korrekt?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    korrekt?

    "I would like to buy a small apartment or a small house/bungalow at Bo Phut , not in a resort or something
    Just a simple, maybe 1 bedroom and 1 livingroom with pentry and bathroom with shower
    Anyone? "
  2. 1
    korrekt? "I would like to buy a small apartment or a small house/bungalow at Bo Phut , not in a resort or something
    Just a simple, maybe 1 bedroom and 1 livingroom with pentry and bathroom with shower
    Anyone? "
  3. Salander
    #2
    Jag tycker det låter bättre om du avslutar första meningen efter, not in a resort.
    or something känns överflödigt.
  4. 2
    Jag tycker det låter bättre om du avslutar första meningen efter, not in a resort.
    or something känns överflödigt.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    njae... först copy paste så du ser vad du skrev:

    "I would like to buy a small apartment or a small house/bungalow at Bo Phut , not in a resort or something
    Just a simple, maybe 1 bedroom and 1 livingroom with pentry and bathroom with shower"

    sen ändringarna enligt mitt tycke =)

    "I would like to buy a small apartment or a small house/bungalow at Bo Phut , not in a resort or similar housing enviroment
    Just a simple, 1-2 bedroom and 1 livingroom with pentry and bathroom with shower"

    fick känslan av att du med ditt "maybe" menade "typ"... då är det väl bättre att specifiera lite närmare?!

    hoppas det hjälpte till =)

    lycka till (får jag komma och hälsa på)
  6. 3
    njae... först copy paste så du ser vad du skrev:

    "I would like to buy a small apartment or a small house/bungalow at Bo Phut , not in a resort or something
    Just a simple, maybe 1 bedroom and 1 livingroom with pentry and bathroom with shower"

    sen ändringarna enligt mitt tycke =)

    "I would like to buy a small apartment or a small house/bungalow at Bo Phut , not in a resort or similar housing enviroment
    Just a simple, 1-2 bedroom and 1 livingroom with pentry and bathroom with shower"

    fick känslan av att du med ditt "maybe" menade "typ"... då är det väl bättre att specifiera lite närmare?!

    hoppas det hjälpte till =)

    lycka till (får jag komma och hälsa på)
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Till vem riktar du det där?
    Säger som Salander att "or something" behövs inte. Känns som du har försökt skriva som man talar. Samma sak med "Anyone?" på slutet, känns lite fjortis.
  8. 4
    Till vem riktar du det där?
    Säger som Salander att "or something" behövs inte. Känns som du har försökt skriva som man talar. Samma sak med "Anyone?" på slutet, känns lite fjortis.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    då blir det bra!
  10. 5
    då blir det bra!
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    tack
  12. 6
    tack
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    När blir det bra? Om det låter som fjortis-snack?
    Ja visst om det är det intrycket man vill ge av sig själv när man är över 40 år så visst.
  14. 7
    När blir det bra? Om det låter som fjortis-snack?
    Ja visst om det är det intrycket man vill ge av sig själv när man är över 40 år så visst.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    japp
  16. 8
    japp
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ok
  18. 9
    Ok
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    tack
  20. 10
    tack

Liknande trådar

  1. Är det mer korrekt att låtsas att
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 15:49
  2. Hur formulerar jag korrekt?...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 15:04
  3. Korrekt betydelse?
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 15:55
  4. Korrekt språkangivelse?
    By marilen in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 22:41
  5. stava korrekt
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 17:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar