Vill veta ALLT om hur
Många barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Vill veta ALLT om hur

    er tredje förlossning var jämfört med de andra. Detta är min 4:de förlossning men eftersom nr 2 var planerat snitt så räknas jag väll som 3:dje gångs föderska.

    Min första förlossning tog typ 10,5 timmar. 8,5 med jobbiga värkar. Krystning enligt journal 1 timme.

    nr 2 planerat snitt alltså inget värkarbete.

    Nr 3 var ca 7,5 timmar med 6,5 med jobbiga värkar. Krystning i ca 5 minuter. Hon var ute på 2 krystningar.
    Mamma till Ella 2002, Theo 2005. Meja 2008 och Milo 2010!
  2. 1
    Vill veta ALLT om hur er tredje förlossning var jämfört med de andra. Detta är min 4:de förlossning men eftersom nr 2 var planerat snitt så räknas jag väll som 3:dje gångs föderska.

    Min första förlossning tog typ 10,5 timmar. 8,5 med jobbiga värkar. Krystning enligt journal 1 timme.

    nr 2 planerat snitt alltså inget värkarbete.

    Nr 3 var ca 7,5 timmar med 6,5 med jobbiga värkar. Krystning i ca 5 minuter. Hon var ute på 2 krystningar.
  3. 41:an
    #2

    Enklare, snabbare!

    Det var långt mellan min 2:a och 3:a, 13 år. De två första hade jag ryggbedövning men på 3:an TENS och lustgas. Rätt segt värkarbete tills de stack hål på hinnorna men sen gick det rätt smidigt, tyckte jag. Nr 2 gick dubbelt så fort som 1:an och 3:an ungefär dubbelt så fot som 2:an om man räknar etablerade värkar.
  4. 2
    Enklare, snabbare! Det var långt mellan min 2:a och 3:a, 13 år. De två första hade jag ryggbedövning men på 3:an TENS och lustgas. Rätt segt värkarbete tills de stack hål på hinnorna men sen gick det rätt smidigt, tyckte jag. Nr 2 gick dubbelt så fort som 1:an och 3:an ungefär dubbelt så fot som 2:an om man räknar etablerade värkar.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Alldeles här nedanför kan du läsa många svar på samma fråga!

    Lycka till!
  6. 3
    Alldeles här nedanför kan du läsa många svar på samma fråga!

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4
    oki tack!
  8. 4
    oki tack!
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Ja min tanke är att min vaginla förlossning nr 2 tog ju typ 2 timmar kortare om man bara tänker på "jobbiga värkar". då borde denna ta 2 timmar kortare än vaingla förlossning nr 2... =)
  10. 5
    Ja min tanke är att min vaginla förlossning nr 2 tog ju typ 2 timmar kortare om man bara tänker på "jobbiga värkar". då borde denna ta 2 timmar kortare än vaingla förlossning nr 2... =)
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Här kommer mina svar på tre helt olika förlossningar:

    1.an. Började 3 veckor för tidigt, jag blev igångsatt med dropp pga vattenavgång men inga värkar. Tog 12 timmar, vaginal förlossning, riktigt jobbiga värkar i ca 4-5timmar. Krystande 1,5 timme. När bebisen kom ut andades han inte och hade ingen puls när han föddes, huvudet var rejält kon format. Fick "återupplivas" och återhämtade sig, mår bra idag. En normal frisk kille.

    2.an. 18 dagar över tiden denna gången! Fick molande värkar vid 5 tiden på morgonen men ingen vattenavgång den här gången. Lite jobbigare smärtor vid 16 tiden på eftermiddagen. Åkte in vid 18 tiden. Då jag kom in hade bebisen onormalt höga hjärtlud hela tiden. Man övervakade det hela men bebisen var stressad i magen och mådde inte bra. Vid 21 bestämde man sig för att göra ett akut kejsarsnitt. Hon, alltså vår tjej föddes ca 21.30 och mådde superbra. Jag mådde bra efteråt också.

    3.an. 8 dagar över tiden. Vattenavgång i sängen kl 06 på morgonen, små lätta värkar. Vid elva åkte jag in för att mannen tjatade så mycket. Var då öppen 1 cm! Blev så besviken. Sen stod jag upp hela tiden och det var rejäla värkar. Lustgasen blev min kompis. 2,5 timme senare föddes han efter 3 krystvärkar. En lätt förlossning, utan smärtlindring. Tog 8,5 timme från att det startade. Otroligt jobbiga eftervärkar dock, viket är vanligt när man fött flera barn.

    Jag har hört att många barnmorskor kan säga att trean kan vara en luring, den kan vara en jobbig förlossning men för mig var det lättast!

    Och sen tänkte jag vara säga att du har visst fött 3 barn. Oavsett hur dem kommer till världen. Gratis till 4.an!
  12. 6
    Här kommer mina svar på tre helt olika förlossningar:

    1.an. Började 3 veckor för tidigt, jag blev igångsatt med dropp pga vattenavgång men inga värkar. Tog 12 timmar, vaginal förlossning, riktigt jobbiga värkar i ca 4-5timmar. Krystande 1,5 timme. När bebisen kom ut andades han inte och hade ingen puls när han föddes, huvudet var rejält kon format. Fick "återupplivas" och återhämtade sig, mår bra idag. En normal frisk kille.

    2.an. 18 dagar över tiden denna gången! Fick molande värkar vid 5 tiden på morgonen men ingen vattenavgång den här gången. Lite jobbigare smärtor vid 16 tiden på eftermiddagen. Åkte in vid 18 tiden. Då jag kom in hade bebisen onormalt höga hjärtlud hela tiden. Man övervakade det hela men bebisen var stressad i magen och mådde inte bra. Vid 21 bestämde man sig för att göra ett akut kejsarsnitt. Hon, alltså vår tjej föddes ca 21.30 och mådde superbra. Jag mådde bra efteråt också.

    3.an. 8 dagar över tiden. Vattenavgång i sängen kl 06 på morgonen, små lätta värkar. Vid elva åkte jag in för att mannen tjatade så mycket. Var då öppen 1 cm! Blev så besviken. Sen stod jag upp hela tiden och det var rejäla värkar. Lustgasen blev min kompis. 2,5 timme senare föddes han efter 3 krystvärkar. En lätt förlossning, utan smärtlindring. Tog 8,5 timme från att det startade. Otroligt jobbiga eftervärkar dock, viket är vanligt när man fött flera barn.

    Jag har hört att många barnmorskor kan säga att trean kan vara en luring, den kan vara en jobbig förlossning men för mig var det lättast!

    Och sen tänkte jag vara säga att du har visst fött 3 barn. Oavsett hur dem kommer till världen. Gratis till 4.an!
  13. Medlem sedan
    Jul 2001
    #7
    Ettan = snabb, tvåan = snabbare, trean = snabbast. Med första hann jag vara på förlossningen 1½ timme, med tvåan knappt en timme och med lilla trean i 27 minuter. Första värken har alla tre gånger kommit ganska kort innan vi begett oss till förlossningen. Så alla tre har gått väldigt fort men lilla trean allra snabbast!
  14. 7
    Ettan = snabb, tvåan = snabbare, trean = snabbast. Med första hann jag vara på förlossningen 1½ timme, med tvåan knappt en timme och med lilla trean i 27 minuter. Första värken har alla tre gånger kommit ganska kort innan vi begett oss till förlossningen. Så alla tre har gått väldigt fort men lilla trean allra snabbast!

Liknande trådar

  1. Vill veta allt!
    By Majsan 72 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 16:42
  2. Jag vill veta ALLT om
    By ::Kiddan:: in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 14:13
  3. vill veta allt!
    By elvesta in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 05:52
  4. GI?? Jag vill veta allt!
    By GI-vill börja in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 23:53
  5. Jag vill veta ALLT!!
    By Snart Schäferägare in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 15:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar