Ny!metodbok för lärare som möter barnen
Språk- och talstörningar
  1. Anonym
    #1

    Ny!metodbok för lärare som möter barnen

    Denna bok är FANTASTISK och alldeles nyutkommmen..

    Den är skriven av en specialpedagog som undervisar på "hällsboskolan" Sigtuna
    ( Hällsbo skolan internatskola har gravtspråkstördaelever för en tid hos sig,från andra kommuner, ) Ofta behöver de eleverna den hjälpen när deras vanliga skola misslyckats med att ge dem det de behöver.

    Hur som helst för oss som har barn som går i språkklasser och vanliga klasser
    har vi nu en metodbok för lärare som förklarar allt ger råd om lektionsupplägg,
    hur bedöma kunskap, hur elever ska få rättvis möjlighet att redovisa kunskap..
    I DEN BOKEN STÅR ALLT och lite till..perfekt att lämna till läraren, och för föräldrar att ha med sig vid åtgärdprogram..bara att ge tips ur boken om hur de ska anpassa undervisningen


    Nedan länk går till SPSM butik på nätet där kan boken beställas , skriv bara in titel eller författarnamn eller beställnings nr så hittar du den...

    Kostade 160 kr tror jag..

    Beställnings nr 00284 Språkstörning-en pedagogisk utmaning, en metodbok för dig som möter tonårselever Författare Eva Carlberg Eriksson

    http://www.spsm.se/Laromedel/Butiken_iFrame/
  2. 1
    Ny!metodbok för lärare som möter barnen Denna bok är FANTASTISK och alldeles nyutkommmen..

    Den är skriven av en specialpedagog som undervisar på "hällsboskolan" Sigtuna
    ( Hällsbo skolan internatskola har gravtspråkstördaelever för en tid hos sig,från andra kommuner, ) Ofta behöver de eleverna den hjälpen när deras vanliga skola misslyckats med att ge dem det de behöver.

    Hur som helst för oss som har barn som går i språkklasser och vanliga klasser
    har vi nu en metodbok för lärare som förklarar allt ger råd om lektionsupplägg,
    hur bedöma kunskap, hur elever ska få rättvis möjlighet att redovisa kunskap..
    I DEN BOKEN STÅR ALLT och lite till..perfekt att lämna till läraren, och för föräldrar att ha med sig vid åtgärdprogram..bara att ge tips ur boken om hur de ska anpassa undervisningen


    Nedan länk går till SPSM butik på nätet där kan boken beställas , skriv bara in titel eller författarnamn eller beställnings nr så hittar du den...

    Kostade 160 kr tror jag..

    Beställnings nr 00284 Språkstörning-en pedagogisk utmaning, en metodbok för dig som möter tonårselever Författare Eva Carlberg Eriksson

    http://www.spsm.se/Laromedel/Butiken_iFrame/
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Jag har den också och jag håller med, äntligen finns det ett "verktyg" för lärarna. Den går också att ladda ner på SPSM.
  4. 2
    Jag har den också och jag håller med, äntligen finns det ett "verktyg" för lärarna. Den går också att ladda ner på SPSM.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Jag var inne och kikade på den - verkar väldigt bra! Tusen tack för tipset! Anna
  6. 3
    Jag var inne och kikade på den - verkar väldigt bra! Tusen tack för tipset! Anna

Liknande trådar

  1. Hur möter man sjukvården då?...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 23:26
  2. Lärare som skriker åt barnen?
    By Christina-74 in forum Skolbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 21:40
  3. Om ni möter en Affare
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 23:28
  4. Vad gör ni när ni möter ...
    By bambini in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 18:31
  5. Hur möter man en man
    By fundersam in forum Pappasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 08:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar