orolig
_0309 Septemberbarn
  1. Anonym
    #1

    orolig

    Vad gör man när 6-åringen ofta pratar om att h'n vill dö, h'n säger att h'n vill dö på en gång, och i morse sprang h'n ut i köket och skulle ta kniven. Jag känner mig så maktlös på detta område, efter detta flippar h'n ut helt och hållet. Säger att jag aldrig gör något med h'n, att vi aldrig spelar kort, fast vi försöker göra det varje kväll när syskonen lagt sig för att h'n och jag ska få egentid ihop. H'n säger att hos pappa får h'n aldrig göra någonting, h'n får aldrig sina gosedjur, pappa vill aldrig spela kort och sedan återigen att h'n vill dö. H'n får aldrig leka med kompisar, fast klasskompisen är här varje dag h'n är hos mig.

    Blir så ledsen och försöker fråga vad som är fel, men får inget svar mer än att h'n vill dö. H'n har alltid gjort en sak med munnen när h'n är orolig vilket h'n börjat med nu igen, under sista månaden, efter att knappt ha gjort det under ett år. Att diskutera detta med pappan är värdelöst då han inte vill förstå utan bara tror att jag är avundsjuk på hans nya, vilket inte är fallet, han fattar ej att jag är orolig för barnet.
  2. 1
    orolig Vad gör man när 6-åringen ofta pratar om att h'n vill dö, h'n säger att h'n vill dö på en gång, och i morse sprang h'n ut i köket och skulle ta kniven. Jag känner mig så maktlös på detta område, efter detta flippar h'n ut helt och hållet. Säger att jag aldrig gör något med h'n, att vi aldrig spelar kort, fast vi försöker göra det varje kväll när syskonen lagt sig för att h'n och jag ska få egentid ihop. H'n säger att hos pappa får h'n aldrig göra någonting, h'n får aldrig sina gosedjur, pappa vill aldrig spela kort och sedan återigen att h'n vill dö. H'n får aldrig leka med kompisar, fast klasskompisen är här varje dag h'n är hos mig.

    Blir så ledsen och försöker fråga vad som är fel, men får inget svar mer än att h'n vill dö. H'n har alltid gjort en sak med munnen när h'n är orolig vilket h'n börjat med nu igen, under sista månaden, efter att knappt ha gjort det under ett år. Att diskutera detta med pappan är värdelöst då han inte vill förstå utan bara tror att jag är avundsjuk på hans nya, vilket inte är fallet, han fattar ej att jag är orolig för barnet.
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Kontakta skolhälsovården och eller BUP. Kram
  4. 2
    Kontakta skolhälsovården och eller BUP. Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Låter jobbigt. Först och främst vill jag säga att även Karl pratat mycket om döden. Kan säga "om inte du vill göra det eller det så vill jag vara död". Det känns som om han testar rätt mycket vad döden är och hur vi reagerar. Har även hört om andra 6-åringar som pratar i de här termerna nu.

    MEN jag upplever inte Karl som instabil på något annat sätt, därför oroar jag mig inte. Hur det här sägs spelar stor roll. Om du känner dig allt för orolig så kan du kontakta BUP för ett besök. Du behöver inte blanda in pappan i det, i det första ledet men han kommer med största sannolikhet bli kontaktad.

    Jag hade en hel del problem med min äldsta son (nu 18) efter vår separation. Det blev rätt dramatiskt. Om du vill får du gärna messa mig för jag känner inte för att prata om det här.
  6. 3
    Låter jobbigt. Först och främst vill jag säga att även Karl pratat mycket om döden. Kan säga "om inte du vill göra det eller det så vill jag vara död". Det känns som om han testar rätt mycket vad döden är och hur vi reagerar. Har även hört om andra 6-åringar som pratar i de här termerna nu.

    MEN jag upplever inte Karl som instabil på något annat sätt, därför oroar jag mig inte. Hur det här sägs spelar stor roll. Om du känner dig allt för orolig så kan du kontakta BUP för ett besök. Du behöver inte blanda in pappan i det, i det första ledet men han kommer med största sannolikhet bli kontaktad.

    Jag hade en hel del problem med min äldsta son (nu 18) efter vår separation. Det blev rätt dramatiskt. Om du vill får du gärna messa mig för jag känner inte för att prata om det här.
  7. Anonym
    #4
    Samma sak hände återien för några veckor sedan, exet kom, vi pratade båda två med sonen, jag ringde BUP men de menade bara att det berodde på att jag och pappan inte kan kommunicera.

    Men vi har fått tid hos BUP nu, efter påtryckning från BVC-personal, då sonen fått jätteproblem med magen... och ena bvc personalen arbetar även som distriktssköterska och henne träffade vi angående magproblemen, så hon ringde och pratade med BUP och det bemötande jag fick, då de menat att det var ingen idé att de prata med sonen då det bara berodde på att jag och pappa inte kan prata med varandra, så efter det ringde de tillbaka, så nu har vi en tid då jag och pappan ska prata med BUP. Känns jättejobbigt, men bra. Är orolig för hur det funkar bara.
  8. 4
    Samma sak hände återien för några veckor sedan, exet kom, vi pratade båda två med sonen, jag ringde BUP men de menade bara att det berodde på att jag och pappan inte kan kommunicera.

    Men vi har fått tid hos BUP nu, efter påtryckning från BVC-personal, då sonen fått jätteproblem med magen... och ena bvc personalen arbetar även som distriktssköterska och henne träffade vi angående magproblemen, så hon ringde och pratade med BUP och det bemötande jag fick, då de menat att det var ingen idé att de prata med sonen då det bara berodde på att jag och pappa inte kan prata med varandra, så efter det ringde de tillbaka, så nu har vi en tid då jag och pappan ska prata med BUP. Känns jättejobbigt, men bra. Är orolig för hur det funkar bara.

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:25
  3. orolig :-(
    By miss thunder in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:18
  4. Orolig.
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:29
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar