Underhåll ej betalt
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Underhåll
    #1

    Underhåll ej betalt

    Barnets uf har inte betalat in månadens underhåll som är enligt dom. Ett av barnens uh har kommit in på kontot, dock inte barn nr 2s underhåll.
    Vad är det bästa att göra, ge en chans att informera läget via mail och sms till uh att inbetalning görs, eller? Hur många dagar ska uf få på sig att inbetala, vad är brukligt? Eftersom ingen kontakt önskas från ufs sida, måste jag gå via mail eller sms för att kunna ge info till uf.

    Hoppas på hjälp.
  2. 1
    Underhåll ej betalt Barnets uf har inte betalat in månadens underhåll som är enligt dom. Ett av barnens uh har kommit in på kontot, dock inte barn nr 2s underhåll.
    Vad är det bästa att göra, ge en chans att informera läget via mail och sms till uh att inbetalning görs, eller? Hur många dagar ska uf få på sig att inbetala, vad är brukligt? Eftersom ingen kontakt önskas från ufs sida, måste jag gå via mail eller sms för att kunna ge info till uf.

    Hoppas på hjälp.
  3. Anonym
    #2

    Skicka ett sms

    till uf och fråga helt enkelt.UF har ju satt in ett.
  4. 2
    Skicka ett sms till uf och fråga helt enkelt.UF har ju satt in ett.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Jag skulle ringa först och fråga, eller skicka ett kort mejl och fråga om något blev fel om jag tror att det här blir en stridsfråga. Men dra inte ut i strid i onödan. Alla kan vi ju göra fel ibland.
  6. 3
    Jag skulle ringa först och fråga, eller skicka ett kort mejl och fråga om något blev fel om jag tror att det här blir en stridsfråga. Men dra inte ut i strid i onödan. Alla kan vi ju göra fel ibland.
  7. Underhåll
    #4
    Mmmm så blev det då insatt. Kollade med min bankman om ngt var på inkommande på mitt konto...så var inte fallet att ngn inbetalning stod och väntade. Så jag sände ett vänligt men bestämt mail och bad om insättning inom en vecka annars var jag tvungen att ta kontakt med kronofogden. Denna inbetalning vet jag var en markering från x sida så han har andra åsikter än vad jag har gällande vårt ena barn, så detta kom inte som en överraskning. Ngt måste han göra för att visa att han "kan göra som han vill". Därför skrev jag ett litet "hot" om kronofogden. Det tog där det skulle. Nästa dag var pengarna på konto. Aldrig att dessa två uh kommit in på separata dagar, så jag vet att han skulle utöva makt.

    Tack för era svar. Alltid lika snabba är ni till att hjälpa. Kram!
  8. 4
    Mmmm så blev det då insatt. Kollade med min bankman om ngt var på inkommande på mitt konto...så var inte fallet att ngn inbetalning stod och väntade. Så jag sände ett vänligt men bestämt mail och bad om insättning inom en vecka annars var jag tvungen att ta kontakt med kronofogden. Denna inbetalning vet jag var en markering från x sida så han har andra åsikter än vad jag har gällande vårt ena barn, så detta kom inte som en överraskning. Ngt måste han göra för att visa att han "kan göra som han vill". Därför skrev jag ett litet "hot" om kronofogden. Det tog där det skulle. Nästa dag var pengarna på konto. Aldrig att dessa två uh kommit in på separata dagar, så jag vet att han skulle utöva makt.

    Tack för era svar. Alltid lika snabba är ni till att hjälpa. Kram!

Liknande trådar

  1. Ta betalt av en vän?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 13:13
  2. Tar ni betalt
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 10:44
  3. Har betalt av
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 15:28
  4. Hur ta betalt?
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 07:53
  5. Vad ska vi ta betalt?
    By Noll koll in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar