Barnungar till föräldrar!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Barnungar till föräldrar!

    Nästa helg ska vi fira vår lilla skrutts 2årsdag och igår ringde pappa och undrade hur vi ska göra med hans nya och min mamma (hans nya dök upp i enbart en bustier med brösten hängandes till större delen utanför på syrrans 20årskalas, första och enda gången de träffat hitills, och min mamma kommenterade det på ett rätt ofint sätt så nu tycker pappas nya att hon är otrevlig) Så istället för att se framemot kalaset är jag nu irriterad på två vuxna människor som inte kan vara i samma rum och framför allt inte kan se till den större bilden- att de är där för att fira Felicia!

    Och på min pappa som tycker jag ska vara inblandad i lösningen- jag sa helt enkelt att om de inte kan sköta sig får de stanna hemma, och om de inte kan uppföra sig hemma hos oss kommer jag skicka hem båda två!

    De behöver ju inte ens hälsa på varandra om det nu är så svårt! Pappa undrade tom om vi inte kunde ha olika tillfällen att fira F! Hur kan man som nästan 50åringar inte bita ihop och växa upp?
  2. 1
    Barnungar till föräldrar! Nästa helg ska vi fira vår lilla skrutts 2årsdag och igår ringde pappa och undrade hur vi ska göra med hans nya och min mamma (hans nya dök upp i enbart en bustier med brösten hängandes till större delen utanför på syrrans 20årskalas, första och enda gången de träffat hitills, och min mamma kommenterade det på ett rätt ofint sätt så nu tycker pappas nya att hon är otrevlig) Så istället för att se framemot kalaset är jag nu irriterad på två vuxna människor som inte kan vara i samma rum och framför allt inte kan se till den större bilden- att de är där för att fira Felicia!

    Och på min pappa som tycker jag ska vara inblandad i lösningen- jag sa helt enkelt att om de inte kan sköta sig får de stanna hemma, och om de inte kan uppföra sig hemma hos oss kommer jag skicka hem båda två!

    De behöver ju inte ens hälsa på varandra om det nu är så svårt! Pappa undrade tom om vi inte kunde ha olika tillfällen att fira F! Hur kan man som nästan 50åringar inte bita ihop och växa upp?
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Vad tråkigt när det blir så. Mina föräldrar är också skilda sedan 6 år tillbaka och det är endast mamma som har träffat lite nya karlar. Jag har frågat pappa om han tycker att det är ok att vara alla tillsammans och han säger att det inte gör honom något men jag kan ju se att han blir tystare än vanligt när det är någon ny kalasen. Jag är glad så länge det fungerar ändå för det blir så jobbigt och komplicerat om vuxna människor inte kan umgås under samma tak. De måste ju inte sitta bredvid varandra eller ens prata speciellt mycket. Hoppas det löser sig så att ni kan få ett bra kalas för den blivande storasystern!
  4. 2
    Vad tråkigt när det blir så. Mina föräldrar är också skilda sedan 6 år tillbaka och det är endast mamma som har träffat lite nya karlar. Jag har frågat pappa om han tycker att det är ok att vara alla tillsammans och han säger att det inte gör honom något men jag kan ju se att han blir tystare än vanligt när det är någon ny kalasen. Jag är glad så länge det fungerar ändå för det blir så jobbigt och komplicerat om vuxna människor inte kan umgås under samma tak. De måste ju inte sitta bredvid varandra eller ens prata speciellt mycket. Hoppas det löser sig så att ni kan få ett bra kalas för den blivande storasystern!
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Jadu!

    Föräldrar är aldrig lätta...
    Min far behagade inte ens ringa sitt barnbarn i går på hennes tvåårsdag. Fast det var kanske lika väl det för hon vet nog inte vem han är. Det var mer än ett halvår sen han kom hit, han har 15 max 20 min hit med bil.

    De äldre barnen frågar och jag har tyvärr inga svar, på varför de inte är önskade....

    Ang dina föräldrar så är det ett rimligt ultimatum du ställer. De skall kunna vistas på samma kalas utan att bråka eller skicka gliringar till varandra, dvs uppföra sig väl. Annars behöver de inte komma. En ursäkt från din mor vore också på sin plats.
    Hoppas det löser sig och ni får en fin fest.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Jadu! Föräldrar är aldrig lätta...
    Min far behagade inte ens ringa sitt barnbarn i går på hennes tvåårsdag. Fast det var kanske lika väl det för hon vet nog inte vem han är. Det var mer än ett halvår sen han kom hit, han har 15 max 20 min hit med bil.

    De äldre barnen frågar och jag har tyvärr inga svar, på varför de inte är önskade....

    Ang dina föräldrar så är det ett rimligt ultimatum du ställer. De skall kunna vistas på samma kalas utan att bråka eller skicka gliringar till varandra, dvs uppföra sig väl. Annars behöver de inte komma. En ursäkt från din mor vore också på sin plats.
    Hoppas det löser sig och ni får en fin fest.
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Jag tycker framför allt eftersom båda har med sig respektive att de skulle ha gått vidare tillräckligt för att kunna hålla sams ett par timmar? Och det handlar om några få tillfällen om året, även om det för vår del blir minst tre i år- storasysters födelsedag, makens födelsedag och barndop i höst Hoppades att min farmor och farfar kunde komma och på så sätt funka som airbags (de är superbra på sånt) men de ville hellre komma när hon fyller och fira henne ensamma så att de får ha henne i fred Det kan jag ju heller inte argumentera emot!
  8. 4
    Jag tycker framför allt eftersom båda har med sig respektive att de skulle ha gått vidare tillräckligt för att kunna hålla sams ett par timmar? Och det handlar om några få tillfällen om året, även om det för vår del blir minst tre i år- storasysters födelsedag, makens födelsedag och barndop i höst Hoppades att min farmor och farfar kunde komma och på så sätt funka som airbags (de är superbra på sånt) men de ville hellre komma när hon fyller och fira henne ensamma så att de får ha henne i fred Det kan jag ju heller inte argumentera emot!
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Jag hoppas jag aldrig blir sån! Jag har inte varit förälder så länge men kan inte tänka mig att jag någonsin skulle känna mindre för F än vad jag gör idag och idag är jag beredd att göra allt för henne, inklusive att umgås och vara riktigt trevlig tom mot människor jag inte tycker om, om det skulle göra henne glad!
  10. 5
    Jag hoppas jag aldrig blir sån! Jag har inte varit förälder så länge men kan inte tänka mig att jag någonsin skulle känna mindre för F än vad jag gör idag och idag är jag beredd att göra allt för henne, inklusive att umgås och vara riktigt trevlig tom mot människor jag inte tycker om, om det skulle göra henne glad!

Liknande trådar

  1. Fråga till föräldrar till bokstavsbarn
    By Anonym in forum Bokstavsbarn
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 12:32
  2. Barnungar till föräldrar!
    By Hunnisarna82 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 14:54
  3. Till föräldrar
    By Paddel in forum Adventskalender - tävling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 12:56
  4. till er föräldrar
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 18:10
  5. Till er föräldrar....
    By Plutten in forum Stora barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 09:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar