Hur resonerar ni?
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Hur resonerar ni?

    I torsdags var barnen i Storebrors klass utklädda t påskgummor o gubbar. Frivilligt givetvis, men de jag såg var jättefina. Efteråt hörde jag att en av hans kompisar inte var i skolan den dagen för han vill inte klä ut sig. Det är väl okej, så klart inte alla barn tycker det är roligt, men ska barnet få vara hemma då? För mig är det självklart att man går till skolan alla dagar om man inte är sjuk. Hur motiverar man sin skoltrötta 14åring att gå dit om man inte "lär" sig det från början? Jag menar alltså att man måste tänka längre än till vad barnet missar just den aktuella dagen. Hur tänker ni?
  2. 1
    Hur resonerar ni? I torsdags var barnen i Storebrors klass utklädda t påskgummor o gubbar. Frivilligt givetvis, men de jag såg var jättefina. Efteråt hörde jag att en av hans kompisar inte var i skolan den dagen för han vill inte klä ut sig. Det är väl okej, så klart inte alla barn tycker det är roligt, men ska barnet få vara hemma då? För mig är det självklart att man går till skolan alla dagar om man inte är sjuk. Hur motiverar man sin skoltrötta 14åring att gå dit om man inte "lär" sig det från början? Jag menar alltså att man måste tänka längre än till vad barnet missar just den aktuella dagen. Hur tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Men, då är det väl bara att gå till skolan och låta bli att klä ut sig? Lär ju ha varit fler som inte varit utklädda för att de inte ville eller glömt bort det osv..

    Nä, jag tycker inte det är en giltig orsak till att vara hemma..
  4. 2
    Men, då är det väl bara att gå till skolan och låta bli att klä ut sig? Lär ju ha varit fler som inte varit utklädda för att de inte ville eller glömt bort det osv..

    Nä, jag tycker inte det är en giltig orsak till att vara hemma..
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    håller med dig, inte ok. men det måste också vara ok att komma outklädd och inte få negativa kommentarer från kompisarna...
  6. 3
    håller med dig, inte ok. men det måste också vara ok att komma outklädd och inte få negativa kommentarer från kompisarna...
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    håller också med ovanstående, ingen giltig orsak att vara hemma... om barnet är oroligt att alla andra ska vara utklädda kan man ju alltid ringa och prata med skolpersonalen innan så att de kan hantera det, och kanske lugna med att inte alla kommer utklädda, att det är frivilligt, att det är helt ok att inte klä ut sig osv. Och är det dessutom en vanlig skoldag så är det ju faktiskt skolplikt som gäller, men det kanske var lov hos er?
  8. 4
    håller också med ovanstående, ingen giltig orsak att vara hemma... om barnet är oroligt att alla andra ska vara utklädda kan man ju alltid ringa och prata med skolpersonalen innan så att de kan hantera det, och kanske lugna med att inte alla kommer utklädda, att det är frivilligt, att det är helt ok att inte klä ut sig osv. Och är det dessutom en vanlig skoldag så är det ju faktiskt skolplikt som gäller, men det kanske var lov hos er?
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Tack för era svar!
    Verkar som vi har samma syn på detta, jag tycker ju förstås att man gärna ska informera skolpersonalen om ens barn inte vill klä ut sig, men jag tycker att man går till skolan i alla fall.
  10. 5
    Tack för era svar!
    Verkar som vi har samma syn på detta, jag tycker ju förstås att man gärna ska informera skolpersonalen om ens barn inte vill klä ut sig, men jag tycker att man går till skolan i alla fall.

Liknande trådar

  1. Hur resonerar ni..?
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 16:00
  2. resonerar jag fel??!!
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:32
  3. hur resonerar ni
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 20:39
  4. hur resonerar ni?
    By mandelblomma in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 18:22
  5. Hur resonerar ni??
    By namnlös... in forum Sex & erotik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 08:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar