Bajsar i sömnen
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Bajsar i sömnen

    Hej på er! Hoppas ni haft en bra påsk allihop. Grattis alla aprilisar som fyllt ett år!! Än har vi ett par veckor kvar. 22:e fyller Viggo o jag minns hur jag avundades er som fick bebis så här dags förra året.

    Nu har vi fått ett kul problem. Viggo bajsar i sömnen nästan varje kväll. Hmmm känns lagom kul att ta upp och böka med blöjbyte efter han somnat. Vi har fått in en så jäkla bra kvällsrutin där han somnar i egen säng o sen sover större delen av natten där. Men om vi ska ta upp o byta blöja så är det omöjligt att få honom att sova i sin säng igen. Han sover sig igenom blöjbytet men vaknar när jag lägger ner honom. Snacka om i-lands problem.
    Hur kan man lösa detta? Jag kan ju inte tvinga honom att bajsa innan läggdags liksom. Hur länge får han ligga med bajs i blöjan utan att vi byter? Om han inte vaknar o störs av det är jag då en skitkass mamma som låter honom sova med bajs? Hmmm det löser väl sig snart o han börjar bajsa på vanliga tider.

    Ha det bäst! Kraaam
  2. 1
    Bajsar i sömnen Hej på er! Hoppas ni haft en bra påsk allihop. Grattis alla aprilisar som fyllt ett år!! Än har vi ett par veckor kvar. 22:e fyller Viggo o jag minns hur jag avundades er som fick bebis så här dags förra året.

    Nu har vi fått ett kul problem. Viggo bajsar i sömnen nästan varje kväll. Hmmm känns lagom kul att ta upp och böka med blöjbyte efter han somnat. Vi har fått in en så jäkla bra kvällsrutin där han somnar i egen säng o sen sover större delen av natten där. Men om vi ska ta upp o byta blöja så är det omöjligt att få honom att sova i sin säng igen. Han sover sig igenom blöjbytet men vaknar när jag lägger ner honom. Snacka om i-lands problem.
    Hur kan man lösa detta? Jag kan ju inte tvinga honom att bajsa innan läggdags liksom. Hur länge får han ligga med bajs i blöjan utan att vi byter? Om han inte vaknar o störs av det är jag då en skitkass mamma som låter honom sova med bajs? Hmmm det löser väl sig snart o han börjar bajsa på vanliga tider.

    Ha det bäst! Kraaam
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Så länge han inte blir röd och får utsalg och så så kan det väl inte vara någon fara, Arabelle gjorde så ibland när hon var mindre men då fick hon ligga i det eftersom hon ändå inte stördes av det så tyckte vi det var bättre så än att ha henne vaken halva natten och va övertrött och grinig bara för ett blöjbyte.
  4. 2
    Så länge han inte blir röd och får utsalg och så så kan det väl inte vara någon fara, Arabelle gjorde så ibland när hon var mindre men då fick hon ligga i det eftersom hon ändå inte stördes av det så tyckte vi det var bättre så än att ha henne vaken halva natten och va övertrött och grinig bara för ett blöjbyte.

Liknande trådar

  1. bajsar på sig i sömnen
    By orolig in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 20:53
  2. bajsar i sömnen
    By orolig in forum _04 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 19:55
  3. Prata i sömnen = gå i sömnen?
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 08:15
  4. Bajsar i sömnen
    By Andahujo in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 08:54
  5. Bajsar på sig
    By loppan3 in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 18:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar