Kalas/Fest för 11-åringar?
Stora barn
  1. Anonym
    #1

    Kalas/Fest för 11-åringar?

    Dottern som fyller 11 år ska ha kalas för cirka 12 tjejkompisar. Vad hittar man på? Eller ska man bara låta dem leka själva? "Knorren på grisen" och fiskdamm känns ju lite barnsligt. Har idétorka! Hjälp önskas...
  2. 1
    Kalas/Fest för 11-åringar? Dottern som fyller 11 år ska ha kalas för cirka 12 tjejkompisar. Vad hittar man på? Eller ska man bara låta dem leka själva? "Knorren på grisen" och fiskdamm känns ju lite barnsligt. Har idétorka! Hjälp önskas...
  3. Medlem sedan
    Nov 1998
    #2
    bjud på något att äta, tex tacos.
    ordna singstar tävling, dansstopp, hyr en bra film och ha filmparty med godis och popcorn...
  4. 2
    bjud på något att äta, tex tacos.
    ordna singstar tävling, dansstopp, hyr en bra film och ha filmparty med godis och popcorn...
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3
    musiktävling är poppis. Gör en CD med säg tio låtar och dela upp tjejerna i lag. Sedan får de gissa vilken låt, vilken artist och från vilken skiva (slopa sista frågan om ni väljer lite svår musik). Bestäm att det lag som först SJUNGER låten får poäng. Sedan poäng för rätt artist och för rätt titel plus skiva om du vill göra det riktigt svårt.
    Dansstopp naturligtvis, som någon annan föreslog. Och singstar eller dansmatteturnering om ni har detta. Ett kul spel som de gillar i den åldern är twister. Man snurrar fram en färg och ska sätta hand eller fot på prick på medföljande matta. Brukar bli mycket fniss.
  6. 3
    musiktävling är poppis. Gör en CD med säg tio låtar och dela upp tjejerna i lag. Sedan får de gissa vilken låt, vilken artist och från vilken skiva (slopa sista frågan om ni väljer lite svår musik). Bestäm att det lag som först SJUNGER låten får poäng. Sedan poäng för rätt artist och för rätt titel plus skiva om du vill göra det riktigt svårt.
    Dansstopp naturligtvis, som någon annan föreslog. Och singstar eller dansmatteturnering om ni har detta. Ett kul spel som de gillar i den åldern är twister. Man snurrar fram en färg och ska sätta hand eller fot på prick på medföljande matta. Brukar bli mycket fniss.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Födelsedagarna kring 10-12 år har jag tyckt varit svårast. De är lite för stora för "kalaslekar" men för små för tonårspartyn. Vi har gjort en del olika men försökt göra kvällskalas med middag och så någon skattjakt eller melodikryss eller liknande. Gärna allt på ett tema och sen har de sett film tillsammans på samma tema.
  8. 4
    Födelsedagarna kring 10-12 år har jag tyckt varit svårast. De är lite för stora för "kalaslekar" men för små för tonårspartyn. Vi har gjort en del olika men försökt göra kvällskalas med middag och så någon skattjakt eller melodikryss eller liknande. Gärna allt på ett tema och sen har de sett film tillsammans på samma tema.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Vi hade 12 års kalas ett tag sedan.
    Jag bjöd på "välkomstdrinkar" som var pärondryck med paraply och en liten bit apelsinskiva...uppskattat!!!
    Sedan blev det korv med bröd med tillbehör.
    Då satt de och pratade medan jag och sambon satt annanstans.
    Efter det öppnade hon presenterna och lite kakor och läsk.
    Efter det kändes de lite rastlösa...alla ville olika saker. Jag tog tag i det och lade fram min plan B. Jag hade tagit musik från spotify (funkar även bra med Youtube) och gjort frågor. datan var kopplad till stereo så nu dunkade det popmusik i vardagsrum...sen efter 1 minut kom fråga. Gjorde ca 8 frågor. Och tjejerna var i 2 lag och fick skiva ner frågorna.
    Vinnarna fick varsin klubba. symboliskt bara.
    Efter det var det glass med tillbehör de fick ta själva...krossade nonstop, sås, maränger och gelehallon tror jag....
    När de nästan ätit upp knäppte jag på dvd med heminspelat...det var en dansuppvisning på min jänta och det blev uppskattat!!! Oh de fick även se sig själva då jag spelat in olika uppträdanden i skolan långt innan. Det tyckte t.om 12 åringar var skoj.
    Efter det ville de dansa, så det fick de.
    Jag delade ut häftiga småpåsar med godis och de gick hem. Och de sa alla det var LYCKAT o skoj. Min dotter var så nöjd.
  10. 5
    Vi hade 12 års kalas ett tag sedan.
    Jag bjöd på "välkomstdrinkar" som var pärondryck med paraply och en liten bit apelsinskiva...uppskattat!!!
    Sedan blev det korv med bröd med tillbehör.
    Då satt de och pratade medan jag och sambon satt annanstans.
    Efter det öppnade hon presenterna och lite kakor och läsk.
    Efter det kändes de lite rastlösa...alla ville olika saker. Jag tog tag i det och lade fram min plan B. Jag hade tagit musik från spotify (funkar även bra med Youtube) och gjort frågor. datan var kopplad till stereo så nu dunkade det popmusik i vardagsrum...sen efter 1 minut kom fråga. Gjorde ca 8 frågor. Och tjejerna var i 2 lag och fick skiva ner frågorna.
    Vinnarna fick varsin klubba. symboliskt bara.
    Efter det var det glass med tillbehör de fick ta själva...krossade nonstop, sås, maränger och gelehallon tror jag....
    När de nästan ätit upp knäppte jag på dvd med heminspelat...det var en dansuppvisning på min jänta och det blev uppskattat!!! Oh de fick även se sig själva då jag spelat in olika uppträdanden i skolan långt innan. Det tyckte t.om 12 åringar var skoj.
    Efter det ville de dansa, så det fick de.
    Jag delade ut häftiga småpåsar med godis och de gick hem. Och de sa alla det var LYCKAT o skoj. Min dotter var så nöjd.

Liknande trådar

  1. Fest och kalas = onyttigt?
    By S-JJ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 15:10
  2. Kalas för 20 st 10 -åringar?
    By Becky64 in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 13:08
  3. Kalas för en hög med 7-åringar?
    By nirtaknna in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 20:13
  4. Kalas , nej fest aktiviteter
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 12:13
  5. Kalas för 5-åringar
    By Petra m 2 sötnosar in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 12:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar