Magknip eller något på G?
_1004 Aprilbarn
  1. Hbgtjej
    #1

    Magknip eller något på G?

    Vaknade idag av känslan av magknip.
    Det liksom hugger till och jag får svårt att andas.
    Jag har en problem-mage annars, men har inte haft det under graviditeten.
    Nu efter att ha googlat runt lite så läser jag att en del förlossningar startar med vad som är känslan av just magknip.
    Men jag tycker att magknipet håller i sig mest hela tiden. Inget så som kommer och går, som värkar.
    Jag känner även att jag är lite illamående. Hoppas bara inte att man ska åka på magsjuka nu :/ Hua!

    Någon som känner igen känslan?

    Är idag i vecka 38+5.

    Är tacksam för svar!
    Klappa magarna och ni som redan fått era underverk; snusa gott på dem!
  2. 1
    Magknip eller något på G? Vaknade idag av känslan av magknip.
    Det liksom hugger till och jag får svårt att andas.
    Jag har en problem-mage annars, men har inte haft det under graviditeten.
    Nu efter att ha googlat runt lite så läser jag att en del förlossningar startar med vad som är känslan av just magknip.
    Men jag tycker att magknipet håller i sig mest hela tiden. Inget så som kommer och går, som värkar.
    Jag känner även att jag är lite illamående. Hoppas bara inte att man ska åka på magsjuka nu :/ Hua!

    Någon som känner igen känslan?

    Är idag i vecka 38+5.

    Är tacksam för svar!
    Klappa magarna och ni som redan fått era underverk; snusa gott på dem!
  3. Medlem sedan
    Aug 2009
    #2
    Jag mår också lite illa faktiskt. Men tror inte det är förlossning, snarare att bebin är stor och trycker på ens organ...
  4. 2
    Jag mår också lite illa faktiskt. Men tror inte det är förlossning, snarare att bebin är stor och trycker på ens organ...
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Här är en till som mår lite illa till och från.
    Fast ibland kan ju kroppen vara sån att man blir lite dålig i magen osv före förlossningen. Man vet aldrig, kanske är det på g för dig
  6. 3
    Här är en till som mår lite illa till och från.
    Fast ibland kan ju kroppen vara sån att man blir lite dålig i magen osv före förlossningen. Man vet aldrig, kanske är det på g för dig
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Hmm när man kommit så här långt i grav så analyseras minsta lilla knip eller hur Jättesvårt att säga om det är värkar det enda man kan göra är väl att vila och vänta... Tyvärr Är det på riktigt lär det bli värre annars lägger det av. Jag kan oxså få som magknip då och så det kniper till rejält och jag måste vara alldeles stilla. Men det går ju över efter nån minut. Har för mig att när jag väl fick värkar så var det mera molvärk i ryggen som spred sig ut på magen och neråt.
    Håller tummarna för att det inte är magsjuka!
  8. 4
    Hmm när man kommit så här långt i grav så analyseras minsta lilla knip eller hur Jättesvårt att säga om det är värkar det enda man kan göra är väl att vila och vänta... Tyvärr Är det på riktigt lär det bli värre annars lägger det av. Jag kan oxså få som magknip då och så det kniper till rejält och jag måste vara alldeles stilla. Men det går ju över efter nån minut. Har för mig att när jag väl fick värkar så var det mera molvärk i ryggen som spred sig ut på magen och neråt.
    Håller tummarna för att det inte är magsjuka!
  9. Medlem sedan
    Oct 2009
    #5
    Min mage satte igång ett par dagar innan det var dags för förlossning. Var väldigt hård i magen under hela graviditeten, men det ändrades helt några dagar innan det var dags (var då i v. 38+1). Så här i efterhand var det nog första tecknet på att det var dags för mig... Men det kan nog vara olika beroende på vem det gäller... Håller tummarna för att det drar igång snart i alla fall!
  10. 5
    Min mage satte igång ett par dagar innan det var dags för förlossning. Var väldigt hård i magen under hela graviditeten, men det ändrades helt några dagar innan det var dags (var då i v. 38+1). Så här i efterhand var det nog första tecknet på att det var dags för mig... Men det kan nog vara olika beroende på vem det gäller... Håller tummarna för att det drar igång snart i alla fall!
  11. Hbgtjej
    #6
    Efter att ha sovit en timme så avtog känslan av magknip. Nu känns det mer som ett tryck nedåt, men inte alls förknippat med någon smärta. Så jag antar att det mest var tarmarna som var lite tröga..

    .. Men jag hoppas fortfarande på att det var lugnet före stormen

    Tack för alla svar! Och lycka till
  12. 6
    Efter att ha sovit en timme så avtog känslan av magknip. Nu känns det mer som ett tryck nedåt, men inte alls förknippat med någon smärta. Så jag antar att det mest var tarmarna som var lite tröga..

    .. Men jag hoppas fortfarande på att det var lugnet före stormen

    Tack för alla svar! Och lycka till
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Hej,

    jag har också haft ont i magen, diarre, mensvärk U name it i ungefär två - tre veckor nu (är i v 39 + 2) men det händer ingenting i alla fall. Varje dag tror jag att idag händer det pga alla förvärkar, men det gör det inte... Kanske är mer värk hit och dit eftersom det är tredje barnet...
  14. 7
    Hej,

    jag har också haft ont i magen, diarre, mensvärk U name it i ungefär två - tre veckor nu (är i v 39 + 2) men det händer ingenting i alla fall. Varje dag tror jag att idag händer det pga alla förvärkar, men det gör det inte... Kanske är mer värk hit och dit eftersom det är tredje barnet...
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    jag har varit skruttig i magen innan båda mina förlossningar, sen har det satt igång inom några dar-1vecka. Jag tror att det är kroppens sätt att rensa undan lite så att bebisen får mera plats;-)
  16. 8
    jag har varit skruttig i magen innan båda mina förlossningar, sen har det satt igång inom några dar-1vecka. Jag tror att det är kroppens sätt att rensa undan lite så att bebisen får mera plats;-)

Liknande trådar

  1. En groda på crack eller enmed magknip
    By Monica med A & C in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 22:04
  2. Magknip och fogar eller kramp?
    By Sivan70 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 08:50
  3. Hej eller något
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 08:16
  4. Magknip eller något annat?
    By Cathrine in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 08:01
  5. ull eller microfleece eller något annat?
    By Lotta in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 12:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar