Namn!!
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Namn!!

    Hej på er!! Frågan hör inte hit men vill ha er hjälp för ni är så goa här inne

    Vad ska Majas lillebror/lillasyster heta??

    Antagligen får en lillasyster heta Ellen, eller möjligtvis Ebba eller Nora! (Vi har ju en liten Ebba här i majgruppen och Felix lillasyster heter ju Ellen, ni har bra smak... )
    Men jag gillar även Selma, Signe och Astrid men de förslagen gillar inte Mathias lika mycket.

    Jag gillar killnamn som Valter, Vilmer, Vilme, Hugo, Axel.... han tycker de är urlöjliga och vill Isak eller Mio....

    Så hjälp!!! Vad tycker ni passar till Majas lilla syskon???? Framförallt killnamn mottages tacksamt!!

    Och Minchi, antagligen ska vi ha Ofelia som andranamn om det blir en flicka!!
    Mamma till världens finaste döttrar, Maja 22/5 -07 och Ellen 27/7 -10.

    Följ vår vardag på bloggen : http://vartvardagsliv.blogg.se/
  2. 1
    Namn!! Hej på er!! Frågan hör inte hit men vill ha er hjälp för ni är så goa här inne

    Vad ska Majas lillebror/lillasyster heta??

    Antagligen får en lillasyster heta Ellen, eller möjligtvis Ebba eller Nora! (Vi har ju en liten Ebba här i majgruppen och Felix lillasyster heter ju Ellen, ni har bra smak... )
    Men jag gillar även Selma, Signe och Astrid men de förslagen gillar inte Mathias lika mycket.

    Jag gillar killnamn som Valter, Vilmer, Vilme, Hugo, Axel.... han tycker de är urlöjliga och vill Isak eller Mio....

    Så hjälp!!! Vad tycker ni passar till Majas lilla syskon???? Framförallt killnamn mottages tacksamt!!

    Och Minchi, antagligen ska vi ha Ofelia som andranamn om det blir en flicka!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Vad kul att ni funderar på Ellen. Vi är verkligen nöjda med hennes namn. Jag gillar alla de namnen som du har som förslag även Mio är fint men Isak känns lite hårt. Vi verkar verkligen falla för samma namn det var nära att Ellen fick heta Ofelia i andranamn men det blev Cornelia i stället. Här kommer lite förslag på namn som vi funderade på när jag väntade Felix och Ellen.

    Freja (favorit förutom Ellen, det skulle Felix fått heta om han var tjej)
    Leia (kändes för likt mitt namn bara)
    Ella
    Moa
    Tilda / Tilde
    Malva (kanke för likt Maja)
    Nellie
    Sigrid (alla skrattar när de hör det men jag tycker verkligen det är jättefint)

    Julius (skulle antagligen Ellen fått heta om hon var pojke, passar så fint me Felix)
    Anton
    Arvid
    Milton
    Joel
  4. 2
    Vad kul att ni funderar på Ellen. Vi är verkligen nöjda med hennes namn. Jag gillar alla de namnen som du har som förslag även Mio är fint men Isak känns lite hårt. Vi verkar verkligen falla för samma namn det var nära att Ellen fick heta Ofelia i andranamn men det blev Cornelia i stället. Här kommer lite förslag på namn som vi funderade på när jag väntade Felix och Ellen.

    Freja (favorit förutom Ellen, det skulle Felix fått heta om han var tjej)
    Leia (kändes för likt mitt namn bara)
    Ella
    Moa
    Tilda / Tilde
    Malva (kanke för likt Maja)
    Nellie
    Sigrid (alla skrattar när de hör det men jag tycker verkligen det är jättefint)

    Julius (skulle antagligen Ellen fått heta om hon var pojke, passar så fint me Felix)
    Anton
    Arvid
    Milton
    Joel
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Fina namn! Speciellt Hugo Det är det gulligaste pojknamnet jag vet. Ellen är fint, och Ebba hade Hugo hetat om han hade vart en tjej. Lika smak!

    Flicknamn är ni ju ganska säkra på.

    pojknamn jag för övrigt gillar är Hjalmar, Herman, Philip, Melvin, Benjamin, Karl, Johannes, Hampus, Måns he he en del. Hoppas ni hittar nåt båda gillar
  6. 3
    Fina namn! Speciellt Hugo Det är det gulligaste pojknamnet jag vet. Ellen är fint, och Ebba hade Hugo hetat om han hade vart en tjej. Lika smak!

    Flicknamn är ni ju ganska säkra på.

    pojknamn jag för övrigt gillar är Hjalmar, Herman, Philip, Melvin, Benjamin, Karl, Johannes, Hampus, Måns he he en del. Hoppas ni hittar nåt båda gillar
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Ja, Ellen är så fint!
    Min sambo gillar det jätte mycket också så det känns bra att vi har ett namn vi båda känner så starkt för. Det enda är väl om det inte ser ut som en liten Ellen när den kommer ut (eller om det är en pojke..), men vi har ändå ganska lika namnsmak på tjejfronten så det löser sig nog (även om jag inte får användning av något av mina lite äldre "tantnamn" som jag verkligen tycker är fina)

    Gud vad lika smak vi har!

    Kommenterar namnförslagen lite:
    Freja - Stor favorit när jag väntade Maja, men Mathias tänkte bara på båten i rederiet (tror jag att det var, har aldrig följt den serien).
    Leia - hette min katt!
    Ella - Tycker båda jag och sambon om mycket, men då är Ellen är ännu finare.
    Moa - Lite roligt att du nämner det, min mamma sa alltid när vi var små, att om hon skulle få fler barn så skulle de heta Maja & Moa Men det finns många Moa i omgivningen och en nära vän har även det som namnförslag på sin bebis i magen.
    Tilda/Tilde - Hade vi som förslag till Maja, på BB valde vi mellan Elicia, Maja och Tilda!
    Malva - Älskar! Men som du säger, för likt Maja.
    Nellie - Heter en av mina närmsta vänners dotter, men det är jätte fint!
    Sigrig - Gillar jätte mycket! (fast föredrar Astrid som är i lite samma stil) Men Mathias gillar inte alls.

    Julius - Haft som förslag men Mathias vägrade. Hade det uppe på namnsnacket till och med, om det skulle vara löjligt att ha en Maja född i maj och en Julius född u juli Men som sagt vägrade Mathias i alla fall.... synd, för det är väldigt fint. Jag gillar även Julian väldigt mycket.
    Anton- Heter min kusin.
    Arvid -Finns på listan! Men tror inte Mathias är så jätte förtjust...
    Milton - Ska jag skriva upp, tack! Det är inte för likt Maja heller, fast det börjar på M.
    Joel - Jätte fint men Mathias gillar inte det heller.... Jag tycker även om Noel.

    Tack för dina förslag!
  8. 4
    Ja, Ellen är så fint!
    Min sambo gillar det jätte mycket också så det känns bra att vi har ett namn vi båda känner så starkt för. Det enda är väl om det inte ser ut som en liten Ellen när den kommer ut (eller om det är en pojke..), men vi har ändå ganska lika namnsmak på tjejfronten så det löser sig nog (även om jag inte får användning av något av mina lite äldre "tantnamn" som jag verkligen tycker är fina)

    Gud vad lika smak vi har!

    Kommenterar namnförslagen lite:
    Freja - Stor favorit när jag väntade Maja, men Mathias tänkte bara på båten i rederiet (tror jag att det var, har aldrig följt den serien).
    Leia - hette min katt!
    Ella - Tycker båda jag och sambon om mycket, men då är Ellen är ännu finare.
    Moa - Lite roligt att du nämner det, min mamma sa alltid när vi var små, att om hon skulle få fler barn så skulle de heta Maja & Moa Men det finns många Moa i omgivningen och en nära vän har även det som namnförslag på sin bebis i magen.
    Tilda/Tilde - Hade vi som förslag till Maja, på BB valde vi mellan Elicia, Maja och Tilda!
    Malva - Älskar! Men som du säger, för likt Maja.
    Nellie - Heter en av mina närmsta vänners dotter, men det är jätte fint!
    Sigrig - Gillar jätte mycket! (fast föredrar Astrid som är i lite samma stil) Men Mathias gillar inte alls.

    Julius - Haft som förslag men Mathias vägrade. Hade det uppe på namnsnacket till och med, om det skulle vara löjligt att ha en Maja född i maj och en Julius född u juli Men som sagt vägrade Mathias i alla fall.... synd, för det är väldigt fint. Jag gillar även Julian väldigt mycket.
    Anton- Heter min kusin.
    Arvid -Finns på listan! Men tror inte Mathias är så jätte förtjust...
    Milton - Ska jag skriva upp, tack! Det är inte för likt Maja heller, fast det börjar på M.
    Joel - Jätte fint men Mathias gillar inte det heller.... Jag tycker även om Noel.

    Tack för dina förslag!
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Ja men vi har ju en Hugo här också! Hur kunde jag glömma det?
    Det roliga är att jag har inte varit överförtjust i namnen förrän precis nyligen, och nu älskar jag det!!

    Kommenterar dina namnförslag också!
    Hjalmar - Jätte fint! Sambon vägrar.
    Herman - Inte min smak, tror jag... Måste känna lite på det!
    Philip - Hade vi faktiskt på listan när vi väntade Maja, fast vi nästan bestämt att hon skulle heta Mio om hon lbev en pojke. Ska lägga till det i listan, för det är ju verkligen fint!
    Melvin - Vet tre bekantas barn som heter det, så det går bort.
    Karl - Fint, men känns inte helt rätt.
    Hampus - Nja, påminner om en gammal klasskompis..
    Måns - Jätte fint! Mathias gillar också, men känns lite löjligt med kombon Maja & Måns, tänker på Pelle svanslös....

    Tack för förslagen, ett pojknamn mer på listan! Kul att vi också verkade ha ganska lika smak
  10. 5
    Ja men vi har ju en Hugo här också! Hur kunde jag glömma det?
    Det roliga är att jag har inte varit överförtjust i namnen förrän precis nyligen, och nu älskar jag det!!

    Kommenterar dina namnförslag också!
    Hjalmar - Jätte fint! Sambon vägrar.
    Herman - Inte min smak, tror jag... Måste känna lite på det!
    Philip - Hade vi faktiskt på listan när vi väntade Maja, fast vi nästan bestämt att hon skulle heta Mio om hon lbev en pojke. Ska lägga till det i listan, för det är ju verkligen fint!
    Melvin - Vet tre bekantas barn som heter det, så det går bort.
    Karl - Fint, men känns inte helt rätt.
    Hampus - Nja, påminner om en gammal klasskompis..
    Måns - Jätte fint! Mathias gillar också, men känns lite löjligt med kombon Maja & Måns, tänker på Pelle svanslös....

    Tack för förslagen, ett pojknamn mer på listan! Kul att vi också verkade ha ganska lika smak
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Haha Maja och Måns hade jag inte tänkt på Men jag tycker det är gulligt ihop! Pelle Svanslös är ju bra!

    Ja man har ju alltid namn man assosierar till olika personer så är det ju. Ni får väl ha lite förslag och sedan när ankomst skett se vad det blir och vad som känns rätt

    Lycka till och trevlig helg!
  12. 6
    Haha Maja och Måns hade jag inte tänkt på Men jag tycker det är gulligt ihop! Pelle Svanslös är ju bra!

    Ja man har ju alltid namn man assosierar till olika personer så är det ju. Ni får väl ha lite förslag och sedan när ankomst skett se vad det blir och vad som känns rätt

    Lycka till och trevlig helg!
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Ellen Ofelia, det är ju klockrent! Jag tycker Ellen är superfint, det var ett av förslagen jag hade till Esther.

    Jag tycker att Joar är ett fint, ovanligt namn. Jag tyckte inte om det när jag hörde det först, men det växer.
  14. 7
    Ellen Ofelia, det är ju klockrent! Jag tycker Ellen är superfint, det var ett av förslagen jag hade till Esther.

    Jag tycker att Joar är ett fint, ovanligt namn. Jag tyckte inte om det när jag hörde det först, men det växer.
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Visst är det! Så tycker jag det är en sån fin kombo med Maja's namn:

    Ellen Ofelia Mantere och Maja Alicia Mantere

    Skulle vara så mycket lättare om det var en tjej! Bara för namnens skull, hihi

    Joar är fakiskt väldigt fint, precis i min stil och det passar ju ihop med Maja också. Det ska jag skriva upp på listan och sen återstår det bara att se om Mathias gillar det eller inte... Tack!
  16. 8
    Visst är det! Så tycker jag det är en sån fin kombo med Maja's namn:

    Ellen Ofelia Mantere och Maja Alicia Mantere

    Skulle vara så mycket lättare om det var en tjej! Bara för namnens skull, hihi

    Joar är fakiskt väldigt fint, precis i min stil och det passar ju ihop med Maja också. Det ska jag skriva upp på listan och sen återstår det bara att se om Mathias gillar det eller inte... Tack!
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Halloj!
    Ebba heter faktiskt Maja i andranamn :-)
    Ellen är ett jättefint namn tycker jag! Även Elsa och Siri. Maja och Moa är rätt fint ihop tycker jag.

    Jag gillar Tim, Tom, Svante, Eskil, Valter, Aston, Viggo, Alvar, Vidar mfl som killnamn. Gillar även Sigge, men då blir det Sigvard som namn coh det vet jag inte riktigt...

    Hoppas ni kommer fram till något!
  18. 9
    Halloj!
    Ebba heter faktiskt Maja i andranamn :-)
    Ellen är ett jättefint namn tycker jag! Även Elsa och Siri. Maja och Moa är rätt fint ihop tycker jag.

    Jag gillar Tim, Tom, Svante, Eskil, Valter, Aston, Viggo, Alvar, Vidar mfl som killnamn. Gillar även Sigge, men då blir det Sigvard som namn coh det vet jag inte riktigt...

    Hoppas ni kommer fram till något!
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Ja just det, det har du nog sagt förut om jag minns rätt! Så fina namn!!

    Elsa gillar jag, men har en vän vars barn heter Elsa. Siri är jag inte jätte förtjust i och Moa funderar en vän på till sitt kommande barn! (Plus att det inte är ett av mina favoritnamn, även om det är väldigt fint)

    Många fina förslag på pojknamn!! Valter och Vidar finns redan på listan Jag lägger genast till Alvar och Aston, jätte fina namn precis i min stil, tack! Viggo har jag själv funderat på, men Mathias är inte så jätte förtjust i det tyvärr. De andra är inte riktigt i min smak.

    Nu börjar de ju komma en hel del namn som jag gillar på pojknamnslistan, hoppas Mathias faller för något av dem!! =)
  20. 10
    Ja just det, det har du nog sagt förut om jag minns rätt! Så fina namn!!

    Elsa gillar jag, men har en vän vars barn heter Elsa. Siri är jag inte jätte förtjust i och Moa funderar en vän på till sitt kommande barn! (Plus att det inte är ett av mina favoritnamn, även om det är väldigt fint)

    Många fina förslag på pojknamn!! Valter och Vidar finns redan på listan Jag lägger genast till Alvar och Aston, jätte fina namn precis i min stil, tack! Viggo har jag själv funderat på, men Mathias är inte så jätte förtjust i det tyvärr. De andra är inte riktigt i min smak.

    Nu börjar de ju komma en hel del namn som jag gillar på pojknamnslistan, hoppas Mathias faller för något av dem!! =)

Liknande trådar

  1. Romantiska namn / sago namn?
    By Prins-mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 08:30
  2. Namn, en del namn är ju unisex (enkät)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 21:59
  3. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar