Skriker/gråter i sömnen
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Skriker/gråter i sömnen

    Simon skriker/gråter ibland i sömnen helt plötsligt, utan att vakna. Han går ibland att lugna efter en stund men han reagerar inte direkt på tröst och öppnar inte ögonen under hela tiden.

    Jag har läst lite om nattskräck men det verkar pågå mkt längre, plus att Simon inte är hysterisk, men han låter jätteledsen och det är hög volym direkt liksom. När han är ledsen i vaket tillstånd så börjar det lite lätt med darrande haka och "uuuu" för att sen eskalera om man inte tröstar honom direkt. Men det här är direkt UÄÄÄÄÄÄ..

    Nattskräck eller nåt helt vanligt hos spädbarn??
    * * * * * *
    * 091109 *
    * * * * * * * *
  2. 1
    Skriker/gråter i sömnen Simon skriker/gråter ibland i sömnen helt plötsligt, utan att vakna. Han går ibland att lugna efter en stund men han reagerar inte direkt på tröst och öppnar inte ögonen under hela tiden.

    Jag har läst lite om nattskräck men det verkar pågå mkt längre, plus att Simon inte är hysterisk, men han låter jätteledsen och det är hög volym direkt liksom. När han är ledsen i vaket tillstånd så börjar det lite lätt med darrande haka och "uuuu" för att sen eskalera om man inte tröstar honom direkt. Men det här är direkt UÄÄÄÄÄÄ..

    Nattskräck eller nåt helt vanligt hos spädbarn??
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Så gör Ingmar också! Har också läst om nattskräck men jag tror inte att det är det, det verkar vara äldre barn som får det och att de har ögonen öppna. Som att gå i sömnen ungefär alltså.

    Det är besvärligt men det går väl över... det bästa här brukar vara att ta upp honom, då går det över snabbast och så kan han "somna" om sen.
  4. 2
    Så gör Ingmar också! Har också läst om nattskräck men jag tror inte att det är det, det verkar vara äldre barn som får det och att de har ögonen öppna. Som att gå i sömnen ungefär alltså.

    Det är besvärligt men det går väl över... det bästa här brukar vara att ta upp honom, då går det över snabbast och så kan han "somna" om sen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Alva gör så också. Men det är bara korta attacker så hon vaknar inte och behöver inte tröstas. Hon drömmer väl nåt. Eller så sorterar hjärnan intryck.
  6. 3
    Alva gör så också. Men det är bara korta attacker så hon vaknar inte och behöver inte tröstas. Hon drömmer väl nåt. Eller så sorterar hjärnan intryck.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Så har alla mina barn gjort i perioder som bebisar. Jag har tolkat det som att det helt enkelt drömmer och gråter för det. En utvecklingsfas.
  8. 4
    Så har alla mina barn gjort i perioder som bebisar. Jag har tolkat det som att det helt enkelt drömmer och gråter för det. En utvecklingsfas.
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Okej, vad skönt att höra att det var nåt helt vanligt!
  10. 5
    Okej, vad skönt att höra att det var nåt helt vanligt!

Liknande trådar

  1. Skriker i sömnen
    By Linda&Elli in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 20:26
  2. Skriker i sömnen
    By Jemma in forum _0705 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 16:51
  3. Gråter i sömnen
    By 74Anna in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 14:44
  4. Gråter i sömnen
    By pingeling79 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 22:19
  5. Min son skriker i sömnen
    By lillablue in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 15:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar