Ni som redan vet
_1012 Decemberbarn
  1. Anonymus
    #1

    Ni som redan vet

    att ni är gravida, hur har ni räknat ut bf? Eller har ni redan varit hos bm?
  2. 1
    Ni som redan vet att ni är gravida, hur har ni räknat ut bf? Eller har ni redan varit hos bm?
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Du kan gå in här på AFFs sida, beräknad ankomst.. Där får du skriva in första dagen på sista mensperioden och sen kryssa i hur lång menscykel du har sen räknar de ut beräknat datum...
    EX. Jag ska ha barn 3 maj, min första mensdag sista mensen var den 27 juli och jag har en menscykel på 28 dagar, då beräknad befruktningsdag 10 augusti.
    Lycka till!!
  4. 2
    Du kan gå in här på AFFs sida, beräknad ankomst.. Där får du skriva in första dagen på sista mensperioden och sen kryssa i hur lång menscykel du har sen räknar de ut beräknat datum...
    EX. Jag ska ha barn 3 maj, min första mensdag sista mensen var den 27 juli och jag har en menscykel på 28 dagar, då beräknad befruktningsdag 10 augusti.
    Lycka till!!
  5. bebislycka 2010!!
    #3
    Hej!

    Uträknaren här på sidan fungerade inte för mig, som har oregelbundna perioder... Men jag känner av när jag har ÄL, så jag har räknat ut ungefärligt datum med ÄLdatumet som första dagen i tredje veckan (2+0). Kollade även med CB digital, som visade "gravid 2-3" när jag testade två veckor och en dag efter ÄLkänningarna... (2-3 veckor på det testet innebär att fostret är 2-3 veckor, sen lägger man till 2 veckor för att få graviditetsvecka)... Har man regelbunden 28-dagarscykel fungerar uträknaren här på sidan. Jag ska till BM i nästa vecka, då jag är i vecka 6-7...
  6. 3
    Hej!

    Uträknaren här på sidan fungerade inte för mig, som har oregelbundna perioder... Men jag känner av när jag har ÄL, så jag har räknat ut ungefärligt datum med ÄLdatumet som första dagen i tredje veckan (2+0). Kollade även med CB digital, som visade "gravid 2-3" när jag testade två veckor och en dag efter ÄLkänningarna... (2-3 veckor på det testet innebär att fostret är 2-3 veckor, sen lägger man till 2 veckor för att få graviditetsvecka)... Har man regelbunden 28-dagarscykel fungerar uträknaren här på sidan. Jag ska till BM i nästa vecka, då jag är i vecka 6-7...

Liknande trådar

  1. redan en ny...
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 09:19
  2. Redan ett år
    By Kat&barnen in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 21:20
  3. Redan i V 22!?!?
    By cammi_83 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 05:24
  4. Redan ont!!
    By Debbie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 18:59
  5. Redan ÄL på g?
    By Neleha m T-03 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 15:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar