Tappat matlusten
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Tappat matlusten

    Ja, helt otroligt.... Visst blir jag hungrig och det kurrar i magen men känner inte för något vad jag än försöker att komma på så känner jag bara: Nä!
    vill inte ha och så går hungern över och då glömmer jag nästan bort att äta.
    Fick iaf i mig några knäckemackor i går och 2st kakor men sedan tog det stopp.

    Kan det vara farligt och inte äta mera o ordentligt tror ni? men inget passar och smakar jag ändå så tycker jag inte det är gott. Kanske är det en lättare
    sväng av illamående fast utan illamående äh, ni vet att inte kunna äta något... ni fattar säkert vad jag menar

    Har med mig en matlåda i dag ändå men när jag tittar på den känner jag bara: Nä, vill inte ha

    Ha det gott i det fina vädret
  2. 1
    Tappat matlusten Ja, helt otroligt.... Visst blir jag hungrig och det kurrar i magen men känner inte för något vad jag än försöker att komma på så känner jag bara: Nä!
    vill inte ha och så går hungern över och då glömmer jag nästan bort att äta.
    Fick iaf i mig några knäckemackor i går och 2st kakor men sedan tog det stopp.

    Kan det vara farligt och inte äta mera o ordentligt tror ni? men inget passar och smakar jag ändå så tycker jag inte det är gott. Kanske är det en lättare
    sväng av illamående fast utan illamående äh, ni vet att inte kunna äta något... ni fattar säkert vad jag menar

    Har med mig en matlåda i dag ändå men när jag tittar på den känner jag bara: Nä, vill inte ha

    Ha det gott i det fina vädret
  3. lillbönan
    #2
    lider av både illamående och noll matlust. äter för att jag måste, men det är aldrig något jag är riktigt sugen på. förutom den där underbara tonfiskröran i en superfärsk ciabatta jag åt på fik i helgen. åh, kan drömma om dem mackan. mums! i övrig går det inte så bra. men jag brukar tänka att det är bättre att man får i sig något än inget alls, så låt det vara onyttigt ett tag...bar du får lite energi i dig. har du testat nyponsoppa?
  4. 2
    lider av både illamående och noll matlust. äter för att jag måste, men det är aldrig något jag är riktigt sugen på. förutom den där underbara tonfiskröran i en superfärsk ciabatta jag åt på fik i helgen. åh, kan drömma om dem mackan. mums! i övrig går det inte så bra. men jag brukar tänka att det är bättre att man får i sig något än inget alls, så låt det vara onyttigt ett tag...bar du får lite energi i dig. har du testat nyponsoppa?
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    kom iaf ihåg att dricka mycket. saftsoppa kanske eller nån kräm? sånt brukar gå lätt ner.
  6. 3
    kom iaf ihåg att dricka mycket. saftsoppa kanske eller nån kräm? sånt brukar gå lätt ner.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Nej det har jag inte provat får passa på att köpa det och mandelbiskvier när jag ska handla i kväll. Tack för tipset
  8. 4
    Nej det har jag inte provat får passa på att köpa det och mandelbiskvier när jag ska handla i kväll. Tack för tipset
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Barnen brukar få lite kräm efter dagis, kanske ska mamma äta samma i dag
  10. 5
    Barnen brukar få lite kräm efter dagis, kanske ska mamma äta samma i dag
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    pröva iaf, skulle ju vara bra om du fick i dig nått, så kanske matlusten kommer tillbaka så småning om
  12. 6
    pröva iaf, skulle ju vara bra om du fick i dig nått, så kanske matlusten kommer tillbaka så småning om
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Jag upplever samma som du !
    Jag kan inte säga något som jag är sugen på. Framåt kvällningen har jag konstig känsla av både illamående och hunger och yrsel (äter frukost o lunch) och kan då inte äta varm mat. Blir äcklad av varm mat på kvällarna för att inte tala om kväljningarna när jag känner matos...blä. Så jag äter Kelloggs special-K med banan och lättmjölk varje kväll till middag, det fungerar bra.

    Hade såhär förra graviditeten också - inte sugen på någon speciell mat, lite tråkigt men det går över framåt 20e veckan

    Längtar efter sommaren och att få lite större mage så att kärleksvalkarna jämnar ut sig till en gravidmage, fniss
  14. 7
    Jag upplever samma som du !
    Jag kan inte säga något som jag är sugen på. Framåt kvällningen har jag konstig känsla av både illamående och hunger och yrsel (äter frukost o lunch) och kan då inte äta varm mat. Blir äcklad av varm mat på kvällarna för att inte tala om kväljningarna när jag känner matos...blä. Så jag äter Kelloggs special-K med banan och lättmjölk varje kväll till middag, det fungerar bra.

    Hade såhär förra graviditeten också - inte sugen på någon speciell mat, lite tråkigt men det går över framåt 20e veckan

    Längtar efter sommaren och att få lite större mage så att kärleksvalkarna jämnar ut sig till en gravidmage, fniss
  15. Anonymaja 9+
    #8
    Känner lite samma. Oftast ingen hunger. Och råkar det komma hunger så är det inget man önskar sig...

    Vitt rostat bröd har kunnat gå ner... Hujjj vad nyttigt....
    Men Kelloggs ska jag pröva! Det kan ju va gott! Å nyttigt säger de i reklamen!

    Det är oxå så konstigt att "någon" har bytt ut min saliv mot någon blandning av olja-terpentin-sinol. Så det smakar ganska illa i min mun.... Hoppas det byts tillbaks snart...
  16. 8
    Känner lite samma. Oftast ingen hunger. Och råkar det komma hunger så är det inget man önskar sig...

    Vitt rostat bröd har kunnat gå ner... Hujjj vad nyttigt....
    Men Kelloggs ska jag pröva! Det kan ju va gott! Å nyttigt säger de i reklamen!

    Det är oxå så konstigt att "någon" har bytt ut min saliv mot någon blandning av olja-terpentin-sinol. Så det smakar ganska illa i min mun.... Hoppas det byts tillbaks snart...
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9
    Oj, jag känner helt tvärt om. Jag är hungrig hela tiden
    Hoppas det blir bättre för dig och att du vill äta....mat som e så gott!!!
  18. 9
    Oj, jag känner helt tvärt om. Jag är hungrig hela tiden
    Hoppas det blir bättre för dig och att du vill äta....mat som e så gott!!!

Liknande trådar

  1. Tappat matlusten
    By linden81 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 20:28
  2. Jag har tappat matlusten!!
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 19:07
  3. Tappat matlusten!
    By **Chamomilla** in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 15:17
  4. Tappat matlusten...
    By Therese & 3 små barn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 15:04
  5. Tappat matlusten...
    By Therese & 3 små barn in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 20:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar