Lite uppdatering
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Lite uppdatering

    Oändligt länge sen jag skrev här så vill bara uppdatera lite
    I november flyttade vi från Stockholm till min gamla hemstad Linköping och det har funkat jättebra med lilla Ehlvin.
    Tråkigt är dock att sambons andra 2 barn inte kan bo hos oss varannan vecka längre men vi hoppas på en flytt till oss i höst. Vi får se.

    Om 2 veckor börjar inskolning på dagis, herregud vad tiden går fort!
    Var och hälsade på på alla 4 dagis här i vårt område innan vi ansökte och hittade ett superbra. Skrev även i önskemål om avdelning och vi fick precis som vi ville!
    Det är ett dagis som har blandade åldrar på avdelningarna vilket vi tycker är väldigt positivt.

    Annars är allt bra med oss, Ehlvin vaggar runt som en liten pingvin sen en månad tillbaka och på söndagarna är vi på Miniplask och hoppar från kanten, åker rutschkana och sväljer en oändligt massa vatten

    Förresten någon som har tips på bra bärstolar med bra komfort för både barn och bärare med hyggliga priser?
  2. 1
    Lite uppdatering Oändligt länge sen jag skrev här så vill bara uppdatera lite
    I november flyttade vi från Stockholm till min gamla hemstad Linköping och det har funkat jättebra med lilla Ehlvin.
    Tråkigt är dock att sambons andra 2 barn inte kan bo hos oss varannan vecka längre men vi hoppas på en flytt till oss i höst. Vi får se.

    Om 2 veckor börjar inskolning på dagis, herregud vad tiden går fort!
    Var och hälsade på på alla 4 dagis här i vårt område innan vi ansökte och hittade ett superbra. Skrev även i önskemål om avdelning och vi fick precis som vi ville!
    Det är ett dagis som har blandade åldrar på avdelningarna vilket vi tycker är väldigt positivt.

    Annars är allt bra med oss, Ehlvin vaggar runt som en liten pingvin sen en månad tillbaka och på söndagarna är vi på Miniplask och hoppar från kanten, åker rutschkana och sväljer en oändligt massa vatten

    Förresten någon som har tips på bra bärstolar med bra komfort för både barn och bärare med hyggliga priser?
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Skönt att ni fick det dagis och avdelning ni ville, hoppas Ehlvin komemr att trivsa.
    Vi har inskolning i augusti och jag är smått orolig redan men det blir nog bra.
    Annars är det fullt ös här, båda går själva numera, S började gå själv förra helgen och W för någon vecka sen, så nu är det fart på våra små
    Bärstolar vet jag inte så mycket om, men jag använder bärsjal fortfarande. Är jättenöjd med den
    Trevlig helg!
  4. 2
    Skönt att ni fick det dagis och avdelning ni ville, hoppas Ehlvin komemr att trivsa.
    Vi har inskolning i augusti och jag är smått orolig redan men det blir nog bra.
    Annars är det fullt ös här, båda går själva numera, S började gå själv förra helgen och W för någon vecka sen, så nu är det fart på våra små
    Bärstolar vet jag inte så mycket om, men jag använder bärsjal fortfarande. Är jättenöjd med den
    Trevlig helg!
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    ja jag förstår nervositeten, vi har nu 1 ½ vecka kvar till inskolning och jag tänker på det varje kväll när jag lagt mej med en klump i halsen.
    någon annan ta hand om min lilla bebis? det sliter och drar i navelsträngen som aldrig förr
    men fram till i höst så är det bara 3 dagar i veckan 9-14 så det blir lagom mjukstart.
    är bara kul för honom att träffa massa barn och ha skoj. ungefär som när vi går till Öppna Förskolan fast roligare!
    ja tänk det är så kul med tvillingar, de börjar nästan alltid gå så nära inpå varann. de lär sig av sitt syskon
  6. 3
    ja jag förstår nervositeten, vi har nu 1 ½ vecka kvar till inskolning och jag tänker på det varje kväll när jag lagt mej med en klump i halsen.
    någon annan ta hand om min lilla bebis? det sliter och drar i navelsträngen som aldrig förr
    men fram till i höst så är det bara 3 dagar i veckan 9-14 så det blir lagom mjukstart.
    är bara kul för honom att träffa massa barn och ha skoj. ungefär som när vi går till Öppna Förskolan fast roligare!
    ja tänk det är så kul med tvillingar, de börjar nästan alltid gå så nära inpå varann. de lär sig av sitt syskon

Liknande trådar

  1. Lite uppdatering
    By Franke in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 09:36
  2. Lite uppdatering...
    By Cillen in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 15:52
  3. lite uppdatering
    By Humlan21 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 06:16
  4. Lite uppdatering
    By ullis-71 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 19:31
  5. Lite uppdatering
    By Pigeon in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar