Sova på dagen?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Sova på dagen?

    Någon av er som gör det ibland?
    Jag brukar aldrig göra det, men har gjort det 2 ggr den senaste tiden. Och lutar starkt mot att låta det bli en tredje strax.
    Undrar om det är något kroppen saknar, för det här är nästan oroväckande.
  2. 1
    Sova på dagen? Någon av er som gör det ibland?
    Jag brukar aldrig göra det, men har gjort det 2 ggr den senaste tiden. Och lutar starkt mot att låta det bli en tredje strax.
    Undrar om det är något kroppen saknar, för det här är nästan oroväckande.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Jag tror det är en sådan period just nu.
    Blir också helt död, ungefär runt 14:30 och alldeles torr i ögonen så jag måste ta ur linserna.

    På tal om linser så kan jag berätta något som hände i helgen..
    Vi var och firade Ps mamma hos hans moster och skulle sova över där (precis som vi gjorde för någon månad sedan när vi firade mosterns man).
    Framåt kvällen skulle jag plocka ur mina linser men insåg att jag glömt behållaren hemma. Detta hände även förra gången och precis som då tog jag de muggar som stod i badrummet och hällde i linser och vätska.
    Förra gången var P på väg att ta en mugg för att dricka vatten men jag hindrade honom.
    Den här gången ställde jag muggarna på ett "konstigt" ställe och lade en röd kam uppepå eftersom han borde fatta att det var något i dem då.
    Tänkte inte mer på det förräns det var läggdax.
    Då står P som bäst och dricker ur den ena muggen. Den andra är borta..för den tog han vatten i till E tidigare på kvällen.
    Förmodligen har de druckit upp en lins var.
    Och HUR skulle P kunna förstå att det var linser och vätska i muggarna under kammen?!
    Ja, säg det!
  4. 2
    Jag tror det är en sådan period just nu.
    Blir också helt död, ungefär runt 14:30 och alldeles torr i ögonen så jag måste ta ur linserna.

    På tal om linser så kan jag berätta något som hände i helgen..
    Vi var och firade Ps mamma hos hans moster och skulle sova över där (precis som vi gjorde för någon månad sedan när vi firade mosterns man).
    Framåt kvällen skulle jag plocka ur mina linser men insåg att jag glömt behållaren hemma. Detta hände även förra gången och precis som då tog jag de muggar som stod i badrummet och hällde i linser och vätska.
    Förra gången var P på väg att ta en mugg för att dricka vatten men jag hindrade honom.
    Den här gången ställde jag muggarna på ett "konstigt" ställe och lade en röd kam uppepå eftersom han borde fatta att det var något i dem då.
    Tänkte inte mer på det förräns det var läggdax.
    Då står P som bäst och dricker ur den ena muggen. Den andra är borta..för den tog han vatten i till E tidigare på kvällen.
    Förmodligen har de druckit upp en lins var.
    Och HUR skulle P kunna förstå att det var linser och vätska i muggarna under kammen?!
    Ja, säg det!
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Jag lyckas aldrig sova på dagen, men jag tycker att det är en bra ide om man kan göra det ibland. Min man brukar göra det då och då.
  6. 3
    Jag lyckas aldrig sova på dagen, men jag tycker att det är en bra ide om man kan göra det ibland. Min man brukar göra det då och då.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Idag kommer jag säkerligen att göra det ( läs mitt svar under ditt "God Morgon") och iblnd är det något jag gör f a när jag ätit Nu vet jag varför jag kraschar efter maten och ska påbäörja medicinering. Annars är det också till viss del årstidsbundet, när vintervåren kommer hit i februari brukar jag bli tröttare och sova mer. Å andra sidan när jag sover middag en stund på dagen är det oftast bara en 5-10 minuter och sällan mer än 20 minuter.
    Jag ahr gjort det så länge jag kan minnas och är en sådan som sover relativt lite totalt sätt på dygnet, så jag antar att detta är mitt mänster.
    Nattetid sover jag ca 5 timmar ibland 6. Jag har aldrig haft speciellt stort sömnbehov.
  8. 4
    Idag kommer jag säkerligen att göra det ( läs mitt svar under ditt "God Morgon") och iblnd är det något jag gör f a när jag ätit Nu vet jag varför jag kraschar efter maten och ska påbäörja medicinering. Annars är det också till viss del årstidsbundet, när vintervåren kommer hit i februari brukar jag bli tröttare och sova mer. Å andra sidan när jag sover middag en stund på dagen är det oftast bara en 5-10 minuter och sällan mer än 20 minuter.
    Jag ahr gjort det så länge jag kan minnas och är en sådan som sover relativt lite totalt sätt på dygnet, så jag antar att detta är mitt mänster.
    Nattetid sover jag ca 5 timmar ibland 6. Jag har aldrig haft speciellt stort sömnbehov.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Ja, hur skulle han kunna förstå det ?!
    Han kanske är van vid konstigt placerade muggar, med odefinierat innehåll. Drack han verkligen upp vätskan, borde inte det smaka konstigt ?, eller hällde han ut den utan att tänka på saken...
  10. 5
    Ja, hur skulle han kunna förstå det ?!
    Han kanske är van vid konstigt placerade muggar, med odefinierat innehåll. Drack han verkligen upp vätskan, borde inte det smaka konstigt ?, eller hällde han ut den utan att tänka på saken...
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Kanske

    är det så, har ju hört talas om vårtrötthet. Men inte drabbats förrän nu.
    Drack de verkligen upp linserna???
  12. 6
    Kanske är det så, har ju hört talas om vårtrötthet. Men inte drabbats förrän nu.
    Drack de verkligen upp linserna???
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Har du

    försökt? Jag trodde nämligen också att jag inte kunde, men sen hann jag knappt sluta ögonen förrän jag drömde sött.
  14. 7
    Har du försökt? Jag trodde nämligen också att jag inte kunde, men sen hann jag knappt sluta ögonen förrän jag drömde sött.
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Härligt att

    kunna ha det som rutin, om det är det man behöver.
    Har du läst den här:
    http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/s...ning-1.1053443
  16. 8
    Härligt att kunna ha det som rutin, om det är det man behöver.
    Har du läst den här:
    http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/s...ning-1.1053443

Liknande trådar

  1. Sova på dagen?
    By Ika M in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 21:30
  2. sova på dagen
    By mamma85a in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 21:39
  3. Sova på dagen?
    By Hoppsan in forum _0507 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 20:44
  4. Ang. sova på dagen...
    By Ulrika med 2+1 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 21:19
  5. Sova på dagen?
    By ninika in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 22:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar