fråga
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Anonym
    #1

    fråga

    får en styvförälder följa med på möten som gäller barnet om bioföräldern säger nej??
  2. 1
    fråga får en styvförälder följa med på möten som gäller barnet om bioföräldern säger nej??
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Rent juridiskt tror jag inte det, rent moraliskt - varför skulle h*n?
  4. 2
    Rent juridiskt tror jag inte det, rent moraliskt - varför skulle h*n?
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Nej, helt kort.
  6. 3
    Nej, helt kort.
  7. Medlem sedan
    May 1998
    #4
    Varför skulle h*n det? Barnet är bioföräldrarnas ansvar, inte styvförälderns...
  8. 4
    Varför skulle h*n det? Barnet är bioföräldrarnas ansvar, inte styvförälderns...
  9. Anonym
    #5

    Alla:Tack för svar

    Ärligt så vet jag inte.Bioförälder 1 säger nej men bioförälder 2 skiter rent ut sagt i det och tar med styvföräldern ändå.

    Hade jag varit styvförälder så hade jag ju varit lyhörd.
  10. 5
    Alla:Tack för svar Ärligt så vet jag inte.Bioförälder 1 säger nej men bioförälder 2 skiter rent ut sagt i det och tar med styvföräldern ändå.

    Hade jag varit styvförälder så hade jag ju varit lyhörd.
  11. Medlem sedan
    Mar 2010
    #6
    Är det möten i skolan så begår skolans lärare och skolledningen tjänstefel om styvförälder är med om en __vårdnadshavare__ säger Nej. Jag tycker i så fall att ni bioförälder1 ska anmäla skolan. Men är bioförälder1 inte vårdnadshavare kan bioföräldern inte säga Nej.

    Men detta tycker jag är bioförälder2 ansvar. Skyll inte på styvföräldern att bioförälder2 beter sig fel.
  12. 6
    Är det möten i skolan så begår skolans lärare och skolledningen tjänstefel om styvförälder är med om en __vårdnadshavare__ säger Nej. Jag tycker i så fall att ni bioförälder1 ska anmäla skolan. Men är bioförälder1 inte vårdnadshavare kan bioföräldern inte säga Nej.

    Men detta tycker jag är bioförälder2 ansvar. Skyll inte på styvföräldern att bioförälder2 beter sig fel.
  13. Anonym
    #7

    Ok

    då ska jag ta upp det med dem idag,det är på dagis.

    Självklart är det bio2 men jag som bio1 tycker ju att styvförälderna är smart nog att tänka själv.

    Båda bios har vårdnad.
  14. 7
    Ok då ska jag ta upp det med dem idag,det är på dagis.

    Självklart är det bio2 men jag som bio1 tycker ju att styvförälderna är smart nog att tänka själv.

    Båda bios har vårdnad.
  15. Medlem sedan
    Mar 2010
    #8
    Kaske borde förtyliga att när du skrev möten så tolkade jag det som typ Utvecklingssamtal och enskilda möten om just bioföräldrarnas barn.

    Möten typ Luciatåg och skolavslutningar är det svårare att porta styvföräldrar och andra släktingar ifrån.

    Vanliga föräldramöten är lite av en gråzon...
  16. 8
    Kaske borde förtyliga att när du skrev möten så tolkade jag det som typ Utvecklingssamtal och enskilda möten om just bioföräldrarnas barn.

    Möten typ Luciatåg och skolavslutningar är det svårare att porta styvföräldrar och andra släktingar ifrån.

    Vanliga föräldramöten är lite av en gråzon...
  17. Anonym
    #9
    du tolkade mig rätt
  18. 9
    du tolkade mig rätt
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Så då gick både bioförälder 2, bio 2 och styvföräldern dit? Vad hände då? Blev det tjafs på plats eller?
  20. 10
    Så då gick både bioförälder 2, bio 2 och styvföräldern dit? Vad hände då? Blev det tjafs på plats eller?
  21. Anonym
    #11

    Nej inget tjafs

    men bio1 tycker att det är fel men bio2 skiter i det"egna ord"

    bio1 har inga som helst problem med styvföräldern men ngn måtta får det vara.

    Har pratat med Fr och fått svar att styvföräldern ej får om bio säger nej.
  22. 11
    Nej inget tjafs men bio1 tycker att det är fel men bio2 skiter i det"egna ord"

    bio1 har inga som helst problem med styvföräldern men ngn måtta får det vara.

    Har pratat med Fr och fått svar att styvföräldern ej får om bio säger nej.
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Bara så jag förstår rätt: Kom både bio 1, bio 2 och styföräldern till mötet?
  24. 12
    Bara så jag förstår rätt: Kom både bio 1, bio 2 och styföräldern till mötet?
  25. Medlem sedan
    Mar 2010
    #13
    Hm... Kanske det som är felet... att bio1 inte ställer till inte tjafs dvs tydligt säger ifrån. Skolan kan inte vara tankeläsare. Inte styvföräldern heller. Kanske behöver bio1 lära sig att bli tydligare och stå på sig?
  26. 13
    Hm... Kanske det som är felet... att bio1 inte ställer till inte tjafs dvs tydligt säger ifrån. Skolan kan inte vara tankeläsare. Inte styvföräldern heller. Kanske behöver bio1 lära sig att bli tydligare och stå på sig?
  27. Anonym
    #14
    ja du förstår rätt
  28. 14
    ja du förstår rätt
  29. Anonym
    #15

    Såhär

    Bio 1 sa ifrån några ggr...svaret var att bio 2 gör som denne vill.

    Vad ska bio 1 göra...?kasta ut folk?

    Bio1 har som sagt inga problem med styvföräldern men detta är inte för denne...men bio2 vill.
  30. 15
    Såhär Bio 1 sa ifrån några ggr...svaret var att bio 2 gör som denne vill.

    Vad ska bio 1 göra...?kasta ut folk?

    Bio1 har som sagt inga problem med styvföräldern men detta är inte för denne...men bio2 vill.
  31. Medlem sedan
    Mar 2010
    #16
    Då tycker jag så här:

    Bio1 informerar läraren och skolan att h*n inte vill att styvförälder är närvarande på enkilda samtal. Bio1 påminner också läraren och skolan och vilka regler som gäller samt informerar om att bio1 kommer att anmäla skolan om inte reglerna följs.

    När ni alla ses vid ett utvecklingssamtal så ber bio1 styvföräldern att lämna rummer och vänta utanför. Vägrar styvföräldern det kräver bio1 av läraren att be styvföräldern gå. Går inte styvföräldern då får läraren hämta vaktmästaren eller rektor och avlägsa styvföräldern.

    Går inte styvföräldern i alla fall så går bio1 därifrån Bio1 anmäler sen skolan samt kräver ett nytt utvecklingssamtal. Bio1 kan också ta upp det på ett föräldramöte sen med alla föräldrar att det är anmäkningsvärt att inte regler följs.

    Bio1 visar vänligt men mycket bestämt och tydligt att man inte kan köra med henne/honom
  32. 16
    Då tycker jag så här:

    Bio1 informerar läraren och skolan att h*n inte vill att styvförälder är närvarande på enkilda samtal. Bio1 påminner också läraren och skolan och vilka regler som gäller samt informerar om att bio1 kommer att anmäla skolan om inte reglerna följs.

    När ni alla ses vid ett utvecklingssamtal så ber bio1 styvföräldern att lämna rummer och vänta utanför. Vägrar styvföräldern det kräver bio1 av läraren att be styvföräldern gå. Går inte styvföräldern då får läraren hämta vaktmästaren eller rektor och avlägsa styvföräldern.

    Går inte styvföräldern i alla fall så går bio1 därifrån Bio1 anmäler sen skolan samt kräver ett nytt utvecklingssamtal. Bio1 kan också ta upp det på ett föräldramöte sen med alla föräldrar att det är anmäkningsvärt att inte regler följs.

    Bio1 visar vänligt men mycket bestämt och tydligt att man inte kan köra med henne/honom
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Parkerar här.
  34. 17
    Parkerar här.
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    #18

    *drar åt handbromsen*

    Här ställer jag mig oxå!!

    Sen fattar jag inte hur man som förälder och som styvförälder bara kan noncha detta och köra sitt egna race! Men det är en annan historia
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  36. 18
    *drar åt handbromsen* Här ställer jag mig oxå!!

    Sen fattar jag inte hur man som förälder och som styvförälder bara kan noncha detta och köra sitt egna race! Men det är en annan historia
  37. Anonym
    #19

    Tack för svar alla

    Bio1 kan inte heller förstå och fattar inte alls varför styvförälderna ska med.Visst den är en del av barnets liv precis som bio1s sambo är men några gränser får det finnas faktiskt.Bio1s sambo är inte med på sådana här möten.

    Bio2 släpade tom med sig styvföräldern till FR men där sades det ifrån och denne fick vänta utanför.

    Att köra sitt eget race utan att ta hänsyn är bara galet och främjar inte direkt samarbetet mellan bio1 och bio2 och såhär har det varit i några år nu.
  38. 19
    Tack för svar alla Bio1 kan inte heller förstå och fattar inte alls varför styvförälderna ska med.Visst den är en del av barnets liv precis som bio1s sambo är men några gränser får det finnas faktiskt.Bio1s sambo är inte med på sådana här möten.

    Bio2 släpade tom med sig styvföräldern till FR men där sades det ifrån och denne fick vänta utanför.

    Att köra sitt eget race utan att ta hänsyn är bara galet och främjar inte direkt samarbetet mellan bio1 och bio2 och såhär har det varit i några år nu.
  39. Medlem sedan
    Jan 2000
    #20
    Om detta pågått så länge så är det verkligen dax att sätta ner foten!!!!
  40. 20
    Om detta pågått så länge så är det verkligen dax att sätta ner foten!!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Apropå nedan fråga, omvänd fråga
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 06:47
  2. Måste bara fråga en liten fråga :)
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 06:33
  3. UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm
    By Hannastina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 18:54
  4. fråga till män (även på fråga pappo
    By undrar in forum Sex & erotik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 19:25
  5. Flyttar fråga från "fråga mammor"
    By Vissis in forum Pappasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar