka beslut tycker ni har varit det svåraste hittills för era barns framtid så att säga?
    Ni som har barn sen tidigare, vilka beslut har ni tyckt har varit svårast i vardagen?
    Hare gott!
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Det svåraste beslutet var nog att ge barnen svininfluensavaccinet. Så här i efterhand känns det som att det kanske inte hade behövts...

    Förskola var inte svårt att välja. Det finns två här, varav det ena har stor härlig gård och höns och hela faderullan, medan det andra ligger mitt i byn och har en liten asfalterad gård att leka på. Inget svårt beslut m a o...
  4. 2
    Det svåraste beslutet var nog att ge barnen svininfluensavaccinet. Så här i efterhand känns det som att det kanske inte hade behövts...

    Förskola var inte svårt att välja. Det finns två här, varav det ena har stor härlig gård och höns och hela faderullan, medan det andra ligger mitt i byn och har en liten asfalterad gård att leka på. Inget svårt beslut m a o...
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Jag tycker det svåra var att välja namn. Det känns så sjukt stort. Annars tyckte jag det var svårt med alla vaccin. En annan jobbig sak var när Milva inte trivdes hos sin dagmamma. När jag fick besluta om jag skulle gå fast hon panikgrät. Det var svinjobbigt. Men jag tror att sålänge man följer sitt hjärta och inte ältar gamla beslut så går det bra. Lära av sina misstag och blicka frammåt så ska vi nog ro denna båt ihamn.
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  6. 3
    Jag tycker det svåra var att välja namn. Det känns så sjukt stort. Annars tyckte jag det var svårt med alla vaccin. En annan jobbig sak var när Milva inte trivdes hos sin dagmamma. När jag fick besluta om jag skulle gå fast hon panikgrät. Det var svinjobbigt. Men jag tror att sålänge man följer sitt hjärta och inte ältar gamla beslut så går det bra. Lära av sina misstag och blicka frammåt så ska vi nog ro denna båt ihamn.

Liknande trådar

  1. Beslut fattat
    By "Es mamma" in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 21:02
  2. Fattat beslut
    By lena m 3 barn in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 09:58
  3. jag har fattat ett beslut.....
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 16:04
  4. Har fattat ett beslut.....
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 22:27
  5. Fattat beslut
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar