vet inte vart jag hör hemma...
_1010 Oktoberbarn
  1. wina
    #1

    vet inte vart jag hör hemma...

    hade ett mf i januari, eller så var det bara en stor blödning. testade pos igen 1 mars och vet inte om det är en ny grav eller samma. Känns lite knepigt att vara 9 eller 13-14 veckor. Har vul om en vecka och efter det vet vi. men är sååå nyfiken. Hur känner ni av livmodern ni som är v 13-14? Jag kan känna min om jag ligger ner, men har inte kunnat göra det så länge. Men frågan är om man kan känna den alls i v 8-9??

    Gah, att det ska vara så svårt att bara vänta o se....
  2. 1
    vet inte vart jag hör hemma... hade ett mf i januari, eller så var det bara en stor blödning. testade pos igen 1 mars och vet inte om det är en ny grav eller samma. Känns lite knepigt att vara 9 eller 13-14 veckor. Har vul om en vecka och efter det vet vi. men är sååå nyfiken. Hur känner ni av livmodern ni som är v 13-14? Jag kan känna min om jag ligger ner, men har inte kunnat göra det så länge. Men frågan är om man kan känna den alls i v 8-9??

    Gah, att det ska vara så svårt att bara vänta o se....
  3. Medlem sedan
    Feb 2010
    #2
    Det kan ju ha varit en "vanlig" blödning, inte ett missfall? Fick du inte konstaterat missfall? Jag är i vecka 13, 14 imorgon och har precis (max en vecka tillbaka) kunnat känna min livmoder. Jag tror inte att det över huvudtaget är möjligt att känna livmodern i vecka 8-9, då ligger den dold i bäckenet, så du borde ju i så fall vara i vecka 13-14. Håller tummarna för dig på vul, du får lova att uppdatera oss efter det!
  4. 2
    Det kan ju ha varit en "vanlig" blödning, inte ett missfall? Fick du inte konstaterat missfall? Jag är i vecka 13, 14 imorgon och har precis (max en vecka tillbaka) kunnat känna min livmoder. Jag tror inte att det över huvudtaget är möjligt att känna livmodern i vecka 8-9, då ligger den dold i bäckenet, så du borde ju i så fall vara i vecka 13-14. Håller tummarna för dig på vul, du får lova att uppdatera oss efter det!
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Jag har också precis brjat känna livmodern ovanför bäcknet. eller för någon vecka sen. jag går in i vecka 15 idag. i vecka åtta tror jag inte alls man kan känna för den har inte vuxit sig så stor då. vad spännande med VUL. håll oss uppdaterade
  6. 3
    Jag har också precis brjat känna livmodern ovanför bäcknet. eller för någon vecka sen. jag går in i vecka 15 idag. i vecka åtta tror jag inte alls man kan känna för den har inte vuxit sig så stor då. vad spännande med VUL. håll oss uppdaterade
  7. wina
    #4
    tack, det var ett uppmuntrande svar jag hoppas att det är så. Blödningen var riklig och i tre-fyra dagar, och i v 5, så det kändes som ett klart mf. Sen hade vi en månad med sjuka barn (magsjuka i omgångar) så jag vet inte hur jag mådde då egentligen, sen kände jag mig gravid igen lagom när mensen borde kommit tillbaka om det var ett mf.... svårt... Men lovar så klart att uppdatera er!
  8. 4
    tack, det var ett uppmuntrande svar jag hoppas att det är så. Blödningen var riklig och i tre-fyra dagar, och i v 5, så det kändes som ett klart mf. Sen hade vi en månad med sjuka barn (magsjuka i omgångar) så jag vet inte hur jag mådde då egentligen, sen kände jag mig gravid igen lagom när mensen borde kommit tillbaka om det var ett mf.... svårt... Men lovar så klart att uppdatera er!
  9. wina
    #5
    Tack, nu blev det ännu mer spännande!! Så om jag itne kännt helt fel, kommer jag nog över hit om en vecka... *hoppas hoppas*
  10. 5
    Tack, nu blev det ännu mer spännande!! Så om jag itne kännt helt fel, kommer jag nog över hit om en vecka... *hoppas hoppas*
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Håller tummarna för dig! Jag har inte kunnat känna min livmoder på hela tiden och är i v 13+5 idag, så jag tror också att du är gravid och inte fick ett mf!
  12. 6
    Håller tummarna för dig! Jag har inte kunnat känna min livmoder på hela tiden och är i v 13+5 idag, så jag tror också att du är gravid och inte fick ett mf!
  13. wina
    #7
    hur ska jag nu kunna vänta?? och inte hoppas för mycket.... vill ju inte heller tro att jag är v13-14 och sen liksom få backa i tanken.... men gravid är jag i vilket fall, frågan är bara när bebis vill komma....
  14. 7
    hur ska jag nu kunna vänta?? och inte hoppas för mycket.... vill ju inte heller tro att jag är v13-14 och sen liksom få backa i tanken.... men gravid är jag i vilket fall, frågan är bara när bebis vill komma....
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Min livmoder känns också bara sedan ett par veckor tillbaka. Är snart 14 hela veckor gången. Förra gången kändes den mycket tidigare, trodde kanske jag var i v8, men var i v11 med tvillingar... Lycka till! Vad spännande det ska bli att få se vad som pågår därinne!
  16. 8
    Min livmoder känns också bara sedan ett par veckor tillbaka. Är snart 14 hela veckor gången. Förra gången kändes den mycket tidigare, trodde kanske jag var i v8, men var i v11 med tvillingar... Lycka till! Vad spännande det ska bli att få se vad som pågår därinne!
  17. Medlem sedan
    Jun 2008
    #9
    Hoppas på att du är i vecka 13-14 då! Jag minns att jag kände livmodern då jag var på inskrivning och det var i v 10 om jag minns rätt.
  18. 9
    Hoppas på att du är i vecka 13-14 då! Jag minns att jag kände livmodern då jag var på inskrivning och det var i v 10 om jag minns rätt.

Liknande trådar

  1. Hemma i vârt nya hem.
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-12-20, 13:29
  2. Vet inte vart jag hör hemma alls...
    By Cesse m.4 in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 18:00
  3. Vart hör man hemma?
    By Zulu Flower in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 19:59
  4. Hemma i vârt städnödiga hem...
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 16:35
  5. vart hör jag hemma egentligen=(
    By pinja in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 21:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar