Nu vet vi, diagnos
Övriga funktionshinder
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Nu vet vi, diagnos

    Efter många turer och efter att ha skitit fullständigt i vårt sjukhus som har noll koll och sökt läkare på annat håll och nu har vi äntligen svar på vår sons problem... kollegent syndrom, Ehlers-Danlos syndrom
    Känner mej uppfylld av 1000 frågor men begränsar mej till två
    Finns det någon här med EDS barn? Och, hur fungerade det för er när ert barn gick från dagisbarn till skolansvärld?
    En turist i tillvaron
  2. 1
    Nu vet vi, diagnos Efter många turer och efter att ha skitit fullständigt i vårt sjukhus som har noll koll och sökt läkare på annat håll och nu har vi äntligen svar på vår sons problem... kollegent syndrom, Ehlers-Danlos syndrom
    Känner mej uppfylld av 1000 frågor men begränsar mej till två
    Finns det någon här med EDS barn? Och, hur fungerade det för er när ert barn gick från dagisbarn till skolansvärld?
  3. monka
    #2
    Jag har EDS, min äldeste son har det men är inte diagnostiserad och min dotter har rätt "svår" EDS. Det har funkat bra från dagis till skola för henne, skolan har en handikapp anpassad del och det är flera på solkan som har funktionshinder, i hennes klass är det två barn till. En med ryggmärgsbråck och en med en degenerativ muskelsjukdom.
    Tilde har sin permobil när de ska på promenader, hon får vara inne en stund på lunchrasten för att orka eftermiddagen. Det funkar jättebra. Fröken är rätt lyhörd och. Det funkar

    Messa mig om du vill ha mer privat kontakt, jag delger gärna mina erfarenheter!!
  4. 2
    Jag har EDS, min äldeste son har det men är inte diagnostiserad och min dotter har rätt "svår" EDS. Det har funkat bra från dagis till skola för henne, skolan har en handikapp anpassad del och det är flera på solkan som har funktionshinder, i hennes klass är det två barn till. En med ryggmärgsbråck och en med en degenerativ muskelsjukdom.
    Tilde har sin permobil när de ska på promenader, hon får vara inne en stund på lunchrasten för att orka eftermiddagen. Det funkar jättebra. Fröken är rätt lyhörd och. Det funkar

    Messa mig om du vill ha mer privat kontakt, jag delger gärna mina erfarenheter!!

Liknande trådar

  1. Diagnos
    By liv1 in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-13, 23:05
  2. Diagnos i dag
    By Birgitta97 in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 10:21
  3. diagnos - sen då.......
    By anonymt namn in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 17:03
  4. Diagnos eller inte diagnos...
    By Killens mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 14:31
  5. Jag har diagnos
    By Killa in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 11:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar